d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > +++ Bestået Teoriprøve +++ > :-d!
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 10.75
Oct 20 2010 10:41am
Quote (JelleDK @ Oct 20 2010 10:56am)
Rød er altid øverst, gul er i midten og grøn er nederst ?
Omkring det med pilene, har farven intet med det at gøre.. Rundt skilt = Du har vigepligt.. Firkantet = Modparten har vigepligt.. Svære er det altså ikke.. Farveblinde folk kan altså også køre bil, ikke at jeg er farveblind, men de findes altså..

Hva' med hvem der skal køre først? Man kan jo ikke se hvilken farve din pil har så?
Det lyder godt nok fjollet.
Member
Gold: 655.43
Oct 20 2010 10:46am
Quote (Sunshines @ Oct 20 2010 06:41pm)
Hva' med hvem der skal køre først? Man kan jo ikke se hvilken farve din pil har så?
Det lyder godt nok fjollet.

Er du da helt fatsvag ?
Runde skilte = DU har vigepligt, altså at du SKAL holde tilbage.. Pilen er altid rød for dig, hvis skiltet med pilene er rundt..
Firkantet skilte = MODPARTEN har vigepligt, altså at DU må køre først.. Pilen er altid rød for modparten, hvis skiltet med pilene er firkantet..

Kan du ikke trafikreglerne eller hvad ?

This post was edited by JelleDK on Oct 20 2010 10:58am
Member
Gold: 7,454.00
Oct 20 2010 12:21pm
Quote (JelleDK @ Oct 20 2010 04:46pm)
Er du da helt fatsvag ?
Runde skilte = DU har vigepligt, altså at du SKAL holde tilbage.. Pilen er altid rød for dig, hvis skiltet med pilene er rundt..
Firkantet skilte = MODPARTEN har vigepligt, altså at DU må køre først.. Pilen er altid rød for modparten, hvis skiltet med pilene er firkantet..

http://img.e-vaerktoej.dk/564001180-l.jpghttp://www.ttrafik.dk/tavler/vigepligt_3.gif

Slap dog af.. han misforstod dig åbenbart. Det er ikk' noget du behøver at fare op af stolen af, og flame ham..
Retired Moderator
Gold: 520.00
Trader: Trusted
Oct 20 2010 01:32pm
Quote (JelleDK @ 20 Oct 2010 18:38)
Der tager du så fejl..
Der findes typer, som ikke kan se farven rød og nogle som ikke kan se farven grøn.. Plus der er nogle, som ikke kan se farven blå/(gul..
Igen det er ikke farven som, har nogen betydningen, men formen og positionen.. Netop for at farveblinde også kan køre bil..

Ja, det har du ret i tænkte kun på den type farveblindhed, hvor du ikke kunne skelne farver. Den du snakker om er dog yderst sjælden, altså hvor man slet ikke kan se nogle af farverne.
Member
Oct 20 2010 01:33pm
Quote (xz-master @ Oct 20 2010 08:21pm)
Slap dog af.. han misforstod dig åbenbart. Det er ikk' noget du behøver at fare op af stolen af, og flame ham..

Hvad er der at misforstå, ved at jeg skriver vigepligt ? Han siger han fik 2 fejl, til sin teoriprøve, hvilket må betyde at han kender vigepligt reglerne.. Jeg skriver endda hvem der har vigepligt..
Plus at hvis man har kørekort, burde man altså vide, hvilke skilte der betyder man har vigepligt og hvilke, som betyder at andre har vigepligt, ellers fortjener man ikke at have sit kørekort, da man så er til fare for alle andre.. For crying out loud det ene er rundt og det andet er firkantet, hvordan fanden skal man ikke kunne se forskel på dem ? Plus man får også ad vide op til flere gange, at pilene bare er til ekstra hjælp og man ikke skal tænkte at pilen er rød eller sort/hvid, da folkene som har sat skiltet op kunne have været fuld og sat det op på hoved eller at der er nogle, som har lavet hærværk og vendt det på hovedet.. Dette er nemlig også en af grundene til at der er form forskel på dem..

Quote (Serria @ Oct 20 2010 09:32pm)
Ja, det har du ret i tænkte kun på den type farveblindhed, hvor du ikke kunne skelne farver. Den du snakker om er dog yderst sjælden, altså hvor man slet ikke kan se nogle af farverne.

I know, men der er dog tilfælde, hvor der er folk, som har det.. Mener dog at det er under 5% som har det..

This post was edited by JelleDK on Oct 20 2010 01:34pm
Member
Oct 23 2010 05:33pm
Quote (JelleDK @ Oct 20 2010 05:46pm)
Er du da helt fatsvag ?

http://img.e-vaerktoej.dk/564001180-l.jpghttp://www.ttrafik.dk/tavler/vigepligt_3.gif

Det var sku' ikke sådan vi fik det at vide. Vi fik at vide hvis pilen er hvid skal du køre først, hvis pilen er rød skal du vente på modkørende.
Men vi havde selvfølgelig også farver på vores overheads.

edit. hvordan kan jeg nogensinde være til fare for andre hvis det jeg har lært er RIGTIGT??

This post was edited by Sunshines on Oct 23 2010 05:33pm
Member
Oct 23 2010 05:37pm
Quote (Sunshines @ Oct 24 2010 01:33am)
Det var sku' ikke sådan vi fik det at vide. Vi fik at vide hvis pilen er hvid skal du køre først, hvis pilen er rød skal du vente på modkørende.
Men vi havde selvfølgelig også farver på vores overheads.

edit. hvordan kan jeg nogensinde være til fare for andre hvis det jeg har lært er RIGTIGT??

Hvis du bare har lært at rød betyder du skal vente, hvad så hvis der er en eller anden klaphat, som har sat skiltet på hovedet ? Jamen hov, så er DU til fare for trafikken..
I øvrigt, så på skiltet, hvor du har vigepligt, så er pilen sort i din retning..

This post was edited by JelleDK on Oct 23 2010 05:48pm
Member
Oct 23 2010 05:40pm
Quote (JelleDK @ Oct 24 2010 12:37am)
Hvis du bare har lært at rød betyder du skal vente, hvad så hvis der er en eller anden klaphat, som har sat skiltet på hovedet ? Jamen hov, så er DU til fare for trafikken..
I øvrigt, så på skiltet, hvor modparten har vigepligt, så er pilen sort i din retning..

Og hvad' hvis en klovn havde fjernet skiltet helt, hvad så?
Hvad og hvis, det var ikke sådan som du siger at vi, i Thisted lærer det. Vi lærer ikke hvorfor en form tavlerne har, men at hvis pilen er hvid skal vi køre først - ellers skal man vente.
Der er ingen grund til at kalde mig for klaphat fordi jeg har lært det på en anden måde.
Member
Oct 23 2010 05:45pm
Quote (Sunshines @ Oct 24 2010 01:40am)
Og hvad' hvis en klovn havde fjernet skiltet helt, hvad så?
Hvad og hvis, det var ikke sådan som du siger at vi, i Thisted lærer det. Vi lærer ikke hvorfor en form tavlerne har, men at hvis pilen er hvid skal vi køre først - ellers skal man vente.
Der er ingen grund til at kalde mig for klaphat fordi jeg har lært det på en anden måde.

Hvis skiltet er helt væk, så kan du ikke blive beskyldt for ulykken, da man ikke kunne vide, at der var vigepligt, men da skiltet bare er sat på hoved, så ligger fejlen på din side, da skiltet er der, og man sagtens se det og det på ingen måde ligner skiltet som viser at du har køreretten..
Lige præcis hvornår har jeg kaldt dig for en klaphat ?
Det har ikke faldt dig ind, at tavlerne har forskellige former ? Runde, firkantet og trekantet ? Og at der er kategorier inde for de forskellige tavler, som de er delt ind under ?
Men dette viser jo bare, at der virkelig er forskel på, hvordan man lærer reglerne..
Member
Oct 24 2010 05:04am
Quote (JelleDK @ Oct 24 2010 12:45am)
Hvis skiltet er helt væk, så kan du ikke blive beskyldt for ulykken, da man ikke kunne vide, at der var vigepligt, men da skiltet bare er sat på hoved, så ligger fejlen på din side, da skiltet er der, og man sagtens se det og det på ingen måde ligner skiltet som viser at du har køreretten..
Lige præcis hvornår har jeg kaldt dig for en klaphat ?
Det har ikke faldt dig ind, at tavlerne har forskellige former ? Runde, firkantet og trekantet ? Og at der er kategorier inde for de forskellige tavler, som de er delt ind under ?
Men dette viser jo bare, at der virkelig er forskel på, hvordan man lærer reglerne..

Der er også 2-3 spørgsmål om dette til teoriprøven, og der er pilene altså farvet og det er det man skal bedømme på istedet for formen.
Men nej, det har aldrig faldt mig ind.
Go Back To Dansk Topic List
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll