Quote (BigSweetThing @ 12 Mar 2010 10:56)
Jeg ryger et par gange om måneden og røg for første gang for snart seks år siden.
Som sagt; cannabinoler er en slags rusmiddler , meget lig alkohol (ikke kemisk set). Og som med alkohol går det først rigtig galt, når man indtager det i ukontrollerede mængder.
Hvis cannabis "bør være ulovligt", "burde" alkohol ligeledes være det.
Jeg er for legalisering af urten.
En legalisering ville ødelægge en del af det økonomiske grundlag for banderne (deriblandt rockerne) og afkriminalisere hash-miljøerne i Danmark. Det ville desuden give staten en masse penge, der kunne være til almen gavn (en del kunne også bruges på informationskampagner om kontrolleret brug af cannabis, meget lig alkoholkampagnerne).
Cannabis blev til at starte med ulovliggjort, da en knægt (der havde røget urt) slog sin far ihjel i USA. Det fik mange amerikanske stater til at forbyde cannabis på trods af, at drengen slog sin far ihjel grundet helt andre forhold. Men staterne troede, at det var urten, der fik ham til det, så de begyndte at forbyde rygning af cannabis over hele USA (denne holdning bredte sig til de fleste lande i den vestlige verden).
Legaliser det.
Det kunne ikke siges bedre tror jeg.
+1