d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Moskeer I København > Hvad Synes I?
Prev1242526272832Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 60.00
Jan 22 2011 12:00pm
Quote (Samir_Slayer @ 22 Jan 2011 20:00)
Juleaften er mere en hedensk tradition end noget andet, bare rolig, den bliver. ;)

Jamen det er jo også en religion. :(
Member
Gold: 3,380.00
Jan 22 2011 12:10pm
Quote (Qhotex @ Jan 22 2011 06:00pm)
Jamen det er jo også en religion. :(

Jeg troede at alle var indforstået med at de små religioner var endnu større jokes end de mere populære. :lol:
Member
Gold: 7,745.83
Jan 22 2011 11:32pm
Quote (Samir_Slayer @ Jan 22 2011 05:42pm)
Gu fanden skal de ej have lov til det. Var det op til mig så skulle alt der er relateret til religion udryddes :D

kunne ik sige det bedre

Quote (Monze @ Jan 22 2011 05:45pm)
Jeg tror sq det bliver udfaset når du vænner sig til trygheden ved det moderne samfund. Religion er størst når man er i nød hvad enten det er økonomisk eller ens nærmeste der er i fare. Alle dem der sidder og siger de ikke er kristne fordi det er "moderne" at sige man ikke er troende skulle overveje hvad de ville gøre hvis de rent faktisk sad i en RIGTIG slem situation. Og her snakker jeg ikke om at bestå en svær eksamen eller noget tilsvarende latterligt, men tvivler virkelig på at disse personer ikke en eneste gang i løbet af deres liv har tænkt tanken "Kom nu Gud bare lige hjælp mig denne gang med ....."

ehm nej ik rigtig, det ville være det samme som at spørge om du i dit voksne liv har tænkt nu prøver jeg sku lige at sende et brev til julemanden det kunne jo være

Member
Gold: 2.00
Jan 23 2011 04:05am
Quote (lulzz @ Jan 23 2011 06:32am)
kunne ik sige det bedre

ehm nej ik rigtig, det ville være det samme som at spørge om du i dit voksne liv har tænkt nu prøver jeg sku lige at sende et brev til julemanden det kunne jo være

Ja fordi ønsket om at få en gave er lige så stort som ønsket om at ens barn vil overleve en slem sygdom eller noget lignende.

This post was edited by Molle_fkk on Jan 23 2011 04:05am
Member
Gold: 7,745.83
Jan 23 2011 05:21am
Quote (Molle_fkk @ Jan 23 2011 10:05am)
Ja fordi ønsket om at få en gave er lige så stort som ønsket om at ens barn vil overleve en slem sygdom eller noget lignende.

du forstod ik pointen

hvis man er klog nok til at gennemskue at alt omkring gud er en gang bullshit (ligesom julemanden, de 2 historier er lige langt ude i mine øjne) sænker man jo ik sin intelligens til et retarderet stadie og begynder at tro på der er en gud og det nok hjælper hvis man lige ber om det ene eller andet fordi man har et problem hva end så det er

Member
Gold: 253,169.00
Jan 23 2011 05:30am
Quote (lulzz @ 23 Jan 2011 12:21)
du forstod ik pointen

hvis man er klog nok til at gennemskue at alt omkring gud er en gang bullshit (ligesom julemanden, de 2 historier er lige langt ude i mine øjne) sænker man jo ik sin intelligens til et retarderet stadie og begynder at tro på der er en gud og det nok hjælper hvis man lige ber om det ene eller andet fordi man har et problem hva end så det er

Du ville nok ikke tænke på samme måde hvis ikke det var fordi du levede i en beskyttet bobbel. Når man er i nød har man OFTE brug for at tro på et eller andet og det er ikke nødvendigvis ensbetydende med at man sænker sin intelligens det er simpelthen en overlevelses mekanisme.
Member
Gold: 6,070.00
Jan 23 2011 05:31am
Quote (xz-master @ 22 Jan 2011 16:38)
Altså, hvis de selv betaler, og ikke larmer eller bryder landets love, så er der intet modargument for at de ikke skal have en moske, som de jo selv betaler.
Det folk siger og udtrykker deres holdninger imod, er ikke imod en moske, det er mere retett imod religion som en helhed, og ikke hvorvidt de skal bygge deres moskee.

Denne debat burde deles op i 2 topics:

"Religion i det moderne samfund"
og
"En Moskee i København?"

det lyder fornuftigt i mit hovede

Quote (Sunshines @ 22 Jan 2011 13:20)
Det hjælper stadig mange os at vi har noget at tro på. Kom ikke og sig du ikke ville be' for én person fra din familie hvis han/hun var ved at få en operation som kun var 50/50 om overlevelse.
Så moderne er vi nu heller ikke synes jeg..

lol, nej jeg ville ikke, det er direkte fjollet.

jeg betragter religion som en vrangforestilling, i kan simpelthen ikke se verden som den er, eller vælger selv at ignorere den, det er den samme indstilling som får folk til at drikke eller blive narkomaner, men de har i det mindste en undskyldning for at hyle ad månen.

religiøse mennesker er de mest fordømmende og indskrænkede væsener, og jeg tolererer dem allerede, jeg har ingen lyst til at opfordre flere af deres løjer.

also, et mere eller mindre relateret billede(mere for humorens skyld end debatten):
Member
Gold: 10.75
Jan 23 2011 05:36am
Quote (fulper @ Jan 23 2011 12:31pm)
det lyder fornuftigt i mit hovede

lol, nej jeg ville ikke, det er direkte fjollet.

jeg betragter religion som en vrangforestilling, i kan simpelthen ikke se verden som den er, eller vælger selv at ignorere den, det er den samme indstilling som får folk til at drikke eller blive narkomaner, men de har i det mindste en undskyldning for at hyle ad månen.

religiøse mennesker er de mest fordømmende og indskrænkede væsener, og jeg tolererer dem allerede, jeg har ingen lyst til at opfordre flere af deres løjer.

also, et mere eller mindre relateret billede(mere for humorens skyld end debatten):
http://www.imglols.com/wp-content/main/2009_04/prayer-vs-actually-doing-something.jpg

Okay, meld tilbage til mig når din mor ligger på skadestuen og venter og skal opereres akut for at have en chance for at leve.
Når noget er uden for vores hænder og vi ikke kan gøre noget ved det, holder jeg stadig fast i at mennesket tyr til det de tror på eller er vokset op til at tro på.

Member
Gold: 6,070.00
Jan 23 2011 05:38am
Quote (Sunshines @ 23 Jan 2011 12:36)
Okay, meld tilbage til mig når din mor ligger på skadestuen og venter og skal opereres akut for at have en chance for at leve.
Når noget er uden for vores hænder og vi ikke kan gøre noget ved det, holder jeg stadig fast i at mennesket tyr til det de tror på eller er vokset op til at tro på.

jeg har mistet både venner og familie, og har haft rig mulighed for at bede for deres bedring, men jeg regner ikke med at jeg kan ændre din tro på at det er muligt...
Member
Gold: 253,169.00
Jan 23 2011 05:40am
Quote (fulper @ 23 Jan 2011 12:38)
jeg har mistet både venner og familie, og har haft rig mulighed for at bede for deres bedring, men jeg regner ikke med at jeg kan ændre din tro på at det er muligt...

Hvad så hvis det var der selv der var i en ubehagelig situation. Ikke sådan noget med operation og overlevelseschancer, men en virkelig LORTE situation uden udsigt til bedring.
Go Back To Dansk Topic List
Prev1242526272832Next
Add Reply New Topic New Poll