Quote (Monze @ Jan 22 2011 05:45pm)
Jeg tror sq det bliver udfaset når du vænner sig til trygheden ved det moderne samfund. Religion er størst når man er i nød hvad enten det er økonomisk eller ens nærmeste der er i fare.
Netop, religion udnytter dig når du er svagest. Bare pga. du har det meget svært i en periode, er det ikke ensbetydende med at alt logik og den viden som menneskehed har opnået skal kastes ud af vinduet pga. at der ingen andre muligheder er.
Quote (Monze @ Jan 22 2011 05:45pm)
Alle dem der sidder og siger de ikke er kristne fordi det er "moderne" at sige man ikke er troende skulle overveje hvad de ville gøre hvis de rent faktisk sad i en RIGTIG slem situation. Og her snakker jeg ikke om at bestå en svær eksamen eller noget lignende latterligt for, men tvivler virkelig på at disse personer ikke en eneste gang i løbet af deres liv har tænkt tanken "Kom nu Gud bare lige hjælp mig denne gang med ....."
Ubehagelig situationer som du ikke er blevet opdraget/"trænet" til at håndtere virker uløselig når du er i dem, så når der intet er at gøre, vender folk sig til gud fordi at han åbenbart kan fikse det vi ikke kan.
Jeg var en tur til tjekkiet i december og vi var nær endt med at glide ind i rabatten med 90km/t. Ingen af os havde sele på og vi sad begge og røg lidt fed (Ikke særlig genialt gjort). Anyways, da han begyndte at miste kontrollen over bilen og den gled fra venstre til højre på tre vejspor, bad jeg om lidt hjælp, derefter gik der lidt panik over mig og jeg trykkede på alle knapper for at få gang i havari lyset, lol.
Min point er at lige meget hvor meget vi ønsker at noget er sandt er det ikke ensbetydende med at det er. Jeg ville da ELSKE at leve for evigt i himmelriget/paradis etc. men desværre så er der ingen beviser for det humbug.