Quote (Gerner @ 9 Nov 2013 22:48)
Ikke alles valg af komponenter jeg i yderst tilfreds med.. Her er min idé, dog uden skærm, da dette setup er beast..
http://img22.imageshack.us/img22/2444/bcz6.png
Mine valg er grundet følgende:
Drev - Blu-Ray synes jeg selv er et must, da jeg ripper en del film.. Kan dog ikke brænde, men hvem gør også det?
Kabinet - Det er ret individuelt hvad man ønsker, men dette kabinet er i hvert fald ønsket af mange, dog ikke af undertegnet..
Køler - Er et ret kendt mærke af lukkede vandsystemer til køling af CPU. Man får både god køling, men også sindssyg service!
GPU - Hvad kan jeg sige.. Det er det überste fra Nvidia lige PT, og så hamre den bare derud af.. Ville nok have taget et R9 290x, men er ikke ude i så mange varianter endnu.
CPU - Når man alligevel er i den prisklasse, kan man lige så godt tage skridtet væk fra i5, og så tage en i7..
Ram - 16gb er et must i den prisklasse, 1600mhz, som er ret std. men så passer det til i farverne til næste element.
Bundkort - Er selv rigtig overrasket over MSI, i sær efter deres første MPower kom på banen, så det skulle i hvert fald også være dette der skulle præge dette valg.
Harddisk/SSD - Har haft den helt store fætter på 1TB til test i mit rig, og blev KUN overrasket, er klart en SSD jeg råder til alle nye SSD købere.
PSU - 750watts er en god sjat at have i sin PC, og så er det Seasonic der laver indmaden til XFX PSU'erne, hvilket er topdollar! Ville dog tage 850 watts, hvis der skal kørers SLI/Crossfire.
Den her computer er i hvert fald et beast, og kan snildt køre Bf4..
Hilsen
Gerner
Med al respekt for dine valg i dit build så synes jeg måske du inddrager dine egne preferencer lidt for meget.
Han har ikke ytret noget ønske om bluray
Han ønsker måske overclocking i fremtiden, men som en nybegynder behøver det ikke være så ekstremt at vandkøling er en nødvendighed
Han har brug for en skærm
Han har brug for windows
i7 giver ham ingen værdi for pengene i dag, men det sker MÅSKE med tiden.