d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Hjælp Til At Samle En Gamer Computer! > Tjen 1000 Fgs!
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,300.00
Nov 9 2013 03:03pm
Quote (Gerner @ Nov 9 2013 09:48pm)
Ikke alles valg af komponenter jeg i yderst tilfreds med.. Her er min idé, dog uden skærm, da dette setup er beast..

http://img22.imageshack.us/img22/2444/bcz6.png

Mine valg er grundet følgende:

Drev - Blu-Ray synes jeg selv er et must, da jeg ripper en del film.. Kan dog ikke brænde, men hvem gør også det?
Kabinet - Det er ret individuelt hvad man ønsker, men dette kabinet er i hvert fald ønsket af mange, dog ikke af undertegnet..
Køler - Er et ret kendt mærke af lukkede vandsystemer til køling af CPU. Man får både god køling, men også sindssyg service!
GPU - Hvad kan jeg sige.. Det er det überste fra Nvidia lige PT, og så hamre den bare derud af.. Ville nok have taget et R9 290x, men er ikke ude i så mange varianter endnu.
CPU - Når man alligevel er i den prisklasse, kan man lige så godt tage skridtet væk fra i5, og så tage en i7..
Ram - 16gb er et must i den prisklasse, 1600mhz, som er ret std. men så passer det til i farverne til næste element.
Bundkort - Er selv rigtig overrasket over MSI, i sær efter deres første MPower kom på banen, så det skulle i hvert fald også være dette der skulle præge dette valg.
Harddisk/SSD - Har haft den helt store fætter på 1TB til test i mit rig, og blev KUN overrasket, er klart en SSD jeg råder til alle nye SSD købere.
PSU - 750watts er en god sjat at have i sin PC, og så er det Seasonic der laver indmaden til XFX PSU'erne, hvilket er topdollar! Ville dog tage 850 watts, hvis der skal kørers SLI/Crossfire.

Den her computer er i hvert fald et beast, og kan snildt køre Bf4..

Hilsen
Gerner

16gb ram og i7 wat?
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
Nov 9 2013 03:09pm
Quote (JVL @ 9 Nov 2013 22:03)
16gb ram og i7 wat?

Hvorfor ikke? Det eneste jeg ikke ville købe på den liste er bluray-drevet, men jeg kan sagtens se ideen med det, hvis man har en masse film liggende.

Mht. gaming og i7 tror jeg helt sikkert, at hyper threading nok skal blive udnyttet i spil inden for de næste par år - alt andet ville være tåbeligt, da det er en fed måde at optimere ydeevne. I 2008 kunne man ikke udnytte en quad core i spil; se hvor vi står nu på dét punkt.
Member
Nov 9 2013 03:12pm
Quote (Grandebedte @ Nov 9 2013 10:09pm)
Hvorfor ikke? Det eneste jeg ikke ville købe på den liste er bluray-drevet, men jeg kan sagtens se ideen med det, hvis man har en masse film liggende.

Mht. gaming og i7 tror jeg helt sikkert, at hyperthreading nok skal blive udnyttet i spil inden for de næste par år - alt andet ville være tåbeligt, da det er en fed måde at optimere ydeevne. I 2008 kunne man ikke udnytte en quad core i spil; se hvor vi står nu på dét punkt.

Ja, men dumt at give penge for noget nu han ikke kommer til at bruge.
Member
Gold: 253,169.00
Nov 9 2013 03:23pm
Quote (Gerner @ 9 Nov 2013 22:48)
Ikke alles valg af komponenter jeg i yderst tilfreds med.. Her er min idé, dog uden skærm, da dette setup er beast..

http://img22.imageshack.us/img22/2444/bcz6.png

Mine valg er grundet følgende:

Drev - Blu-Ray synes jeg selv er et must, da jeg ripper en del film.. Kan dog ikke brænde, men hvem gør også det?
Kabinet - Det er ret individuelt hvad man ønsker, men dette kabinet er i hvert fald ønsket af mange, dog ikke af undertegnet..
Køler - Er et ret kendt mærke af lukkede vandsystemer til køling af CPU. Man får både god køling, men også sindssyg service!
GPU - Hvad kan jeg sige.. Det er det überste fra Nvidia lige PT, og så hamre den bare derud af.. Ville nok have taget et R9 290x, men er ikke ude i så mange varianter endnu.
CPU - Når man alligevel er i den prisklasse, kan man lige så godt tage skridtet væk fra i5, og så tage en i7..
Ram - 16gb er et must i den prisklasse, 1600mhz, som er ret std. men så passer det til i farverne til næste element.
Bundkort - Er selv rigtig overrasket over MSI, i sær efter deres første MPower kom på banen, så det skulle i hvert fald også være dette der skulle præge dette valg.
Harddisk/SSD - Har haft den helt store fætter på 1TB til test i mit rig, og blev KUN overrasket, er klart en SSD jeg råder til alle nye SSD købere.
PSU - 750watts er en god sjat at have i sin PC, og så er det Seasonic der laver indmaden til XFX PSU'erne, hvilket er topdollar! Ville dog tage 850 watts, hvis der skal kørers SLI/Crossfire.

Den her computer er i hvert fald et beast, og kan snildt køre Bf4..

Hilsen
Gerner

Med al respekt for dine valg i dit build så synes jeg måske du inddrager dine egne preferencer lidt for meget.

Han har ikke ytret noget ønske om bluray
Han ønsker måske overclocking i fremtiden, men som en nybegynder behøver det ikke være så ekstremt at vandkøling er en nødvendighed
Han har brug for en skærm
Han har brug for windows

i7 giver ham ingen værdi for pengene i dag, men det sker MÅSKE med tiden.
Member
Nov 9 2013 03:26pm
Quote (JVL @ 9 Nov 2013 22:12)
Ja, men dumt at give penge for noget nu han ikke kommer til at bruge.

Hurtig googling fortæller mig, at folk allerede har set performanceforbedringer ved at slå hyper threading til i BF3 - jeg kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes med BF4. Nu programmerer jeg godt nok en hel del, men efter min erfaring kan man aldrig få RAM nok.

Hovedtanken bag mine indlæg er fremtidssikring. Det er sateme surt at have sparet et par hundrede kroner på en pc til 15k+, og så skulle til at opgradere enkelte dele et år efter.
Member
Nov 9 2013 03:32pm
Quote (Grandebedte @ Nov 9 2013 10:26pm)
Hurtig googling fortæller mig, at folk allerede har set performanceforbedringer ved at slå hyper threading til i BF3 - jeg kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes med BF4. Nu programmerer jeg godt nok en hel del, men efter min erfaring kan man aldrig få RAM nok.

Hovedtanken bag mine indlæg er fremtidssikring. Det er sateme surt at have sparet et par hundrede kroner på en pc til 15k+, og så skulle til at opgradere enkelte dele et år efter.

Link?

Uanset hvad synes jeg OP burde lave et topic i computersektionen da der er nogle kompetente folk derinde med meget viden.
Member
Nov 9 2013 03:47pm
Quote (JVL @ 9 Nov 2013 22:32)
Link?

Uanset hvad synes jeg OP burde lave et topic i computersektionen da der er nogle kompetente folk derinde med meget viden.

Ok, videre googling giver lidt miksede resultater fra folk - nogen har set et boost, nogen har set et drop og andre ser ingen forskel. Streg det jeg skrev tidligere. :p

Jeg ville dog stadig ikke gå ned på cpu-fronten, men det kommer selvfølgelig også an på hvor længe han har tænkt sig at bruge den.

Enig mht. computersektionen.

Quote (Monze @ 9 Nov 2013 22:23)

Jeg kan som sagt ikke spå ud i fremtiden, men det ville virkelig undre mig om ikke hyper threading bliver en mærkbar faktor i fremtiden på gamingfronten.

Hyper threading kræver mere på programmeringsfroten, men det er en virkelig billig performance hos slutbrugeren. Som nævnt kunne man for 5 år siden ikke udnytte alle kernerne i en quad core. Man indså i udviklingsbranchen hvor teknologien bevægede sig hen, og fulgte efter. Nu er virtuelle kerner det nye, og så er det kun naturligt, at man vil arbejde sig hen mod udnyttelsen af dem.

Hvis du går efter en høj money-to-performance ratio her og nu, så køb en i5.
Member
Nov 9 2013 04:11pm
Quote (Monze @ Nov 9 2013 10:23pm)
Med al respekt for dine valg i dit build så synes jeg måske du inddrager dine egne preferencer lidt for meget.

Han har ikke ytret noget ønske om bluray
Han ønsker måske overclocking i fremtiden, men som en nybegynder behøver det ikke være så ekstremt at vandkøling er en nødvendighed
Han har brug for en skærm
Han har brug for windows

Har læst nada af hans tråd, men det er ikke et dårligt build for pengene..
Hvis det udelukket var performance han ville hente, så kunne der spares SÅ mange penge..

Edit...

Quote (Grandebedte @ Nov 9 2013 10:47pm)
Hvis du går efter en høj money-to-performance ratio her og nu, så køb en i5.

Helt skrabet, men SÅ meget power... Er det hvad du ønsker?

http://www.komplett.dk/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1304503&su=95BA54D7-60C2-4288-AD1A-05194923FD2C

-> Den PSU i stedet: http://www.komplett.dk/k/cart.aspx ...

This post was edited by Gerner on Nov 9 2013 04:27pm
Member
Gold: 253,169.00
Nov 9 2013 04:58pm
Quote (Gerner @ 10 Nov 2013 00:11)
Har læst nada af hans tråd, men det er ikke et dårligt build for pengene..
Hvis det udelukket var performance han ville hente, så kunne der spares SÅ mange penge..

Edit...

Helt skrabet, men SÅ meget power... Er det hvad du ønsker?

http://www.komplett.dk/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1304503&su=95BA54D7-60C2-4288-AD1A-05194923FD2C

-> Den PSU i stedet: http://www.komplett.dk/k/cart.aspx ...

Siger ikke det ikke er et godt build for det er det. Det passer bare ikke ret godt til hans nuværende behov i og med der er mange features han ikke har bedt om og der mangler en del som han rent faktisk kræver at et build.
Member
Gold: 10,563.40
Nov 10 2013 05:32am
Hvordan kan det være jeg ikke har set en eneste person her som har sagt et eneste ord omkring AMD?
Af ren nysgerrighed, er i alle Intel fans, eller er det bare pga han har et budget på 15k?

Også, så ja så var der en der nævnte computer sektionen, jeg ville nok søge nogle ideer derinde fra :)
Go Back To Dansk Topic List
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll