d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > +++ Billigste Sted At Købe Kabler ?
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: Locked
Warn: 10%
May 25 2013 09:04am
fedt i alle spiller så kloge? det viser sig jo så at jeg slet ikke kan bruge de her kabler? vga er analogt.. hdmi er digitalt. Så kan jeg jo ikk bruge den til noget. -.-

t/c
Member
Gold: 3,440.83
May 25 2013 09:05am
Quote (Grandebedte @ May 25 2013 05:00pm)
... Så med andre ord har du intet. Herligt! En hurtig opsummering er derved en gentagelse af dit udsagn fra tidligere:

har intet hvad ? beviser på at dyre hdmi stik er bedre? det er noget lort for det har jeg aldrig sagt.. der er dog forskel på om du køber et til 70 eller 20 kr. det til 20 er nok ik særlig godt lavet. det er ikke logik for dig eller hvad ?

det er dig selv der snakker om kabler som helhed og hjemmebiograf + musikere, som bruger højtalere forstærkere og dyre kabler

du kan ik rede dig ud af den her.. du har fejlet

have fun

This post was edited by lulzz on May 25 2013 09:15am
Member
May 25 2013 09:27am
Quote (MischaDK @ May 25 2013 04:57pm)
guld det leder da strøm bedst af alt metal ?

ikke så vidt jeg ved. sølv skulle være det bedste til strøm, efterfulgt af kobber

why ? forstod du ikke sarkasmen i mit indlæg ? :D
Member
Gold: 0.00
May 25 2013 10:01am
Quote (lulzz @ 25 May 2013 16:27)
ikke så vidt jeg ved. sølv skulle være det bedste til strøm, efterfulgt af kobber

why ? forstod du ikke sarkasmen i mit indlæg ? :D

Kabler er som religion, enten tror man på forskellen, ellers gør man ikke. Jeg har selv købt Qed Silver Anniversary XT Bi-Wire i mit billige HiFi-setup (10.000 kr. klassen). Jeg synes der er forskel mellem dem, og alm. kobber kabler. Men min far har eksempelvis kabler der koster ala. 1-1.500 kr/meter, ham siger der er forskel i gengivelsen af lyden, hvorvidt det passer skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg vil nok selv mene at jeg ville holde mig til mid-end kabler, ville aldrig købe alm. kobber kabler, men samtidigt aldrig betale mere end 200 kr/meter - Kommer an på hvilket setup man er ejer af. Desuden bør man være opmærksom på, at kabler leder også lyden på ydersiden af kablet, mener det er ala. 10 %. Materialet samt dielektriken påvirker lyden, hvis der er dårlig isolation/førelse af lyd, ville man oplever forstyrrelse i klarheden af lyden.

Mht. alm. kabler som er digitale som HDMI'er, ville jeg aldrig i livet betale mere end 50 kroner for..
Member
May 25 2013 10:18am
Quote (iPaid @ May 25 2013 06:01pm)
Kabler er som religion, enten tror man på forskellen, ellers gør man ikke. Jeg har selv købt Qed Silver Anniversary XT Bi-Wire i mit billige HiFi-setup (10.000 kr. klassen). Jeg synes der er forskel mellem dem, og alm. kobber kabler. Men min far har eksempelvis kabler der koster ala. 1-1.500 kr/meter, ham siger der er forskel i gengivelsen af lyden, hvorvidt det passer skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg vil nok selv mene at jeg ville holde mig til mid-end kabler, ville aldrig købe alm. kobber kabler, men samtidigt aldrig betale mere end 200 kr/meter - Kommer an på hvilket setup man er ejer af. Desuden bør man være opmærksom på, at kabler leder også lyden på ydersiden af kablet, mener det er ala. 10 %. Materialet samt dielektriken påvirker lyden, hvis der er dårlig isolation/førelse af lyd, ville man oplever forstyrrelse i klarheden af lyden.

Mht. alm. kabler som er digitale som HDMI'er, ville jeg aldrig i livet betale mere end 50 kroner for..

der er ik så meget om man tror på det eller ej, mere om man er for dum og ignorant til at forstå videnskaben bag kabler og deres indhold

men ja du har ellers ret. der er kæmpe forskel

det gauge 0 jeg har i min bil til + og - og "the big 3" koster 250 kr meteren, det er vanvittigt. men det bliver jeg nød til hvis jeg ville ha alle watt ud af mit system, og samtidig ik være bange for kablet smelter eller starter brand

min kammerat har et Dali/NAD system til over 300k, hans specialle kabler koster nok mere end alt mit hifi til sammen
Member
Gold: 5.00
May 25 2013 10:18am
HELLO MINE KABLER ER GULD FARVEDE SÅ DE ER MEGET BEDRE TIL AT TÆLLE FRA 0 TIL 1 OMFGG
Member
May 25 2013 10:28am
Quote (lulzz @ 25 May 2013 17:18)
der er ik så meget om man tror på det eller ej, mere om man er for dum og ignorant til at forstå videnskaben bag kabler og deres indhold

men ja du har ellers ret. der er kæmpe forskel

det gauge 0 jeg har i min bil til + og - og "the big 3" koster 250 kr meteren, det er vanvittigt. men det bliver jeg nød til hvis jeg ville ha alle watt ud af mit system, og samtidig ik være bange for kablet smelter eller starter brand

min kammerat har et Dali/NAD system til over 300k, hans specialle kabler koster nok mere end alt mit hifi til sammen

Der er nu ingen konkret videnskab i kabler, for på papir er de alle ligestillet med små variationer. I praksis kan kabler dog give mere liv i lyden, men igen, det er individuelt anlagt. Mange vil aldrig høre forskellen i en blindtest, mens andre vil mene det er nærmere et helt nyt setup.

Mht. din kammerat, så håber jeg det var mere et: Overdrivelse fremmer forståelsen. Ellers er det godt nok penge ud af vinduet, også vil jeg ellers gerne vide hvad hans setup består af, når det blot er NAD og Dali'er. Jeg regner vi er ude i en 5.1/5.2 eller 7.1/7.2?

This post was edited by iPaid on May 25 2013 10:29am
Member
May 25 2013 10:29am
Quote (franek @ May 25 2013 06:18pm)
HELLO MINE KABLER ER GULD FARVEDE SÅ DE ER MEGET BEDRE TIL AT TÆLLE FRA 0 TIL 1 OMFGG

lige meget hva farve de er, er de helt sikkert bedre end dig til at tælle

du kan jo modbevise mig ved at tælle hvor mange gange der er nogle her som snakker om guld i eller om hdmi kabler
Member
May 25 2013 10:42am
Quote (iPaid @ May 25 2013 06:28pm)
Der er nu ingen konkret videnskab i kabler, for på papir er de alle ligestillet med små variationer. I praksis kan kabler dog give mere liv i lyden, men igen, det er individuelt anlagt. Mange vil aldrig høre forskellen i en blindtest, mens andre vil mene det er nærmere et helt nyt setup.

Mht. din kammerat, så håber jeg det var mere et: Overdrivelse fremmer forståelsen. Ellers er det godt nok penge ud af vinduet, også vil jeg ellers gerne vide hvad hans setup består af, når det blot er NAD og Dali'er. Jeg regner vi er ude i en 5.1/5.2 eller 7.1/7.2?

lad os hellere sige det er inviduelt pga folks egen hørelse, for der er masser beviser for hvorfor guld/sølv/kobber er bedre end andre ting til lyd frek.s

2 store tårn højtalere fra dali i mahogni og kirsebærtræ. til lige omkring 50k stks

2 baghøjtalere fra dali i samme design til nogle og 20k stks.

2 af nads største forstækere til den tid, nok 6-7 år siden. til 50k stks

nad cd afspiller til mange penge

nad styresystem til mange penge

specielle kabler som koster mange penge

nad 50 tommer tv til omkring 50k

og det havde han i en ET værelses -.-.. han boede i en 15 etagers boligblok med 15 opgange, der var ik nogen af hans naboer i alle retninger der var i tvivl om hvornår han spillede musik

This post was edited by lulzz on May 25 2013 10:47am
Member
May 25 2013 11:00am
Quote (lulzz @ 25 May 2013 17:42)
lad os hellere sige det er inviduelt pga folks egen hørelse, for der er masser beviser for hvorfor guld/sølv/kobber er bedre end andre ting til lyd frek.s

2 store tårn højtalere fra dali i mahogni og kirsebærtræ. til lige omkring 50k stks

2 baghøjtalere fra dali i samme design til nogle og 20k stks.

2 af nads største forstækere til den tid, nok 6-7 år siden. til 50k stks

nad cd afspiller til mange penge

nad styresystem til mange penge

specielle kabler som koster mange penge

nad 50 tommer tv til omkring 50k

og det havde han i en ET værelses -.-.. han boede i en 15 etagers boligblok med 15 opgange, der var ik nogen af hans naboer i alle retninger der var i tvivl om hvornår han spillede musik

Jeg tror jeg leder lidt efter model på tingene, især NAD'en. Jeg mindes ikke om en NAD til over 35.000 kroner. Desuden synes jeg det var ærgerligt at have den form for HiFi, hvis akustikken ikke er til det, hvilket er svært kunne forstille mig der er i den slags lejligheder.

TV'et ville jeg nok hellere ikke betegne som en del af HiFi.

Korte af det lange, mine ører fortæller mig der er forskel på kabler, i hvilken grad aner jeg ikke. Digitale kabler siger mig ingenting, og vil aldrig nogensinde kunne skelne forskellen.
Go Back To Dansk Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll