Quote (MischaDK @ Mar 21 2013 01:14pm)
skal ikke være månedelig efter min mening så vil jeg hellere købe en expansion eller hvad man siger et år efter. træls det med at man skal betale hver måned til et computer spil synes jeg
Hvorfor?
Quote (LazyDazy @ Mar 21 2013 01:30pm)
hvis de laver monthly fee laver de samme fejl som alle tidligere MMORPGS
SWTOR, TERA, TSW, osv osv alle de der andre MMO's.. Det går galt for dem. Det er kun WoW der kan skabe ordenlig profit ud fra monthly fee's. Hvorfor? Fordi der er så mange gold farmers fra Kina.. og nogle få millioner som rent faktisk gider betale

De skal i stedet, imo, satse på en cash shop med 'ikke pay to win' items.
MMORPG's startede ud som monthly payment længe før nogle af de spil du nævner blev lavet, at markedet så har ændret sig er en anden ting, det kan vi godt blive enige om.
Du bliver også nød til at kigge på de spil du nævner. De failede ikke fordi det var monthly payment, men de fleste af dem fordi de lovede et spil som ikke kom. Samtlige MMOs du nævner, på nær WoW som du så også bruger som undtagelse, har ikke levet op til den standard de lovede at levere.
Jeg har ikke selv spillet nogle af dem da jeg ikke synes de så ret gode ud, og det har da også vist at samtlige mennesker jeg har snakket med der har spillet dem han konfirmeret at de var ringe. Derfor er de blevet nød til at ændre deres payment plan. Hvis folk synes et spil er mega fedt har de jo ikke noget imod at betale en monthly fee.
Nogle argumenterer for at WoW også er et dårligt spil, jeg tror mere det handler om at det har været de i så mange år nu at folk er ved at være træt af det og vil se noget nyt, men som du siger har det stadig monthly subscription.
Det samme har Warhammer Online og DAoC.
Når du siger cash shop får jeg kuldegysninger. Det nyeste eksempel på dette må nok være GW2, hvilket er et rigtig grælt eksempel. Increased XP og points gain og andre improvements der giver dig kæmpe fordel over folk der ikke bruger butikken. Ligeledes har SWTOR Premium members nu også ekstra benefits fordi de betaler. Runescape er også et eksempel.
Som jeg ser det ender du med at stigmatisere folk og endten tvinge dem til at bruge penge eller føle sig underdanige. Så tror jeg det er bedre at alle er klar over du betaler 50-100 kroner om måneden, men er på lige fod og har lige muligheder. Det giver som sagt også developers en indkomst de kan regne med til videreudvikling af spillet, og spillet afhænger derfor ikke af hvor mange penge brugerne smider i det af egen fri vilje. Det er bevist at det giver spil af meget bedre kvalitet indenfor MMO-genren.
Jeg er helt med på cash shops indenfor andre genrer, Path of Exile som er et hack'n'slash klarer det super godt.
Men i MMOs ser jeg kun to muligheder, endten en payment plan eller free to play med betalte expansions. Ikke noget fucking cash shop, det er for dumt, efter min mening, og har ikke set et eneste MMO gøre det ordentligt, efter min smag i hvert fald.
Jeg hælder mest til en payment plan af grunde jeg allerede har nævnt, men man kan også bare betale for expansions. Det ender dog tit i at udviklerne har så travlt med at skubbe content ud for at tjene penge til projektet at det bliver noget halvhjertet lort, men det samme kan man selvfølgelig sige om en payment plan for at holde deres brugere subscribed.
EDIT: Til sidst vil jeg sige at hvis det ender med at blive subscription based og X antal folk fravælger det som deres eneste grundt, så var de X antal folk nok heller ikke værd at få ind i spillet alligevel. Vi betaler 300 kroner om måneden for at udøve fysisk vold på vores kroppe i diverse motionscentre, 200 kroner om månederen bare for at kunne se TV, 500-600 yderligere om måneden for at faktisk have TV inklusiv internet, hvad betyder 50-100 kroner mere for at have en ubegrænset mængde underholdning hver måned så? Jeg synes dem der siger de principielt ikke betaler for at spille et spil de har købt skal finde sig noget andet at gå op i og nogle nye principper, for det er da noget flueknepperi. Drik en drink mindre i byen næste weekend eller snup en rugbrød i stedet for at tage på McDonalds og du har penge nok til en hel måneds underholdning. Det er et princip der ikke giver nogen mening set i lyset af så meget andet. Fucking case closed!
This post was edited by Zinaroth on Mar 21 2013 06:51am