d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Krænkelse Af Privatloven > Hjælp Mig Lige! :)
Prev123
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 75.00
Nov 21 2012 03:35pm
Quote (mhgpwner @ 20 Nov 2012 19:13)
det er på en skole :)

men hey! kan sagtens se din pointe, og tror også du har ret, men hvilken betegnelse indgår "skole" under? :)

er ret sikker på at skole går inder under offentligt område

tror ikke der er noget at gøre så snart billedet er på internettet er det bare ærgerligt
Member
Gold: 0.00
Nov 22 2012 02:55am
okay tak for svarene, det hjalp mig meget ;)

Member
Gold: 153,255.00
Dec 16 2012 08:56am
Quote (mhgpwner @ Nov 20 2012 04:41pm)
Hey alle sammen.
Hvis der bliver lagt et billede ud fra en fest taget af en fotograf, og vedkommende på billedet ikke bryder sig om billedet. Efterfølgende skriver vedkommende til fotografen og beder om fjernelse af billedet. Er vi ikke enige om at fotografen skal fjerne billedet uden nogen form for tvivl, da personen 1# ikke har vidst billedet er blevet taget 2# bryder sig ikke om billedet. Fra et juridisk synspunkt skal fotografen fjerne billedet ikke?

Det skal lige siges billedet er uploadet på Facebook.

Håber I lige har 2 min. til at svare mig :)

Hilsen,
Marcus

Hvis det er en professionel fotograf er det bare ærgeligt. Han kan gøre præcis som han vil, og det har skolen din underskrift på.. Ligeledes - er du til et photoshoot eller lign. Skriver du også under på at fotografen må bruge billederne til præcis hvad han vil.
Ydermere har du i takt med at du oprettede en bruger på facebook givet ALLE lov til at bruge ALLE din oplysninger på præcis den måde han / hun / de føler for det.. Derfor er facebook noget opreklameret lort.
Du kan i princippet blive brugt i en reklame uden du ved noget om det..

Anyway, er det en amatørfotograf så skal han slette det, og ellers er det strafbart
Member
Gold: 6,970.00
Dec 17 2012 09:31am
Quote (Stroph @ Dec 16 2012 02:56pm)
Hvis det er en professionel fotograf er det bare ærgeligt. Han kan gøre præcis som han vil, og det har skolen din underskrift på.. Ligeledes - er du til et photoshoot eller lign. Skriver du også under på at fotografen må bruge billederne til præcis hvad han vil.
Ydermere har du i takt med at du oprettede en bruger på facebook givet ALLE lov til at bruge ALLE din oplysninger på præcis den måde han / hun / de føler for det.. Derfor er facebook noget opreklameret lort.
Du kan i princippet blive brugt i en reklame uden du ved noget om det..

Anyway, er det en amatørfotograf så skal han slette det, og ellers er det strafbart

hvis man hyrer en fotograf til at komme og tage billeder, f.eks brullups Billeder til bog eller potræt,
Har han ingen ret til at benytte billederne i sin butik til udstillinger..
Han skal have din accept, ellers er det strafbart.
Go Back To Dansk Topic List
Prev123
Add Reply New Topic New Poll