Quote (Grandebedte @ Sep 20 2012 10:48am)
Jeg er 21 og læser datalogi.
Min pointe er stadig - uanset hvad jeg nu måtte beskæftige mig med - at du selv kommer til at stå til ansvar for din videre læring, modsat på gymnasiet, hvor man bliver holdt i hånden fra start til slut. Gymnasiet er ikke andet end en overgang mellem folkeskolen og din videregående uddannelse. Hvis du snylter det væk, specielt ved srp'en som er en ret sigende model for dine fremtidige afleveringer, sætter du dig selv af helt fra start.
Men du er naturligvis uenig, så sig mig, hvorfor ønsker du at "se kildelisten" på en 12-opgave? Hvorfor kan du ikke selv lave din opgave?
Fordi jeg bliver tvunget til at skrive opgave i to af mine svageste fag, pga. forkert valg af studieretning. Skal jeg på intet tidspunkt i min videregående uddannelse bruge disse fag.
Skal yderligere bruge et gennemsnit på 10,5 for at komme ind på den uddannelse jeg vil, og hvis jeg får under 10 i SRP, vil dette ikke være muligt.
Jeg vil anvende det samme materiale så jeg er sikker på at jeg har den fornødne information, men selv drage mine konklusioner.