Quote (GnaWz @ Aug 16 2012 02:20pm)
Du bør sætte rammene rigtigt, ellers kan der opstå fejl i dit system, ja.
I din motherboard guide står der præcist hvordan de skal sidde, når du kun har 2 blokke, du bør kigge i den.

Hvilke ram er der tale om? Det kan være de er standard 1333hz ram og derfor skal du smide mere volt i dem, hvis de skal højere op i frekvenserne.
Og så forstår jeg ikke hvorfor der snakkes så meget om H80, når der var fint plads til en H100 i det kabinet, der køler meget bedre prismæssigt.
Anyway, din blæser burde vende den anden vej, som den sidder nu, suger den alt det varme restluft op fra dit grafikkort, lige ind i heatsinken.
Så hvis du har mulighed for at vende den, gør det. Så den blæser ud af enden i af PCen i stedet.
Og så et spørgsmål, har du mulighed for at hive dine kabler ud på bagsiden af motherboardet?
Det vil give dig bedre airflow ergo bedre temps.
har lige gjordt det

de skal sidde som på første billed jeg smed ind, kunne tydeligt mærke forskel på da de sad forkert
og som jeg lige skrev så fandt jeg ud af jeg kunne vende den, nu sidder den med blæserhovedet ud over rammene, havde godt tænkt den ik var alt for god som den sad før men troede ik det var muligt at vende den
ramne er 2x4 gb hyper x. 1600 mhz er jeg rimelig sikker på, std køre de 1333, prøver nu med 1400 mhz og 1.65 volt, std er 1.50
skulle nok have købt en h80/100 istedet. de havde den ikke hjemme i fcomp og når jeg nu stod der så tog jeg sku bare den bedste luftkøl de havde. hvis det går helt galt kan jeg bruge blæseren i kabinetet og smide heatsinken ud
det er ik muligt at gøre noget med ledningerne, mobo sidder helt op af siden
er lidt i tvivl. intelburn på max stress får jeg en max c på 80, i prime ligger den på 65 og lige op på 70 nogle gange. vil tro den ligger på 50-60 hvis jeg spiller. tror intelburn er grumt for ens cpu, der skal virkelig meget til før man udsætter den for noget lign