d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Nogen Som Er God Til Overclock?
Prev123
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 3,440.83
Aug 15 2012 09:56am
var forbi føniks computer idag og kom frem til den her

en ordenlig klods, der var næsten ik plads til den

min temp ligger på 65-68 ved intelburn på max stress level. med de ting jeg skal bruge den til tror jeg ikke engang jeg kan stresse den lige så meget. så det ser okey ud nu

tror jeg starter på 4.1 og ser hvad den siger til det

btw, nogle der ved om det er dumt at jeg har sat mine ram ved siden af hinanden istedet for i hver sin blok som de sad før ? smart som jeg er glemmer jeg self at sætte ram tilbage inden jeg spænder køleren fast og så var det forsent. mener at have hørt det er bedst hver for sig

This post was edited by lulzz on Aug 15 2012 09:58am
Member
Gold: 24,670.04
Aug 15 2012 02:52pm
Som regl skal de sidde i enten slot 1+3 eller 2+4 for at køre Dual Channel, så du mister Dual channel effekten når du har sat dem sådan der. Kan køleren være hen over rammene?
Member
Aug 16 2012 04:20am
ja det kan de sagtens, ellers ville det godt nok være fail ^^

var bare for hurtigt til at sætte køleren på så glemte at sætte dem i samme sted, men yeah mente nok der var noget med hvordan de sad, så må jeg vel tage den af igen og sætte dem rigtigt, det er bare skod det pænt besværligt at skrue den af/på og køle paste osv :(

det forklare måske hvorfor den ik virkede stabil i 1600 mhz på ramne igår ? den køre 1333 std. når jeg satte den på 1600 var der lidt probs

jeg har asus p8z77-v lz bundkort i, ved ik om det er præcis samme som dit eller tæt på, er der nogle andre ting end multiplier jeg burde pille ved i bios ? hvis vi snakker i 4 - 4.5 ghz?

This post was edited by lulzz on Aug 16 2012 04:24am
Member
Aug 16 2012 05:26am
så fik jeg sat ramne rigtigt igen, syntes den var langsom og den failede nogle test igår så den kan åbenbart ik køre ordenligt uden at de sidder sådan her. kan mærke en kæmpe forskel

fandt os lige ud af jeg kunne vende køleren til en bedre position, så det var egentlig fint nok. idle temps ligger på 28-30 nu, og der er nok ca 20 c i mit rum

This post was edited by lulzz on Aug 16 2012 05:43am
Member
Gold: 0.00
Aug 16 2012 06:20am
Du bør sætte rammene rigtigt, ellers kan der opstå fejl i dit system, ja.
I din motherboard guide står der præcist hvordan de skal sidde, når du kun har 2 blokke, du bør kigge i den. :)
Hvilke ram er der tale om? Det kan være de er standard 1333hz ram og derfor skal du smide mere volt i dem, hvis de skal højere op i frekvenserne.

Og så forstår jeg ikke hvorfor der snakkes så meget om H80, når der var fint plads til en H100 i det kabinet, der køler meget bedre prismæssigt.
Anyway, din blæser burde vende den anden vej, som den sidder nu, suger den alt det varme restluft op fra dit grafikkort, lige ind i heatsinken.
Så hvis du har mulighed for at vende den, gør det. Så den blæser ud af enden i af PCen i stedet.

Og så et spørgsmål, har du mulighed for at hive dine kabler ud på bagsiden af motherboardet?
Det vil give dig bedre airflow ergo bedre temps.
Member
Aug 16 2012 07:27am
Quote (GnaWz @ Aug 16 2012 02:20pm)
Du bør sætte rammene rigtigt, ellers kan der opstå fejl i dit system, ja.
I din motherboard guide står der præcist hvordan de skal sidde, når du kun har 2 blokke, du bør kigge i den. :)
Hvilke ram er der tale om? Det kan være de er standard 1333hz ram og derfor skal du smide mere volt i dem, hvis de skal højere op i frekvenserne.

Og så forstår jeg ikke hvorfor der snakkes så meget om H80, når der var fint plads til en H100 i det kabinet, der køler meget bedre prismæssigt.
Anyway, din blæser burde vende den anden vej, som den sidder nu, suger den alt det varme restluft op fra dit grafikkort, lige ind i heatsinken.
Så hvis du har mulighed for at vende den, gør det. Så den blæser ud af enden i af PCen i stedet.

Og så et spørgsmål, har du mulighed for at hive dine kabler ud på bagsiden af motherboardet?
Det vil give dig bedre airflow ergo bedre temps.

har lige gjordt det :)

de skal sidde som på første billed jeg smed ind, kunne tydeligt mærke forskel på da de sad forkert

og som jeg lige skrev så fandt jeg ud af jeg kunne vende den, nu sidder den med blæserhovedet ud over rammene, havde godt tænkt den ik var alt for god som den sad før men troede ik det var muligt at vende den

ramne er 2x4 gb hyper x. 1600 mhz er jeg rimelig sikker på, std køre de 1333, prøver nu med 1400 mhz og 1.65 volt, std er 1.50

skulle nok have købt en h80/100 istedet. de havde den ikke hjemme i fcomp og når jeg nu stod der så tog jeg sku bare den bedste luftkøl de havde. hvis det går helt galt kan jeg bruge blæseren i kabinetet og smide heatsinken ud

det er ik muligt at gøre noget med ledningerne, mobo sidder helt op af siden

er lidt i tvivl. intelburn på max stress får jeg en max c på 80, i prime ligger den på 65 og lige op på 70 nogle gange. vil tro den ligger på 50-60 hvis jeg spiller. tror intelburn er grumt for ens cpu, der skal virkelig meget til før man udsætter den for noget lign
Member
Gold: 0.00
Aug 16 2012 08:27am
Da jeg sagde bag motherboardet, mente jeg bag back platen, der er i de fleste kabinetter lavet hulrum hvor man kan samle kablerne. Altså bag ved den side hvor du har monteret motherboardet.
Det skulle gerne bestå af 1-2cm hulrum til cable management.

Husk at tjekke op på dine ram før du overclocker dem mht. om de kan tåle 1.65v på luft, og husk kun at overclocke én ting af gangen, ellers bliver det hurtigt noget rod.

Angående køleren havde jeg nok selv valgt Noctua NH-D14 eller Thermalright SilverArrow når det er luft, da de er de to bedste aftermarket luftkølere. De er også store.
Men sidder selv med et watercooling loop, så det bliver ikke luft på min konto. :)
Member
Aug 16 2012 09:10am
Quote (GnaWz @ Aug 16 2012 04:27pm)
Da jeg sagde bag motherboardet, mente jeg bag back platen, der er i de fleste kabinetter lavet hulrum hvor man kan samle kablerne. Altså bag ved den side hvor du har monteret motherboardet.
Det skulle gerne bestå af 1-2cm hulrum til cable management.

Husk at tjekke op på dine ram før du overclocker dem mht. om de kan tåle 1.65v på luft, og husk kun at overclocke én ting af gangen, ellers bliver det hurtigt noget rod.

Angående køleren havde jeg nok selv valgt Noctua NH-D14 eller Thermalright SilverArrow når det er luft, da de er de to bedste aftermarket luftkølere. De er også store.
Men sidder selv med et watercooling loop, så det bliver ikke luft på min konto. :)

yeah ved godt hva du mener, skulle derind for at montere køleren og der er intet plads. kan højst ligge dem lidt til siden

de er helt sikkert stable i 1.65 .. på nogle mobos er de stable i 1.7 - 1.9. og de kan køre 2000 mhz, det er jo fint, troede kun de kunne tage 1600

har ik rørt ramne rigtigt endnu. de er på 1400 og std er 1333. starter med cpuen og får den stabil først og så kan ramne få en tur efter.

grafikkortet var dejligt nemt den kan ik trække mere end 915 core clock, har hørt de nemt tager 950 men så skal jeg nok os stille på volt så det venter jeg med. memory clock er på 2050 og den kan os komme højere op. spiller et par timer bf og hvis den ik crasher skruer jeg 5-10 op og prøver igen indtil den gør

ga kun 350 for den her køler og den gør det okey. har ik tænkt mig at clocke helt sindsygt bare en smule. jeg kan sætte en blæser mere på den anden side af sinken det burde hjælpe gevaldigt. og den koster ik mere end 100 kr eller sådan noget. hvis jeg ombestemmer mig og køber noget bedre jeg kan altid bruge blæseren og så det sku bare ærgeligt med resten
Member
Aug 20 2012 08:26am
så fik jeg købt nr 2 blæser til cpu'en og så en bord ventilator, som puster ½ ind i kabinet og ½ på mig, blev sku nød til at have noget blæs til mig selv os i den her sindsyge varme

ligger på 4.1 ghz og 1600 mhz på ramne. højeste den har været op på mens jeg bruger den til alm ting er 60. full load i bf3 kan den lige snige sig op på 65 nogle få min/sek, og har ik teset med de 2 nye blæsere som helt sikkert vil gøre en forskel

prøvede lige at se hvad overall max temp ville blive. den blev 83, hvis jeg presser cpuen mere end det crasher den, så den slukker altså før jeg går over 83 c det jo meget godt at vide

vil skyde på jeg får en 53-58 temp i bf3 og andre normale ting, så tror godt jeg kan ramme 4.3 4.4 uden den vil skade mere end nogle år på levetiden men det kan jeg godt leve med, compen er aligevel forældet om et ½ år

This post was edited by lulzz on Aug 20 2012 08:27am
Go Back To Dansk Topic List
Prev123
Add Reply New Topic New Poll