Quote (Holtze @ 5 Aug 2012 16:19)
Medmindre vi snakker mange timer i træningscentret om ugen burde den gennemsnitlige dansker få protein nok igennem sin daglige føde! Det vigtige ligger i at kroppen går igang med at udnytte sine ressourcer og det kan gøres ved at aktivere "maven" :)!
Men ellers er et glas mælk eller en 1/2l kakao (for kalorierne) inden for 30min efter endt træning bedre og billigere (såvidt jeg lige husker).
Bevisbyrden må vente til jeg kommer hjem ellers hvis man er frisk kan i selv søge information på
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ hvor der vil ligge det nyeste forskning indenfor blandt andet træningsfysiologi.
Altså proteinpulver koster GODT nok ikke meget mere end en ½liter kakao. Tror de fleste der bruger over 5 timer på styrketræning i ugen ønsker at få mest muligt ud af deres brugte timer og LANGT de fleste vil sige at du skal tage 1-2gram proteiner pr. kg kropsvægt. Nogle siger så fedtfri kropsvægt og andre varianter, men det er mere eller mindre samme råd man vil møde. Ja du kan SAGTENS få det gennem alm kost, men proteinpulver er billigt og nemt i forhold til at æde flere KG kylling om ugen.
Hvis almindelig kost er 30g fx så er der sku lang vej igen. Tror ikke den almindelige dansker får i nærheden af 100g, med mindre de bevist går efter at få nogle proteiner indenbords.