d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Christiania
Prev123459Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Jun 30 2012 02:16pm
Quote (Monze @ Jun 30 2012 03:20pm)
Synes det er latterligt at de skal have særbehandling på den måde og jeg har endnu ikke set hvad de bidrager med som opvejer alt den særlige hensyn der bliver taget til dem.

De bidrager 2 millioner mennesker med cannabis, de er stifter af en kæmpe turist attraktion, de lever sammen som en hver anden by gør, og så er der pusherne på pusherstreet som er det typiske billede alle haters har af hele christiania :)
Member
Gold: 253,169.00
Jun 30 2012 02:19pm
Quote (MrLennon @ 30 Jun 2012 22:16)
De bidrager 2 millioner mennesker med cannabis, de er stifter af en kæmpe turist attraktion, de lever sammen som en hver anden by gør, og så er der pusherne på pusherstreet som er det typiske billede alle haters har af hele christiania :)

Så derfor skal der ses gennem fingre med det der sker på christiania?

Jeg står stadig ved min holdning om at man burde rydde det lort en gang og for alle B)
Member
Jun 30 2012 02:24pm
Quote (Monze @ Jun 30 2012 03:49pm)
Så derfor skal der ses gennem fingre med det der sker på christiania?

Jeg står stadig ved min holdning om at man burde rydde det lort en gang og for alle B)

Jeg er enig med dig i at der skal ryddes op på christiania, de skal få styr på deres kriminalitet og salg af hårde stoffer, men hvorfor skal christianitterne fjernes fra deres bopæl bare fordi at der er nogle der fucker op ?
Member
Gold: 749.00
Jun 30 2012 02:31pm
Quote (MrLennon @ Jun 30 2012 10:24pm)
Jeg er enig med dig i at der skal ryddes op på christiania, de skal få styr på deres kriminalitet og salg af hårde stoffer, men hvorfor skal christianitterne fjernes fra deres bopæl bare fordi at der er nogle der fucker op  ?

deres bopæl?
hvis man kigger på husene har de taget strøm fra kommunens ledninger og de betaler ikke for at bo der da mange af de huse som ligger der bare er smækket op
Member
Gold: 7,525.26
Jul 1 2012 08:28am
Jeg holder nok også mest på at der skal gøres noget derude.

Det er et svært emne, og jeg ved ikke så meget om det, men jeg synes ikke at det er iorden at, som Monze også siger, at det sker en særbehandling på en sådan måde at det omgår lovgivningen. Det er sket meget derude, og jeg tror det bliver meget svært at gøre noget ved situationen nu, fordi stedet har eksisteret i så lang tid nu. Man skulle nok have sagt enten eller for lang tid siden.
Spørgsmålet om de euforiserende stoffer er mindst ligeså komplekst, og min holdning er at det skal legaliseres generelt således at dem der vil benytte sig af det kan gøre det uden at forskellige grupperinger skal være bagmænd for salget og slås om markedet, hvad der i mine øjne er det største problem i den forbindelse.
Member
Gold: 253,169.00
Jul 1 2012 08:41am
Quote (Whyred @ 1 Jul 2012 16:28)
Jeg holder nok også mest på at der skal gøres noget derude.

Det er et svært emne, og jeg ved ikke så meget om det, men jeg synes ikke at det er iorden at, som Monze også siger, at det sker en særbehandling på en sådan måde at det omgår lovgivningen. Det er sket meget derude, og jeg tror det bliver meget svært at gøre noget ved situationen nu, fordi stedet har eksisteret i så lang tid nu. Man skulle nok have sagt enten eller for lang tid siden.
Spørgsmålet om de euforiserende stoffer er mindst ligeså komplekst, og min holdning er at det skal legaliseres generelt således at dem der vil benytte sig af det kan gøre det uden at forskellige grupperinger skal være bagmænd for salget og slås om markedet, hvad der i mine øjne er det største problem i den forbindelse.

Du er en klog mand :wub:
Member
Jul 1 2012 09:01am
Selvfølgelig skal der gøres noget ved det jo... Men at rydde eller lukket lortet fuldstændigt. er enten umuligt. ellers finder de en anden (fristad)

Vores kære regering skal vågne op og forstå at de kan tjene penge på det. istedet for at smide folk der sælger det i fængsel. HVAD koster det ikke lige igennemsnit per fange?

Altså det bare ren logik. at de burde prøve ligsom holland.. er ret sikker på de mange millioner som regeringen mangler. kunne samles ind på UDELUKKENDE salg af hash.

Men tja. folk er meget gammel dags. og tror jo folk dør af det.. vores politikere udtaler sig om emnet selv om de faktisk ikke engang ved hvad det enlig gør.

VIL personligt hellere se weed lovligt. end jeg vil blive ved med at se folk drikke sig selv ihjel. hvor snot dum er man ikke når man har drukket sig i hegnet.? du ka knapt gå- men ryg dig i hegnet og du griner hele vejen hjem istedet for at brække sig..
Member
Gold: 72,049.16
Jul 1 2012 09:04am
Quote (Utb @ Jul 1 2012 04:01pm)
VIL personligt hellere se weed lovligt. end jeg vil blive ved med at se folk drikke sig selv ihjel. hvor snot dum er man ikke når man har drukket sig i hegnet.? du ka knapt gå- men ryg dig i hegnet og du griner hele vejen hjem istedet for at brække sig..

Vil ærligt sige at jeg stort set intet ved om emnet, men er da ret sikker på at det lige så godt kan gå den anden vej, og at du bliver deprimeret af det? ;)
Member
Gold: 100.00
Jul 1 2012 09:04am
Quote (Utb @ 1 Jul 2012 17:01)
Selvfølgelig skal der gøres noget ved det jo... Men at rydde eller lukket lortet fuldstændigt. er enten umuligt. ellers finder de en anden (fristad)

Vores kære regering skal vågne op og forstå at de kan tjene penge på det. istedet for at smide folk der sælger det i fængsel. HVAD koster det ikke lige igennemsnit per fange?

Altså det bare ren logik. at de burde prøve ligsom holland.. er ret sikker på de mange millioner som regeringen mangler. kunne samles ind på UDELUKKENDE salg af hash.

Men tja. folk er meget gammel dags. og tror jo folk dør af det.. vores politikere udtaler sig om emnet selv om de faktisk ikke engang ved hvad det enlig gør.

grunden er vel at regeringen fremstår svag hvis det blir lovligt og hvor skal grænsen så gå?
hash er okay men andre stoffer er ikke?
hvis hash blir lovligt hvorfor skulle man ikke også gøre fx coke lovligt ?

Quote (berens @ 1 Jul 2012 17:04)
Vil ærligt sige at jeg stort set intet ved om emnet, men er da ret sikker på at det lige så godt kan gå den anden vej, og at du bliver deprimeret af det? ;)

ja hvis du ryger for meget kan man få svede ture og kan dårligt stå

This post was edited by IAcid on Jul 1 2012 09:05am
Member
Jul 1 2012 09:12am
Quote (berens @ Jul 1 2012 05:04pm)

Korrekt, samme effekt som alkohol næsten, dog skal man ryge 15.000 Joints på under 20m BARE for at blive forgiftet.

72 øl bare. og man står af. der stor forskel
Quote (IAcid @ Jul 1 2012 05:04pm)
grunden er vel at regeringen fremstår svag hvis det blir lovligt og hvor skal grænsen så gå?
hash er okay men andre stoffer er ikke?
hvis hash blir lovligt hvorfor skulle man ikke også gøre fx coke lovligt ?

ja hvis du ryger for meget kan man få svede ture og kan dårligt stå

Kan sagtens se hvad du mener, men igen burde det være logik at kunne skelne fra farlige stoffer og ufarlige stoffer.. Coke er kemisk skabt og ka derfor være livsfarligt ved små mændger.
Weed kommer naturligt og kan ryges direkte. bliver aldrig blandet sammen med acetone eller diverse stoffer man kunne bruge til at fremstille cola amf etc etc...

Regeringen ville SLET ikke fremstå som svag. men tværtimod vise sig som en regering der HANDLER! og ikke bare siger. Øhh nej. men hvad er hash enlig?

Ville squ se dem som handlestærke og tro de vidste hvad de gør.. istedet for som jeg ser dem nu, et par selvfede folk der drikker og æder for vores penge. mens de prøver at hive flere ud af os
Go Back To Dansk Topic List
Prev123459Next
Add Reply New Topic New Poll