d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Danmark Er Et Sygt Land!!!
Prev1234Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 9,707
Joined: Aug 8 2007
Gold: 0.00
Jun 3 2012 01:18pm
Alt dette kunne have været undgået hvis hun lige havde fået 2 stesolider i kaffen et par timer før hun skulle hentes.. og så havde vi ikke skulle se på sådan en åndede journalist..
Member
Posts: 26,460
Joined: Jun 16 2010
Gold: 12,213.40
Jun 3 2012 01:21pm
Quote (FasterA @ Jun 3 2012 09:16pm)
Nej, kender ikke pigens baggrund, eller plejefamiliens. Siger heller ikke at det at de fjerner hende er forkert, men måden det udføres på er forkert.
En 12 årig pige skal ikke udsættes for vold af kommunen eller plejefamilien, men hvis plejefamilien er så slemme som du antager, hvorfor vil hun så ikke væk frivilligt?
Ved godt at der må lægge noget bag, historien er ikke ude endnu, men håber den er god.

Kender ingen mennesker som vil kæmpe for at blive et sted hvor de bliver behandlet af lort, og det kan jeg sige, fordi jeg selv har været i den situation er jeg er flyttet
fordi jeg blev behandlet unfair, aldrig i livet ville jeg da kæmpe for at blive et sted hvis jeg havde den følelse.


Det kommer jo an på hvordan du ser verden + hvor længe du har været et sted.
Igen basere du tingene forkert.

Hvis pigen er i en kreds hvor hun allerede som 12 årig laver lort og ballade og den her *plejefamilie*,
ser passivt til, så skal kommunen gøre noget! Hvis familien synes at de ting pigen gør er rigtige, eller at de slet ikke kender til det her fra pigens side af, men har fået det afvide af kommunen
så det slet ikke sikkert de gør noget ved det, igen så er plejefamilien jo ikke god nok, hvis de ikke kan være ansvarlige over for pigen?

Som plejefamilie har du forpligtigelser og der er rigtig meget arbejde i visse personer.
Hvis familien ikke har kunne gøre som ventet, men måske er faldet i godt spænd med pigen, så vil de jo ikke af med hende.

Der kan være så mange utallige forklaringer på det her.

Det her er fra min side bare eventuelle forklaringer af fjernelsen :) ikke sikkert de er rigtige eller noget.
Member
Posts: 8,438
Joined: Feb 20 2011
Gold: 215.05
Jun 3 2012 01:24pm
Quote (TheAngel @ Jun 3 2012 08:21pm)
Det kommer jo an på hvordan du ser verden + hvor længe du har været et sted.
Igen basere du tingene forkert.

Hvis pigen er i en kreds hvor hun allerede som 12 årig laver lort og ballade og den her *plejefamilie*,
ser passivt til, så skal kommunen gøre noget! Hvis familien synes at de ting pigen gør er rigtige, eller at de slet ikke kender til det her fra pigens side af, men har fået det afvide af kommunen
så det slet ikke sikkert de gør noget ved det, igen så er plejefamilien jo ikke god nok, hvis de ikke kan være ansvarlige over for pigen?

Som plejefamilie har du forpligtigelser og der er rigtig meget arbejde i visse personer.
Hvis familien ikke har kunne gøre som ventet, men måske er faldet i godt spænd med pigen, så vil de jo ikke af med hende.

Der kan være så mange utallige forklaringer på det her.

Det her er fra min side bare eventuelle forklaringer af fjernelsen :) ikke sikkert de er rigtige eller noget.


Quote
Næstved Kommune har vurderet, at Amy skal på et opholdssted med professionelle pædagoger, mens pigen selv vedholdende har udtrykt stærkt ønske om at blive i plejefamilien. Der er ingen kritik af forholdene i den erfarne plejefamilie. Professor i socialret ved Københavns Universitet Kirsten Ketscher vurderer - uden at kende detaljerne i den konkrete sag - at Næstved Kommune, som fik assistance af politiet, har et problem.


Lyder ikke til at det er plejefamilien der er problemet.

og dog, lidt mere viden her http://politiken.dk/indland/ECE1644003/den-er-helt-gal-foraeldrene-kan-slet-ikke-rumme-amy/

This post was edited by FasterA on Jun 3 2012 01:27pm
Member
Posts: 26,460
Joined: Jun 16 2010
Gold: 12,213.40
Jun 3 2012 01:26pm
Quote (FasterA @ Jun 3 2012 09:24pm)
Lyder ikke til at det er plejefamilien der er problemet.


Jeg kommer jo også bare med *muligheder* som jeg hele tiden har sagt, -_-
Jeg har flere gange sagt det ikke er okay, men at jeg ikke kan tage forhold til om det forkert eller ej, hvad de har gjort.
Da jeg ingen detaljer kender i den her sag.
Member
Posts: 8,438
Joined: Feb 20 2011
Gold: 215.05
Jun 3 2012 01:38pm
Quote (TheAngel @ Jun 3 2012 08:26pm)
Jeg kommer jo også bare med *muligheder* som jeg hele tiden har sagt, -_-
Jeg har flere gange sagt det ikke er okay, men at jeg ikke kan tage forhold til om det forkert eller ej, hvad de har gjort.
Da jeg ingen detaljer kender i den her sag.


Der ligger mere historie bag det, og meget af det kan også læses på nettet.
Som jeg kan læse mig frem til, så er plejefamilien egentlig "OK" de har indrømmet der er nogle
småproblemer og de har søgt hjælp, Amy som hun hedder er en klog og hurtig lærende
pige, som ikke er ude i alt muligt misbrug og andre ulovlige ting.

Hvis man som kommune finder sig "nødsaget" til at være så brutale ved en flytning
og man tydeligt kan se at både barn og plejeforældrene er så meget imod den flytning
så kan man da vel også sige sig selv at det er en dårlig løsning, som med garanti
ikke vil virke, giv det lidt tid og jeg garanterer jer at hun er tilbage i den selv
samme plejefamilie, der er handlet helt forkert af kommunen i den her sag, og ved sgu
godt nok ikke hvad de bilder sig ind, håber at de folk som har været indblandet i flytningen
af pigen lever med dårlig samvittighed de næste mange døgn.
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Jun 3 2012 01:43pm
Quote (FasterA @ 3 Jun 2012 21:38)
Der ligger mere historie bag det, og meget af det kan også læses på nettet.
Som jeg kan læse mig frem til, så er plejefamilien egentlig "OK" de har indrømmet der er nogle
småproblemer og de har søgt hjælp, Amy som hun hedder er en klog og hurtig lærende
pige, som ikke er ude i alt muligt misbrug og andre ulovlige ting.

Hvis man som kommune finder sig "nødsaget" til at være så brutale ved en flytning
og man tydeligt kan se at både barn og plejeforældrene er så meget imod den flytning
så kan man da vel også sige sig selv at det er en dårlig løsning, som med garanti
ikke vil virke, giv det lidt tid og jeg garanterer jer at hun er tilbage i den selv
samme plejefamilie, der er handlet helt forkert af kommunen i den her sag, og ved sgu
godt nok ikke hvad de bilder sig ind, håber at de folk som har været indblandet i flytningen
af pigen lever med dårlig samvittighed de næste mange døgn.


man får den tanke du har læst historien med inde fra perspektiv
søgte lidt på den men kunne ikke finde nogen med neutralt syn på sagen også er det ikke værd at læse
Banned
Posts: 31,873
Joined: May 12 2009
Gold: 0.00
Warn: 20%
Jun 3 2012 01:44pm
Quote (MrLennon @ 3 Jun 2012 20:18)
Alt dette kunne have været undgået hvis hun lige havde fået 2 stesolider i kaffen et par timer før hun skulle hentes.. og så havde vi ikke skulle se på sådan en åndede journalist..


er stoffer dit svar til alt? :rolleyes:
Member
Posts: 8,438
Joined: Feb 20 2011
Gold: 215.05
Jun 3 2012 01:46pm
Quote (IAcid @ Jun 3 2012 08:43pm)
man får den tanke du har læst historien med inde fra perspektiv
søgte lidt på den men kunne ikke finde nogen med neutralt syn på sagen også er det ikke værd at læse


Det bliver svært at finde noget neutralt da der ikke er tvivl om sagen og hvem der har handlet forkert.
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Jun 3 2012 01:47pm
Quote (waw @ 3 Jun 2012 21:44)
er stoffer dit svar til alt?  :rolleyes:


hahah :D
Quote (FasterA @ 3 Jun 2012 21:46)
Det bliver svært at finde noget neutralt da der ikke er tvivl om sagen og hvem der har handlet forkert.


det er tydeligvis pigen / pleje familien
kommunen flytter jo ikke børn fra deres hjem for sjov
:wallbash:

This post was edited by IAcid on Jun 3 2012 01:47pm
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Jun 3 2012 01:50pm
Den her diskussion er jo ikke værd at tage, før I ved hvad der ligger bag. I sidder jo og argumenterer ud fra hver jeres opfattelse af, hvad der måske er sket...
Go Back To Dansk Topic List
Prev1234Next
Closed New Topic New Poll