Jeg er ikke som de andre, er ikke en sjællænder, er ikke en københavner, er ikke en bonderøv.
Jeg er Skælskørianer og stolt af det, jeg er kommer fra en havneby og er stolt af det
jeg har engang været i København, tog tidligt om morgenen med hestevogn til Slag Else, vider med fut fut toget til København.
Fut fut toget stoppede ved valby bakke, hvor konduktøren insisterede på at vi bankede muldjorden af vores træsko.
Da vi kom ind til Københavns hovedbanegård lå det fandme på første sal, op af trapperne og ud af banegården.
Og hvad sker når jeg spørge om vej til Tivoli, de giver alle det samme svar : idiot åben øjne
jokes om Fynbor, sjællænder, Københavnerer der sku mange af