d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Aftensmad
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 8,478
Joined: May 7 2007
Gold: 20.00
Mar 9 2012 12:49pm
Quote (JVL @ Mar 9 2012 08:48pm)
Fra fakta ;) Man skal bare brune kødet og så hælde posen med kryder+ris og så blande det med vand. Easy ;D


ah kedelig version :( Håbede du havde lavet det fra bunden med nogle dejlige kryderurter! :(
Member
Posts: 6,872
Joined: Mar 14 2009
Gold: 2,300.00
Mar 9 2012 12:50pm
Quote (exiter_dk @ Mar 9 2012 07:49pm)
ah kedelig version :( Håbede du havde lavet det fra bunden med nogle dejlige kryderurter! :(



haha det ville være mega lækkert men orkede det ikke :)
Member
Posts: 13,208
Joined: Mar 14 2009
Gold: 20,199.00
Mar 9 2012 12:55pm
Quote (exiter_dk @ Mar 9 2012 07:10pm)
30 min er sgu hurtig mad om så der er med 3 retter eller bare hovedret. Ved sgu ikke hvad du kan nå at lave af god mad på under 30 min? :)


30min er faktisk EKSTREM lang tid i et køkken, hvis man altså har nogle gode rutiner.
- Min forlovede er kok og det er meget sjældent, at det tager mere end 15-20min at lave mad. Selvfølgelig er der nogle undtagelser, hvor man ikke kan fremme processen.

Men når jeg forstår "hurtig" og "nem" mad, så ville jeg ikke sige 30min går under "hurtig" det er retter almindelig tid.
Member
Posts: 8,478
Joined: May 7 2007
Gold: 20.00
Mar 9 2012 01:12pm
Quote (Provo2100 @ Mar 9 2012 08:55pm)
30min er faktisk EKSTREM lang tid i et køkken, hvis man altså har nogle gode rutiner.
- Min forlovede er kok og det er meget sjældent, at det tager mere end 15-20min at lave mad. Selvfølgelig er der nogle undtagelser, hvor man ikke kan fremme processen.

Men når jeg forstår "hurtig" og "nem" mad, så ville jeg ikke sige 30min går under "hurtig" det er retter almindelig tid.


Tja det må jeg så også give hende. Men hun er jo også kok så alt forberedelse (snitte hakke etc) går jo også meget hurtigere end os almindelige mennesker!
Member
Posts: 13,208
Joined: Mar 14 2009
Gold: 20,199.00
Mar 9 2012 01:16pm
Quote (exiter_dk @ Mar 9 2012 08:12pm)
Tja det må jeg så også give hende. Men hun er jo også kok så alt forberedelse (snitte hakke etc) går jo også meget hurtigere end os almindelige mennesker!


Tjaa.. Vil jeg så give dig ret i, men synes nu hun tager sin tid herhjemme, som hun siger, så er det mere hyggeligt her, fremfor når man stresser på arbejdet. Tror også det har noget afgøre med, at de har deres rutiner og at man ikke står og venter på det sidste lige skal være færdigt, men at alting passer sammen og er færdig sammen.

Ville så sige, at der findes mange retter, som kan laves hurtigere end 30min B)
Member
Posts: 5,015
Joined: Oct 19 2007
Gold: 1,428.00
Mar 9 2012 04:52pm
Quote (Provo2100 @ 9 Mar 2012 21:16)
Tjaa.. Vil jeg så give dig ret i, men synes nu hun tager sin tid herhjemme, som hun siger, så er det mere hyggeligt her, fremfor når man stresser på arbejdet. Tror også det har noget afgøre med, at de har deres rutiner og at man ikke står og venter på det sidste lige skal være færdigt, men at alting passer sammen og er færdig sammen.

Ville så sige, at der findes mange retter, som kan laves hurtigere end 30min B)


meget sjovt at den her debat kommer nu ^^
her den anden dag på jobbet prøvet vi at teste hvem der kunne lave den bedste og hurtigste klassiske mexicanske ret.. brunet hakkekød,Brutio,salat,dresing osv. jeg tog pulvler form, en kok lavet det fra bunden ( dog ikke brutios) det tog mig lidt under 5 min fra start til slut, det tog kokken 15 min, men var så også 20x bedere xD!
pulver retter som det jo også endte med.. Max 8 min. xD.. syntes lidt det er en skam at vi / Danmark ikke tager sig tid til at lave et Ordenligt måltid nu når man adligevel skal der ud så hvorfor ikke gøre noget ud af det?
Member
Posts: 13,208
Joined: Mar 14 2009
Gold: 20,199.00
Mar 10 2012 01:41am
Quote (alexaccount @ Mar 9 2012 11:52pm)
meget sjovt at den her debat kommer nu ^^
her den anden dag på jobbet prøvet vi at teste hvem der kunne lave den bedste og hurtigste klassiske mexicanske ret.. brunet hakkekød,Brutio,salat,dresing osv. jeg tog pulvler form, en kok lavet det fra bunden ( dog ikke brutios) det tog mig lidt under 5 min fra start til slut, det tog kokken 15 min, men var så også 20x bedere xD!
pulver retter som det jo også endte med.. Max 8 min. xD.. syntes lidt det er en skam at vi / Danmark ikke tager sig tid til at lave et Ordenligt måltid nu når man adligevel skal der ud så hvorfor ikke gøre noget ud af det?


Hehe, det lyder som en sjov lille konkurrence, i har haft gang i B)

Ja det kan jeg give dig ret i, men synes også at i daglig dagens stress, skal det også kunne være nemt til tider og have muligheden for at kunne lave hurtig og nem mad, hvilke hele den her debat var koncentreret om :)

Man skal ALDRIG dyste imod en kok, deres mad er bare generelt bedre også selvom de ikke prøver at være det :)

Member
Posts: 836
Joined: May 27 2009
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 20%
Mar 10 2012 05:08pm
Skal vist have pizza!
Member
Posts: 13,208
Joined: Mar 14 2009
Gold: 20,199.00
Mar 10 2012 05:10pm
Quote (BUCH94 @ Mar 11 2012 12:08am)
Skal vist have pizza!


Lidt sent? B)
Member
Posts: 9,707
Joined: Aug 8 2007
Gold: 0.00
Mar 10 2012 06:11pm
Quote (Buch @ Mar 9 2012 03:37pm)
kartoffelmos med... whatever u like


BA-FUCKING-CON!!!
Go Back To Dansk Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll