Quote (Whyred @ Feb 25 2012 05:16pm)
lulzz, du skal også tænke på at videoer på nettet som taler hver sin side af sagen kan være akkurat lige manipulerede og der kan i begge tilfælde være tale om god eller dårlig research. For en konspirationsteori er det kontroversielle og centrale netop det at magthavere skjuler ting og er, om end indirekte, involveret i et komplot som skal føre folkemasser bag lyset.
Et af problemerne konspirationsteorier oplever, er at de fraskriver bl.a. tilfældighed (ikke i det aktuelle tilfælde) som en årsagen til en hændelse, fordi der ikke kan fordeles et skyldsspørgsmål, og ligeledes er det et problem at de ofte bygger på indicier. Man kan altså sige at for hver gang der ikke er et entydigt svar, så er der grobund for en ny konspirationsteori. Og der er efterhånden heller ikke for få af slagsen, hertil kommer at mange, i den omtalte mangel på bedre forklaring eller tilfældighed, fremstår yderst usaglige.
Man kan finde eksperter I brandsikkerhed som vil mene at det er en usædvanlig reaktion, og man kan altså også sagtens finde det modsatte, her er f.eks. en:
Jeg vil ikke kalde konspirationsteorien om 9/11 uinteressant eller usaglig, og jeg vil heller ikke påstå at det er tydeligt hvad der er sket den dag. Dog som det ser ud lige nu, synes jeg at der er mange af kerneargumenterne for teorien, som efter min mening savner afgørende evidens.
der er mange direkte dårlige konspirations teorier om 9/11 det vil jeg give dig ret i
jeg ved godt at i aldrig ville tro på det samme som mig lige pt, har søgt en del rundt på det her fordi jeg simpelhen ik kan få det til at passe
usa regering kommer med igenting omrking hvad der er sket... de siger bare "det en brand" og modsat er der 100vis af beviser som viser noget andet
operation northwoods som er præcis det samme som 9/11, er den osse en konspirationsteori eller er det hårde facts der viser hvilket land usa er og hvad de er istand til at gøre ?
fbi's egen hjemmeside siger at bin laden ik er dømt for 9/11 pga manglende beviser.. er det ik rimelig tydeligt at det er ham når han tager skylden og det er hans terrorrister der har fløjet flyene. det ville jeg da mene
This post was edited by lulzz on Feb 25 2012 09:44am