d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Kogekunsten
Prev123457Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 105,406
Joined: Nov 12 2007
Gold: 2,382,304.50
Jan 11 2012 09:43pm
Quote (Raavigc @ 11 Jan 2012 21:41)
En anden god klassiker :)

Hasselback (hasselbagte) kartofler - medaljon (svin eller okse).
Med gulerodspure og rødvinssovn.

Nu ved jeg ikke om du kan lave en opbagt sovs eller vi skal holde den simpel?

Inden jeg skriver hele opskriften :)


Damen kan altid hjælpe mig med det.
Og shit det lyder lækkert :drool:

Quote (fulper @ 12 Jan 2012 03:42)
[YOUTUBE]http://youtube/wZDv9pgHp8Q[/YOUTUBE]


Du har både edit og preview post funktionerne prøv dem næste gang du er lidt udsikker på dine posts :)
Men de laver satme noget lækkert mad. Men det er nok noget man skal prøve sammen med alle drengene en enkelt gang. Så ikke lige det jeg har i tankerne men tumbs up for EpicMealTime

Quote (TheAngel @ 11 Jan 2012 21:46)
Sjovt, jeg sad netop og tænkte på sådan et topic tidligere idag, ville bare gerne have haft boldet topic så postede det ikke :p


Læste dine tanker ;)

Quote (JVL @ 11 Jan 2012 21:51)
Indisk risret er altid godt hvis man ikke har så meget tid :)


Der er da hundredevis af sådan nogle risretter, ISO opskrifter :b

This post was edited by ZwiX on Jan 11 2012 09:45pm
Member
Posts: 6,872
Joined: Mar 14 2009
Gold: 2,300.00
Jan 12 2012 02:50am
Quote (ZwiX @ Jan 12 2012 04:43am)



Der er da hundredevis af sådan nogle risretter, ISO opskrifter :b


2x Indisk risret pakker fra Knorr samt de ingredienser, der står på pakken og du får et meget lækkert og nemt måltid ;)

Member
Posts: 13,901
Joined: Oct 3 2006
Gold: 640.00
Jan 12 2012 03:10am
Der findes mange forskellige ting at lave og mange forskellige måder at blande på.

Hvis du skal lave en ''side dish'' til din mad, som er let, lækker og et sikkert hit, så kan du lave en majs og bacon sauté, som ganske simpelt bare er at stege noget bacon på en pande, før det er helt færdigt smider du en passende mængde majs på samme pande og steger det sammen. - går godt til næsten alt mad.

Et par lette retter som jeg (når jeg ikke gider stå længere tid og lave mad) godt kan finde på at lave:

Koteletter i fad med en paprika-fløde-tomat sauce (serveres med ris)
Brun koteletterne på en pande, krydret med paprika, salt og peber (husk - rigeligt med smør) ;-) - dette skal ikke gøres for længe, da de kun som sagt lige skal brunes halvanden - to minutter på hver side er rigeligt. (husk at krydre begge sider, nemmest ved at krydre den ene inden du putter den på panden og så stege den side først.)
Når koteletterne er brunet af lægger du dem op i et fad, hælder det overskydende fedtstof over bøfferne hvorefter du tilsætter en pakke eller bøtte flåede tomater, en halv liter piskefløde (madlavningsfløde kan bruges) og slutter af med at tilsætte salt, peber og ekstra paprika.
Sættes i ovnen på 200 grader (forvarmet) i ca. 15 minutter.

Spaghetti med broccoli, champignoner og bacon i flødesovs.
Skær broccoli, champignoner og bacon ud i passende størrelse (bestemmes selv - jeg foretrækker det ''halv småt'').
Steg baconen på panden og kort inden den når stadiet hvor det bliver gyldent tilsætter du broccoli, champignoner og frisk presset hvidløg. (krydres med peber)

Lad det stege i godt og vel 2 minutter imens du jævnligt ''rør'' i det.
Skru ned for varmen og tilsæt madlavningsfløde alt 'fyldet' skal dækkes som minimum.

Lad det stå og simre (ikke koge voldsomt!) i 10 min sådan ca., med jævnlige omrøringer så fløden ikke brænder på.

Kog spaghettien, når begge dele er færdigt hælder du begge dele op i en skål og blander godt.

Kylling i kokossauce med ris.
Steg noget kylling i strimler på en pande, godt krydret med salt og peber.
Når kyllingen er tæt på at være stegt færdigt, tilføj kokosmælk og rød peber. (evt. kan også sukkerærter, gulerødder, grønne bønner, broccoli m.m. bruges)

Lad retten simre (ikke koge) til den får den konsistens du ønsker - server med ris.

Italiener gryde.
En omfortolkning af en ''klassisk'' spaghetti med kødsovs.

Smelt noget smør i en gryde, når smørret har bruset op og får den sødlige duft, steg nogen fint hakkede løg.
Når løgene er blevet ''gennemsigtige'' tilføjer du oksekødet som du bruner af krydret med salt og peber.
Når kødet er brunet tilsætter du tomat puré og blander det godt ud.
Tilsæt passende med vand, når det hele begynder at koge tilsætter du selleri og gulerødder.

Lad det hele koge til den får den ønskede konsistens, samt at gulerødderne og sellerien har fået det rette 'bid'.

Serveres naturligvis med pasta eller spaghetti (kan evt. serveres med ris hvis man vil variere det.)

This post was edited by Geeky on Jan 12 2012 03:18am
Member
Posts: 4,922
Joined: Mar 6 2008
Gold: 702.00
Jan 12 2012 03:27am
Hvad jeg nu har af grøntsager med flere grøntsager.

edit:
stegt

This post was edited by LOLouis on Jan 12 2012 03:27am
Member
Posts: 10,252
Joined: Nov 25 2009
Gold: 578.20
Jan 12 2012 03:30am
lyder som om du er vegetar :D
Member
Posts: 4,922
Joined: Mar 6 2008
Gold: 702.00
Jan 12 2012 04:33am
Yup
Member
Posts: 26,460
Joined: Jun 16 2010
Gold: 12,213.40
Jan 12 2012 04:53am
Quote (LOLouis @ Jan 12 2012 11:27am)
Hvad jeg nu har af grøntsager med flere grøntsager.

edit:
stegt


Prøv Pastinak og gulerrøder, stegt på panden med en smule margerine :)
De skal have en del tid, gør ikke noget de får noget farve eller nogen af dem bliver en smule sorte ;)
De må godt knase lidt, men ellers gennemstegt til de er bløde.

This post was edited by TheAngel on Jan 12 2012 04:54am
Member
Posts: 4,922
Joined: Mar 6 2008
Gold: 702.00
Jan 12 2012 04:59am
Quote (TheAngel @ 12 Jan 2012 12:53)
Prøv Pastinak og gulerrøder, stegt på panden med en smule margerine :)
De skal have en del tid, gør ikke noget de får noget farve eller nogen af dem bliver en smule sorte ;)
De må godt knase lidt, men ellers gennemstegt til de er bløde.


En klassiker. Love it.
Banned
Posts: 31,873
Joined: May 12 2009
Gold: 0.00
Warn: 20%
Jan 12 2012 05:02am
Quote (LOLouis @ 12 Jan 2012 11:33)
Yup


Hvorfor?
Member
Posts: 4,922
Joined: Mar 6 2008
Gold: 702.00
Jan 12 2012 05:03am
Quote (waw @ 12 Jan 2012 13:02)
Hvorfor?


Pga dyrevelfær, miljø og sundhed
Go Back To Dansk Topic List
Prev123457Next
Add Reply New Topic New Poll