d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Styrketrænning HjÆlp. > Proteinpulver / Kreatin.
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 4,200.00
Jun 12 2011 08:27am
Quote (Raavigc @ 12 Jun 2011 12:16)
Det var da en dejlig sandhed med modefikationer.

Langt de fleste danskere har ikke et optimalt protein indtag.
Faktisk har defærreste det.

"så hellere spis en rugbrød"

Det lader til at du har misforstået konceptet ved proteinpulver.

Protein pulver er ikke istedet for - det er et kosTILSKUD.

Kost>søvn>kostilskud.

Der udover er det en nem og hurtig vej til lidt ekstra kalorier - det ikke altid lige nemt at æde så meget.
Så kan du supplere med proteinpulver.

Du kan ikke bare citerer noget ud af en kontekst som du lige har gjort. (...) med kødpålæg. Det er det der er det vigtigste

og som du selv siger: kost>søvn(vil dog mene at begge er lige vigtige)>kosttilskud. så rugbrød med kødpålæg>proteinpulver.

Hvor har du fra at langt de færreste ikke får protein nok?
Member
Gold: 0.00
Warn: 40%
Jun 12 2011 09:46am
Quote (chu25 @ 12 Jun 2011 16:27)
Du kan ikke bare citerer noget ud af en kontekst som du lige har gjort. (...) med kødpålæg. Det er det der er det vigtigste

og som du selv siger: kost>søvn(vil dog mene at begge er lige vigtige)>kosttilskud. så rugbrød med kødpålæg>proteinpulver.

Der er lavet mange spisevane undersøgelser der understøtter det Raavig skriver, jeg vil se om jeg kan finde nogle af dem på google senere.
Vi havde om det i biologi, med fokus område på kroppens anatomi, kost og styrketræning. De fleste danskere spiser ikke korrekt og opnår derfor ikke den rette mængde protein, som du skal bruge når du træner, hvis du vil se synlige/markante og hurtige resultater. Selvfølgelig kan du få det igennem kosten, men da proteinpulver er et kosttilskud slipper du for at spise lige efter bogen.

- Hvorfor er dette egentlig ikke rykket til trænings tråden? :)

E:

Quote (Sometimes @ 12 Jun 2011 16:16)
Køre også med Viking protein, synes det er det bedste på marked.
- cs_ice: du behøver slet ikke kreativ medmindre du er super pumper, og virkelig vil til at gå op i det .

- der skulle selvfølgelig stå kreatin. :)

This post was edited by Sometimes on Jun 12 2011 09:47am
Member
Jun 12 2011 11:25am
Quote (Sometimes @ 12 Jun 2011 16:46)
Der er lavet mange spisevane undersøgelser der understøtter det Raavig skriver, jeg vil se om jeg kan finde nogle af dem på google senere.
Vi havde om det i biologi, med fokus område på kroppens anatomi, kost og styrketræning. De fleste danskere spiser ikke korrekt og opnår derfor ikke den rette mængde protein, som du skal bruge når du træner, hvis du vil se synlige/markante og hurtige resultater. Selvfølgelig kan du få det igennem kosten, men da proteinpulver er et kosttilskud slipper du for at spise lige efter bogen.

- Hvorfor er dette egentlig ikke rykket til trænings tråden? :)

E:

- der skulle selvfølgelig stå kreatin. :)

Vi går ud fra WHO og de Nordiske Næringsanbefalingers ovenfornævnte retningslinjer omkring protein?

Har et studie der viser at næsten 99% af danskerne får nok protein igennem deres almindelige kost. kan scanne det in og uploade, men bliver først på tirsdag.

Vil da meget gerne se de spisevane undersøgelser i snakker om.

Og ja, burde nok rykkes til træningstråden (:
Member
Gold: 3,135.00
Jun 12 2011 11:35am
Quote (chu25 @ Jun 12 2011 03:27pm)

Jeg kan da sagens citere dig der.
For du misser helt pointen.
Din kost er klart det vigtigeste.
Du skriver kødpålæg - det simpelthen så bredt at det reelt er et dårligt råd.
Der er meget kødpålæg som jeg personligt ikke ville bruge.

Der til kan du ikke sige "så hellere", fordi det er ikke enten eller det er både og.
Det er super svært at opnå optimale protein mængder igennem din hverdag.

Du har et ligevægts indtag - alt efter dit mål med træningen ligger du over/under - prøver at holde det.
For at undgå at ligge for meget over hvis du bulker (ca. 500 kalorier), men stadig vil have proteiner nok - så brug protein pulver.
Hvis du cutter og stadig gerne vil have tilstrækkelig protein er det endnu en kilde der er super, fordi protein/kalorie fordelingen jo er super.

Hvor har jeg det fra - prøv at gennemgå dine klassekammeraters spise vaner - og fortæl mig deres kost er optimal?

Skal nok se om jeg kan finde nogle links.

Men så vil jeg da gerne se facts på "dine muskler vokser mest en time efter træning" og på at alle faktisk spiser nok protein.

Så vil jeg da også gerne se en kost sammensætning fra din side af.
(lad nu være at tage en fra BB dk).

Når ja - så træner jeg sammen med nogle dygtige fyre, går op i dette - de går ekstremt op i dette.
De læser begge til fys oveni - og jeg starter min fys uddannelse til aug.
Vi går ud fra WHO og de Nordiske Næringsanbefalingers ovenfornævnte retningslinjer omkring protein?

Nej det nok det sidste vi gør - de tager jo absolut ikke udgangspunkt anærring ud fra et styrke/bodybuilding trænings grundlag.

This post was edited by Raavigc on Jun 12 2011 11:38am
Member
Jun 12 2011 01:14pm
Quote (Raavigc @ 12 Jun 2011 18:35)

Du skriver kødpålæg - det simpelthen så bredt at det reelt er et dårligt råd.
Der er meget kødpålæg som jeg personligt ikke ville bruge.

Hvad ville du så have? En opsummering af alt? Den liste ville jo være så lang at den ville være et dårligt råd.
Men jeg er da helt enig i at der er noget der er bedre end andet, men ved at sige kødpålæg mente jeg det du normalt finder i køledisken som fx hamburgerryg.

Det er da helt fint at du går op i din styrketræning, du træner vel 7+/ugen?

Men hvis vi går tilbage til udgangspunktet, så træner Cs_iCe 3-4 gange om ugen, og har altså 2 dage til restitution.

Det kan godt være at proteinpulver og kreatin hjælper på dig og dine venner, men jeg tvivler nu stadig stærkt på at Cs_iCe nogensinde vil komme i proteinunderskud med en 3-4 træning/uge, og hvis han gør er det så lidt at en leverpostejsmad vil gavne ham mere.

Jeg holder stadig på at det vil være spild af penge for ham.

Quote (Raavigc @ 12 Jun 2011 18:35)

Så vil jeg da også gerne se en kost sammensætning fra din side af.

Morgenmad:
1portion havregryn med SØDmælk: 1200kj
2 håndfulde rosiner: 1200kj

Frokost:
4 skive groft rugbrød med kødpålæg: 2800kj (700 kj/1 groft rugbrød med kødpålæg)

Efter træning:
0,5L kakao: 1200kj
1 banan: 250kj
Grovbolle med tun: 1900kj

Aftensmad:
1 portion spaghetti med kødsovs: 3000kj

Ialt: 13450kj (~3200kcal) - nu ved jeg ikke præcist hvor meget der bruges til styrketræning, i arbejder vel i 30 sekunder og har omkring 2 min pause for at optimerer træningen?

I kan bruge denne til at udregne jeres eget energi forbrug: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/

Der er en dårlig tone i denne diskussion, så skal vi ikke lade den ligge et lille stykke tid så den kommer lidt på afstand, i stedet for at vi alle skal være lidt små bitre?
Member
Jun 12 2011 01:32pm
Jeg er ikke bitter :) hvis det er opfattelsen så undskylder jeg.

Jeg mener bare at dine råd er misvisende.

Angående min træning, så det 6 dage om uden med en restituerings dag - jeg træner tre split.
Jeg bruger ikke selv kreatin, men bruger proteinpulver.

Morgen mad kan jeg kun tilråde denne:
Havregryn, banan, lidt madolie, proteinpulver - SKUMMEmælk.
Blænd og drik ;)

Jeg ser ingen grund til sødmælk, protein indholdet er helt fint i skummemælk.
Kalorie mæssigt skal man nok indtage nok løbende over dagen alligevel.

Så ellers rugbrød med forskellige pålægstyper hen over dagen, lavt kulhydrat godt med protein.

Aftensmad er meget mere varierende end pasta i min verden.
kartofler osv er også helt fint.
Bare undgå for mange kulhydrater :)

Angående ligevægts indtag er der flere calculators at bruge.
Member
Gold: 253,169.00
Jun 12 2011 02:48pm
Sagen er jo egentlig ret simpel. Hvis man får 100g ud af 180g gennem almindelig kost så vil en proteindrik være et godt supplement. Hvis du får 180g gennem kosten og har et mål der hedder 180g så er det overflødigt. Det er dog de færeste der har tid til at forsyne sin krop med protein hver 2-3 time gennem et velbalanceret måltid. Derfor er der mange der synes det er lettere.
Member
Jun 12 2011 03:23pm
Quote (Monze @ Jun 12 2011 09:48pm)
Sagen er jo egentlig ret simpel. Hvis man får 100g ud af 180g gennem almindelig kost så vil en proteindrik være et godt supplement. Hvis du får 180g gennem kosten og har et mål der hedder 180g så er det overflødigt. Det er dog de færeste der har tid til at forsyne sin krop med protein hver 2-3 time gennem et velbalanceret måltid. Derfor er der mange der synes det er lettere.

Især hvis man også skal tænke på ikke at indtage for mange kalorier. Man vil jo ikke være fed ;)
Member
Jun 12 2011 03:25pm
Jeg var også lidt tvær ^_^

Sagde sødmælk for at komme op på slut 3200 kcal som en der træner ~7 gange/uge kommer op på dagligt. Bruger selv minimælk, bryder mig overhovedet ikke om sødmælk.

Ja, der er meget andet en pasta, men forstod det sådan at jeg skulle sammensætte én dag :)

Ved godt at der er mange calculators men var mest tænk til Cs_iCe, kunne jo tænkes han ikke kendte nogen. Han kunne så regne ud hvor mange kalorier han kom op på dagligt, og ud fra dette fik en ide om hvor meget protein etc. han bør indtage. Så kunne han jo regne ud hvor meget protein han ca. får, og så finde ud af om proteinpulver var noget for ham.

Det var dog forkert at sige at det var fuldstændig ubrugeligt.
Men vil dog stadig holde på, at hvis du kan sammensætte din kost således, at du får proteinerne igennem din kost, er det klart at foretrække.
Member
Gold: 2.10
Jun 13 2011 03:49am
Quote (Cs_iCe @ Jun 11 2011 08:15pm)
Muligvis nogle svar jeg kan gøre brug af?? Tak på forhånd :-))

protein pulver, er noget af den vigtigste del af din træning efter træning, også en inden du går i seng så dine muskler får protein imens du sover men kreatin har jeg aldrig brugt og vil hellere ikke men det sku hjælpe meget godt
Go Back To Dansk Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll