d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk >
Poll > Hvem Stemmer I På? > Valg 2011
Prev1234516Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 2.00
May 12 2011 02:38pm
Quote (Daniz_DK @ May 12 2011 10:15pm)
Er ikke gammel nok til at stemme, men jeg synes at liberal alliance er gode, fordi at alle de sociale ydelser ikke bare bliver delt ud til højre og venstre. De som arbejder er de som klarer sig bedst, man skal ikke bare kunne sidde derhjemme og se arabisk fjernsyn 24/7 også bare få bistand osv. Til gengæld vil jeg også lige påpege, at jeg ikke kan lide DF, jeg synes faktisk, at de sejler FULDSTÆNDIG...

Jeg synes at den måde USA er, er den bedste måde. Det koncept med at de har en salat, og at de blander forskellige grønsager osv. til en god salat, er det bedste synes jeg! (altså med salat og grønsager mener jeg forskellige kulturer osv.)

1: Man kan ikke bare få penge fra staten uden at lave noget.
2: Bistandsklient =/= Araber
3: Hvorvidt et land er multikulturelt eller ej er ikke videre relevant for hvordan de sociale goder bliver fordelt. Men er bestemt enig i at det er godt med en blanding af kulturer.
4: Korrekt, DF failer grusomt meget.
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
May 12 2011 02:57pm
Quote (Molle_fkk @ 12 May 2011 22:38)
1: Man kan ikke bare få penge fra staten uden at lave noget.
2: Bistandsklient =/= Araber
3: Hvorvidt et land er multikulturelt eller ej er ikke videre relevant for hvordan de sociale goder bliver fordelt. Men er bestemt enig i at det er godt med en blanding af kulturer.
4: Korrekt, DF failer grusomt meget.

Enig, på nær #1. Den mængde penge der bliver smidt ud til folk, og som bliver spildt på fuldstændig uduelig aktivering, er grinagtig. Jeg forstår simpelthen ikke, at man under en såkaldt liberal regering kan lade de offentlige økonomiske ydelser vokse og dernæst forsvinde ud i intetheden. Derudover synes jeg ikke - rent ideologisk - at man skal fodres automatisk fordi man er arbejdsløs, men det er en anden diskussion.

Men ja, udlændingediskussionen er løbet fuldstændig løbsk. Hvis nationalisterne kunne kom ved af hesten, kunne man måske reformere måden offentlige ydelser blev uddelt til alle, så man ikke behøvede at bestemme rettigheder ud fra hudfarve og etnicitet.
Member
Gold: 253,169.00
May 12 2011 03:01pm
Quote (Grandebedte @ 12 May 2011 21:57)
Enig, på nær #1. Den mængde penge der bliver smidt ud til folk, og som bliver spildt på fuldstændig uduelig aktivering, er grinagtig. Jeg forstår simpelthen ikke, at man under en såkaldt liberal regering kan lade de offentlige økonomiske ydelser vokse og dernæst forsvinde ud i intetheden. Derudover synes jeg ikke - rent ideologisk - at man skal fodres automatisk fordi man er arbejdsløs, men det er en anden diskussion.

Men ja, udlændingediskussionen er løbet fuldstændig løbsk. Hvis nationalisterne kunne kom ved af hesten, kunne man måske reformere måden offentlige ydelser blev uddelt til alle, så man ikke behøvede at bestemme rettigheder ud fra hudfarve og etnicitet.

Man kunne også starte med den invandrefamilie der har kostet så mange millioner. Der er massere at tage fat på med hensyn til besparelser af offentlige ydelser/forbrug.

This post was edited by Monze on May 12 2011 03:01pm
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
May 12 2011 03:05pm
Quote (Monze @ 12 May 2011 23:01)
Man kunne også starte med den invandrefamilie der har kostet så mange millioner. Der er massere at tage fat på med hensyn til besparelser af offentlige ydelser/forbrug.

Man kunne også starte med alle.

Hvorfor er en problematisk indvandrerfamilie et større problem end en problematisk etnisk dansk familie? Det er hovedsagligt dér, kurven knækker, og der går totalt nationalisme i den.
Member
Gold: 3,135.00
May 12 2011 04:22pm
Jeg stemmer højrefløjen, har ikke bestemt om det er venstre eller liberal alliance endnu.

Dog hælder jeg mest til Liberal alliance.

Den primære grund til jeg stemmer liberalt (hvilket ikke er det man just kan kalde regeringspolitikken indtil nu har været), er den økonomiske politik.
Det jo absurd at venstrefløjen ikke kan forsmå at fremlægge en økonomisk plan, men kun kan sige der skal indgås tredjeparts forhandlinger.

Jeg ønsker ikke at se vi hæver skatten og jeg ønsker ikke at se vi låner flere penge i EU, for at finansiere en offentlig sektor, der ikke er rentabel.

Lad os hellere beholde de kærneværdier vi har - men sikre at vores fremtidige generationer ikke har en kæmpe gæld at skulle betale tilbage - samtidig med at de skal forsørge den enorme mængde der vil være på pension (både i vores "tid", men også i vores børns og deres efterkommers tid).

Jeg er dybt forundret over Danmark stadig kan være så snævertsynet at man sætter skatterne op for husejere og topindkomster.

Det er simpelthen at tage motivationen fra folk, enten flytter de eller arbejder mindre.

Det er nu altså en realitet at det er dem der sætter gang i hjulene, det dem der investere mest og beskæftiger flest.

Vi har allerede nu et stort problem med akademisk uddannede rejser ud af Danmark, for at tjene pengene mens de unge.
Kommer så tilbage når de er ældre, eller skal/har fået børn.

Det betyder at den uddannelse de har taget, som skulle finansieres gennem den skat de ellers har skulle betale - ikke bliver betalt.

Vi må og skal på ret kurs, vi kan ikke låne os ud af alt.

(Der til har store virksomheder som Novo nordisk osv, udtalt at bliver det en rød-regering med "fair løsning" flytter de store dele ud, da virksomheds skatter osv vil stige markant. det absurd...)
Member
Gold: 3,135.00
May 12 2011 04:25pm
Problemet er som Jürgen Habermass beskriver - den skandinaviske model (specielt Danmark, vi er jo så reform bange!) - avler hængekøje mentalitet!
Member
Gold: 33,314.00
May 13 2011 12:08am
Sf - som altid :)
Member
Gold: 356.25
Trader: Trusted
May 13 2011 06:40am
Socialdemokratiet eller sf

blir sku nogle gange i tvivl hvem man lige skal stemme på

men højst sandsynligt S eller SF
Member