d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Bloddonor
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 655.43
May 10 2011 06:48am
Ville gerne være donor, men har det ligesom Monze.. Så er aldrig blevet det..
Har du dårlige lunger, stop med at ryge.. Har du dårlig lever, stop med at drik..
For at andre skal have noget fra mon krop, så skal de da passe på deres egen først..
Feks ville du låne din bil ud til at, som kører med hoved under armen og har smadret sin egen fordi han har ligeglad med den ? Tror du så ikke han er ligeglad med din også ?
Ville du tilbyde en at bo hos dig, som havde smadret sit eget sted, fordi han bare var ligeglad og brændte tingene af som det passede ham ?

Hvis det feks er et biluheld, hvor der er en som mangler en masse blod eller organor, så ville jeg godt donere blod, og organor hvis jeg selv var død, hvis det havde været modparten der var skyld i ulykken..
Men hvis det har været en eller anden, som bare har kørt med hoved under armen og skal en donor, så nej ville intet give, ikke engang en dråbe blod..
Member
Gold: 3,380.00
May 10 2011 07:40am
Jeg synes det er noget af en underlig holdning, at have når man tænker på hvad, i får ud af ved at IKKE at donere jeres organer. Bare pga. en person ryger og drikker er det ikke ensbetydende med, at alle de andre aspekter i personens liv er ligeså ansvarsløst (for mangel af et bedre ord). Men det er måske bare mig? Jeg ville egentlig hellere ikke have noget imod, at donere mine organer til videnskaben hvis der var sådan en mulighed. ^_^
Member
Gold: 253,169.00
May 10 2011 08:13am
Quote (Samir_Slayer @ 10 May 2011 14:40)
Jeg synes det er noget af en underlig holdning, at have når man tænker på hvad, i får ud af ved at IKKE at donere jeres organer. Bare pga. en person ryger og drikker er det ikke ensbetydende med, at alle de andre aspekter i personens liv er ligeså ansvarsløst (for mangel af et bedre ord). Men det er måske bare mig? Jeg ville egentlig hellere ikke have noget imod, at donere mine organer til videnskaben hvis der var sådan en mulighed.  ^_^

Det er jo ikke fordi de så bare ikke bliver doneret. De skal bare gå til en anden. Hvis man ryger så ved man hvad risikoen er. Derfor mener jeg ikke man kan komme før i køen end en der har været i en bilulykke. Jeg passer godt på min krop og derfor synes jeg kun det er rimeligt at den der eventuelt får glæde af mine organer gør det samme.
Member
May 10 2011 08:20am
Quote (Monze @ May 10 2011 02:13pm)
Det er jo ikke fordi de så bare ikke bliver doneret. De skal bare gå til en anden. Hvis man ryger så ved man hvad risikoen er. Derfor mener jeg ikke man kan komme før i køen end en der har været i en bilulykke. Jeg passer godt på min krop og derfor synes jeg kun det er rimeligt at den der eventuelt får glæde af mine organer gør det samme.

Er der sådan en ordning hvor man kan prioritere hvem der skal have hvad? Hvis der er så vil jeg da også meget hellere give mine organer til nogle der fortjener dem, men jeg tror sgu bare ikke at der er sådan noget, hvilket efterlader mig med enten at have mine organer spist af orme eller give dem til en der ville få glæde af dem, uanset hvad personen har rodet sig ud i.

Nu spørger jeg dig lige ud for at forstå hvad det er du vil. Vil du hellere at dine organer går til spilde eller at de hjælper et andet menneske?
Member
May 10 2011 08:25am
Quote (Samir_Slayer @ 10 May 2011 15:20)
Er der sådan en ordning hvor man kan prioritere hvem der skal have hvad? Hvis der er så vil jeg da også meget hellere give mine organer til nogle der fortjener dem, men jeg tror sgu bare ikke at der er sådan noget, hvilket efterlader mig med enten at have mine organer spist af orme eller give dem til en der ville få glæde af dem, uanset hvad personen har rodet sig ud i.

Nu spørger jeg dig lige ud for at forstå hvad det er du vil. Vil du hellere at dine organer går til spilde eller at de hjælper et andet menneske?

Det kommer helt an på situationen om jeg gider at hjælpe dem. Hvis det er en der har ødelagt leveren ved druk gennem mange år og nu på mystisk vis er blevet clean og mangler en ny lever jamen så held og lykke, men du får den ik af mig. Jeg aner ikke om der er mulighed for sådan en ordning så derfor har jeg givet mine forældre/eventuel kone en fuldmagt til at råde over mine organer i henhold til mine ønsker. Skulle personen der skal have dem ikke være i overensstemmelse med mine ønsker så vil de sige nej og hvis det så betyder at ingen andre må få dem af en eller anden grund jamen så er det bare synd.
Member
May 10 2011 08:37am
Quote (Monze @ May 10 2011 02:25pm)
Det kommer helt an på situationen om jeg gider at hjælpe dem. Hvis det er en der har ødelagt leveren ved druk gennem mange år og nu på mystisk vis er blevet clean og mangler en ny lever jamen så held og lykke, men du får den ik af mig. Jeg aner ikke om der er mulighed for sådan en ordning så derfor har jeg givet mine forældre/eventuel kone en fuldmagt til at råde over mine organer i henhold til mine ønsker. Skulle personen der skal have dem ikke være i overensstemmelse med mine ønsker så vil de sige nej og hvis det så betyder at ingen andre må få dem af en eller anden grund jamen så er det bare synd.

Ah okay, så giver det bedre mening. Jeg ved ikke hvor langt tid organer kan holde men kunne man evt. ikke tilføje at hvis der ikke er nogle der matcher ens krav, så kunne dem der ikke lever op til sine ønsker få dem lige akkurat før de går i forrådnelse? :lol:
Member
Gold: 655.43
May 10 2011 04:55pm
Quote (Samir_Slayer @ May 10 2011 03:37pm)
Ah okay, så giver det bedre mening. Jeg ved ikke hvor langt tid organer kan holde men kunne man evt. ikke tilføje at hvis der ikke er nogle der matcher ens krav, så kunne dem der ikke lever op til sine ønsker få dem lige akkurat før de går i forrådnelse? :lol:

Om det så var dronningen, skulle hun ikke have mine lunger.. Hvorfor skal jeg passe på min krop, for at ændre kan fucke deres op, også bare få nye dele af andre ?
Member
Gold: 60.00
May 11 2011 03:44am
Nu skal min far snart have et nyt hjerte. Han har sagt til mig at han vil passe bedre på sig selv, spise sundt, motionere og generelt værdsætte at han har muligheden for at få et nyt organ.
Alle mennesker har vel ret til nye organer ligemeget hvem de er.
Member
Gold: 2,297.98
May 11 2011 04:32am
Får man FG for det? så gør jeg det!
Member
May 11 2011 04:56am
Quote (Qhotex @ 11 May 2011 10:44)
Nu skal min far snart have et nyt hjerte. Han har sagt til mig at han vil passe bedre på sig selv, spise sundt, motionere og generelt værdsætte at han har muligheden for at få et nyt organ.
Alle mennesker har vel ret til nye organer ligemeget hvem de er.

Hvordan kan folk have "ret" til at modtage andres organer? Det er vel ligesom man selv vælger om man gider støtte jehovas vidner?
Go Back To Dansk Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll