d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk >
Poll > Er Du Religiøs?
Prev1234512Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 2.00
Nov 5 2010 09:06am
Quote (Sunshines @ Nov 5 2010 03:46pm)
Jeg tror/mener at ateister kun siger de er ateister pga. det er 'in'. Det er åbenbart ikke 'in' at være kristent eller religiøs men dybest set tror jeg alle er mere eller mindre religiøse.
Og nej, jeg er ikke en som beder eller går i kirke, men derfor mener jeg godt jeg kan være kristen.

Jeg er komplet ligeglad med hvad der er "in", jeg tror bare ikke på Gud.
Jaja kan man sagtens være, det er jo ikke det, det handler om ;)

Member
Gold: 578.20
Nov 5 2010 09:06am
Quote (MrLennon @ 5 Nov 2010 16:02)
Jeg respektere din mening om dig selv som kristen, jeg syntes derimod bare det er for nemt bare sige "Jeg er kristen" og så være det, det indebærer jo at man beder(og ikke kun ved VM), ikke synder, går i kirke osv osv.
Jeg har sat [x] i Mjah lidt måske, grundet af at jeg nu i 4 år har læst Hinduisme og kan relatere til en del af det..

Syntes ikk man behøver at gå i kirke værd søndag osv får at være kristen, synde osv gør alle menesker, ingen er perfekt men man skal bare gøre en indsats for at være så godt et meneske som muligt. Men der sker nok en smutter engang imellem :)
Os det med at bede, det ikk noget man bare skal gøre, mere hvis man ser en grund til det, men fordi man kalder sig kristen, syntes jeg ikk man SKAL gå i kirke..SKAL bede værd aften og sige tak fordi man har det så godt og blah blah, mere hvis det er noget vigtigt man gerne vil ud med eller sådan noget..og så at man ikk må synde, det ved vi jo vi alle gør, det var kun Jesus som ikk syndede :)
Member
Nov 5 2010 09:09am
Quote (mmn91 @ Nov 5 2010 04:06pm)
Syntes ikk man behøver at gå i kirke værd søndag osv får at være kristen, synde osv gør alle menesker, ingen er perfekt men man skal bare gøre en indsats for at være så godt et meneske som muligt. Men der sker nok en smutter engang imellem :)
Os det med at bede, det ikk noget man bare skal gøre, mere hvis man ser en grund til det, men fordi man kalder sig kristen, syntes jeg ikk man SKAL gå i kirke..SKAL bede værd aften og sige tak fordi man har det så godt og blah blah, mere hvis det er noget vigtigt man gerne vil ud med eller sådan noget..og så at man ikk må synde, det ved vi jo vi alle gør, det var kun Jesus som ikk syndede :)

Yeps, ingen siger at man ikke må synde, det var jo derfor Jesus døde på korset. For at påtage sig vores synder så vi bare kunne hygge os og altid blive tilgivet hvis vi virkelig angrer. Sådan har jeg ihvertfald forstået det.
Gud forventer åbenbart ikke at hans eget skaberværk er perfekt.
Member
Gold: 0.00
Nov 5 2010 09:12am
Quote (mmn91 @ 5 Nov 2010 17:06)

Jamen for bare 150 år siden gjorde man det jo til punkt og prikke, man gik i kirke hver søndag, man bad bordbøn før hvert måltid og hvis man syndede bad man om forladelse, det er jo også en stolt kristen tradition at man ikke elsker før man er gift, begge parter!..
Og dem som ikke var kristne dengang blev brændt på bålet som hekse og gardister..

Member
Nov 5 2010 09:17am
Quote (Molle_fkk @ 5 Nov 2010 16:09)
Yeps, ingen siger at man ikke må synde, det var jo derfor Jesus døde på korset. For at påtage sig vores synder så vi bare kunne hygge os og altid blive tilgivet hvis vi virkelig angrer. Sådan har jeg ihvertfald forstået det.
Gud forventer åbenbart ikke at hans eget skaberværk er perfekt.

Gud skabte menesket ja, i hans eget forbillede osv. Men du må tænke på at hvis der er godt er der os ondt, og Satan (djævlen, ham geden what ever han har mange navne) han var altså også til, og han fik Eva til at spise af (hva hed det nu..) visdommens træ, som Gud havde sagt de aldrig måtte spise af, men Satan fik Eva lokket til det fordi han har en hvis magt.

Efter de havde spist af træet, begyndte de at klæde sig til istedet for at være nøgne, fordi de syntes det var flovt efter ting gik op for dem. Gud blev derfor rasende og de blev smidt ud af paradisets have..

Men han gav menesket en chance, hans kærlighed til os var stadigt stort selvom vi havde syndet for første gang. Så han lod dem leve osv..

Men, vi var faktisk selv skyld i at tingene er som det er, det er iværtfald hvad jeg tror på.

Så det med at sige Gud ikke findes pga det går som det gør, krig osv, det er vores egen skyld, og husk på Satan stadigt er til og gør sit bedste for at manipulere, og får os til at gøre onde ting.

I syntes sikkert jeg er skør, men sårn tror jeg det er :)
Member
Nov 5 2010 09:19am
Quote (MrLennon @ 5 Nov 2010 16:12)
Jamen for bare 150 år siden gjorde man det jo til punkt og prikke, man gik i kirke hver søndag, man bad bordbøn før hvert måltid og hvis man syndede bad man om forladelse, det er jo også en stolt kristen tradition at man ikke elsker før man er gift, begge parter!..
Og dem som ikke var kristne dengang blev brændt på bålet som hekse og gardister..

Men det var da også en forkert måde at gøre det på, dengang havde kirken jo magten, og man skal adskille stat og kirke, det går ikke.. se bare i de muslimske lande, det går jo af H til fordi de følger flere tusinde år gamle love.

Der var også mange krige hvor man gik i krig i guds navn osv, det er bare noget man sagde får at have en god grund til at gå i krig..
Member
Gold: 0.00
Nov 5 2010 09:19am
mmn91, du mindede mig faktisk lige om denne lille dokumentar jeg så forleden, virkelig værd at tage sig tid til at se..

Den er i 5 parter, dette er Part 1.
Member
Nov 5 2010 09:20am
Quote (mmn91 @ Nov 5 2010 04:17pm)
Gud skabte menesket ja, i hans eget forbillede osv. Men du må tænke på at hvis der er godt er der os ondt, og Satan (djævlen, ham geden what ever han har mange navne) han var altså også til, og han fik Eva til at spise af (hva hed det nu..) visdommens træ, som Gud havde sagt de aldrig måtte spise af, men Satan fik Eva lokket til det fordi han har en hvis magt.

Efter de havde spist af træet, begyndte de at klæde sig til istedet for at være nøgne, fordi de syntes det var flovt efter ting gik op for dem. Gud blev derfor rasende og de blev smidt ud af paradisets have..

Men han gav menesket en chance, hans kærlighed til os var stadigt stort selvom vi havde syndet for første gang. Så han lod dem leve osv..

Men, vi var faktisk selv skyld i at tingene er som det er, det er iværtfald hvad jeg tror på.

Så det med at sige Gud ikke findes pga det går som det gør, krig osv, det er vores egen skyld, og husk på Satan stadigt er til og gør sit bedste for at manipulere, og får os til at gøre onde ting.

I syntes sikkert jeg er skør, men sårn tror jeg det er :)

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor Gud skabte ondt. Hvorfor er det der? Han er jo eftersigende almægtig, så det burde da ikke være noget problem for ham at lave en perfekt verden, uden ondskab.

Tror bestemt ikke du er skør, du har bare en anden mening en jeg har :)
Member
Nov 5 2010 09:21am
heh kan se den når jeg kommer hjem

man kan gætte mig frem til at du tror jeg er insane og har mine menninger fra alt muligt andet og er hjerne vasket :)

Men imo giver det god menning det jeg skrev, men ser den lidt senere.
Member
Nov 5 2010 09:25am
Quote (Molle_fkk @ 5 Nov 2010 16:20)
Jeg kan bare ikke forstå hvorfor Gud skabte ondt. Hvorfor er det der? Han er jo eftersigende almægtig, så det burde da ikke være noget problem for ham at lave en perfekt verden, uden ondskab.

Tror bestemt ikke du er skør, du har bare en anden mening en jeg har :)

Gud sakbte ikke ondt, Satan, som jo var en af guds engle engang, spiste også af visdommens træ, så vidt jeg ved, så gik en masse ting op for ham, og han blev misundelig på gud, han ville have de samme kræfter, misundelse føre til ondskab.

hvad der helt præcist er sket ved ingen jo, men på den måde blev ondskaben skabt. Og Satan som var en af Guds mest magtfulde engel kan man vel sige, havde stadigt en masse magt selvom han blev smidt af, lol, helvede til.

edit/ sry for double post, var menningen jeg ville edit..

This post was edited by mmn91 on Nov 5 2010 09:27am
Go Back To Dansk Topic List
Prev1234512Next
Add Reply New Topic New Poll