d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Nogle Med Sund Livsstil? > Skal Bruge Nogle Råd.
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Banned
Gold: 0.00
Warn: 90%
Sep 18 2010 02:59am
Quote (OwnedBy-Elle @ Sep 18 2010 08:16am)
Jeg vil sige at det alt sammen kommer an på hvad dine mål med at spise "sundt" og træne er.

Hvis du gerne vil tabe dig skal du meget simpelt sagt bare forbrændre flere kallorier end du indtager. Det bedste resultat får du ved både at motionere og ændre på din kost, men drop alt det der med at gå på kur, så hellere ændre dine kostvaner permanent, det andet holder sjældent.
Husk at det ikke kan lade sig gøre at tabe fedt samtidig med at opbygge muskelmasse, men ved at holde træningen ved lige kan du minimere dit tab af muskelmasse.

Hvis dit mål er at opbygge masse (få større muskler) skal du sørge for at indtage flere kalorier end du bruger og her er Raavigc's råd rigtig gode, han virker til at vide hvad han snakker om, /spoton

Protein shakes er ikke et must, men du skal have dine proteiner på den ene måde eller den anden måde og helst en del af det lige efter træning og her kan protein pulver klart anbefales, også på grund af den høje kvalitet.

Det er da noget sludder, men jeg forstår hvis du ikke har råd til det.

Det holder ikke, det kommer helt an på hvordan programmet ser ud.

Et udemærket råd til en nybegynder, det vigtigste i starten er at lave øvelserne 100% korrekt, hvad du smider på stangen er kun dit ego og det må ikke komme i vejen for dine resultater.

Efterhånden som du vender dig til øvelserne i dit program og begynder at smide kilo på skal du tilgengæld glemme alt om det her, dine resultater udebliver hvis du er bange for at løfte tungt. Du bliver nødt til at presse dig selv, men hold dig generelt fra forced reps (fx hvor din ven hjælper dig med at løfte det sidste), det gør mere skade end gavn og er i øvrigt ikke nødvendigt for fremskridt.

Det eneste der er bevist er at din krop bliver mere smidig, men der er aldrig nogen undersøgelser der har bevist at det hjælper på DOMS (Delayed onset muscle soreness)

Mht morgenmad er der allerede blevet givet mange glimrende råd :)

det kommer an på ens størrelse, mester :)
skal passe på med hvordan jeg træner, mens jeg stadig vokser. protein pulvler = nej :)
jeg skal ikke tabe mig, jeg skal vokse, tage på og være forsigtig med at træne, så min krop ikke bliver ødelagt :)

This post was edited by iBass on Sep 18 2010 03:00am
Member
Gold: 15,927.00
Sep 18 2010 04:31am
det kommer an på ens størrelse, mester :)
skal passe på med hvordan jeg træner, mens jeg stadig vokser. protein pulvler = nej :)
jeg skal ikke tabe mig, jeg skal vokse, tage på og være forsigtig med at træne, så min krop ikke bliver ødelagt :)

Sikke en masse sludder, du får det til at lyde som om optimeret træning hæmmer din udvikling. Der er ingen undersøgelser der har vist at unge mennesker tager skade af at løfte vægte, selvfølgelig skal man være forsigtig og udføre øvelserne korrekt og sørge for at få nok hvile, men det har ingenting med alder at gøre, det gælder for alle.

Member
Sep 18 2010 05:21am
Quote (OwnedBy-Elle @ 18 Sep 2010 11:31)
Sikke en masse sludder, du får det til at lyde som om optimeret træning hæmmer din udvikling. Der er ingen undersøgelser der har vist at unge mennesker tager skade af at løfte vægte, selvfølgelig skal man være forsigtig og udføre øvelserne korrekt og sørge for at få nok hvile, men det har ingenting med alder at gøre, det gælder for alle.

Helt korrekt, der var faktisk et studie i Rusland som viste at fodbold og håndbold faktisk var mere skadeligt for ens krop i de unge år ;)
Vil faktisk råde dig til at starte med vægte så tidligt som muligt da det er mens du er under 25 år, dit testosteron i kroppen er højst :D

This post was edited by Red_dot on Sep 18 2010 05:23am
Banned
Sep 18 2010 06:42am
Quote (OwnedBy-Elle @ Sep 18 2010 12:31pm)

intet sludder, helt korrekt. jeg er stadig under udvikling (vokser) og hvis jeg træner for meget, kan jeg ødelægge det hele :)
Member
Gold: 7,454.00
Sep 19 2010 04:15pm
Quote (Steffer @ Sep 11 2010 04:37pm)
lav en smoothie ;D

this

Drikker det 24/7, og Lennon rager over det, lul ^_^
Member
Gold: 253,169.00
Sep 20 2010 12:39am
Quote (iBass @ 18 Sep 2010 14:42)
intet sludder, helt korrekt. jeg er stadig under udvikling (vokser) og hvis jeg træner for meget, kan jeg ødelægge det hele :)

Hvor du end har fået det der fra så er der som tidligere sagt ikke nogen undersøgelser der tyder på dette er sandt så din kilde må jo være utroværdig.
Banned
Sep 20 2010 01:50am
Quote (Monze @ Sep 20 2010 08:39am)
Hvor du end har fået det der fra så er der som tidligere sagt ikke nogen undersøgelser der tyder på dette er sandt så din kilde må jo være utroværdig.

ved jeg har ret, har ikke brug for lamme beviser :)
Member
Gold: 253,169.00
Sep 20 2010 02:08am
Quote (iBass @ 20 Sep 2010 09:50)
ved jeg har ret, har ikke brug for lamme beviser :)

Nå nå da da jamen så synes jeg du skulle bruge din tid på at redde flere menneskeliv eller hvad du nu kan bruge din fuldendte viden til. Det må da være gaven at vide alt og ikke skulle tage hensyn til modbeviser. Det er næsten helt jesus agtigt :)
Member
Gold: 4,234.00
Sep 20 2010 02:36am
Quote (OwnedBy-Elle @ Sep 18 2010 06:16am)
Jeg vil sige at det alt sammen kommer an på hvad dine mål med at spise "sundt" og træne er.

Hvis du gerne vil tabe dig skal du meget simpelt sagt bare forbrændre flere kallorier end du indtager. Det bedste resultat får du ved både at motionere og ændre på din kost, men drop alt det der med at gå på kur, så hellere ændre dine kostvaner permanent, det andet holder sjældent.
Husk at det ikke kan lade sig gøre at tabe fedt samtidig med at opbygge muskelmasse, men ved at holde træningen ved lige kan du minimere dit tab af muskelmasse.

Hvis dit mål er at opbygge masse (få større muskler) skal du sørge for at indtage flere kalorier end du bruger og her er Raavigc's råd rigtig gode, han virker til at vide hvad han snakker om, /spoton

Protein shakes er ikke et must, men du skal have dine proteiner på den ene måde eller den anden måde og helst en del af det lige efter træning og her kan protein pulver klart anbefales, også på grund af den høje kvalitet.

Det er da noget sludder, men jeg forstår hvis du ikke har råd til det.

Som han siger, du kan købe protein pulver på apoteket ligemeget alder. Det er IKKE dårligt for din krop, tvært imod. - Man kan også få noget meget billigt noget, f.eks. har jeg noget med soja smag, men det smager bare af lort. Mælk eller kakao er også et godt alternativ, husk det skal indtages højst 30 min efter træning

Det holder ikke, det kommer helt an på hvordan programmet ser ud.

Når man ikke er helt udviklet endnu skal man have aller mindst 3-4 dages restitution, dvs hvis du træner hver dag får du nogen dage hvor du ikke har så meget at lave (kommer selvfølgelig an på hvilket program du har, hvis du kun træner 1 time om dagen er det ikke noget problem)

Et udemærket råd til en nybegynder, det vigtigste i starten er at lave øvelserne 100% korrekt, hvad du smider på stangen er kun dit ego og det må ikke komme i vejen for dine resultater.

Efterhånden som du vender dig til øvelserne i dit program og begynder at smide kilo på skal du tilgengæld glemme alt om det her, dine resultater udebliver hvis du er bange for at løfte tungt. Du bliver nødt til at presse dig selv, men hold dig generelt fra forced reps (fx hvor din ven hjælper dig med at løfte det sidste), det gør mere skade end gavn og er i øvrigt ikke nødvendigt for fremskridt.

Dette er godt hvis du er ældre, men han er kun 15. derfor får han meget nemt skader og skal ikke presse sig selv for hårdt.

Det eneste der er bevist er at din krop bliver mere smidig, men der er aldrig nogen undersøgelser der har bevist at det hjælper på DOMS (Delayed onset muscle soreness)

Du har mindre chancer for at få skader, dette er en af grundene til at jeg går med en 3 måneder gammel skulder skade

Mht morgenmad er der allerede blevet givet mange glimrende råd :)

Svar i quotes

Member
Gold: 4,234.00
Sep 20 2010 02:43am
Quote (OwnedBy-Elle @ Sep 18 2010 10:31am)

Dette er forkert.
Intens træning hæmmer din udvikling, og du har større chancer for at få skader når du vokser
Go Back To Dansk Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll