Quote (Raavigc @ Jul 29 2010 11:59pm)
For det første ved du da ikke hvad min profision er.
For det andet ved du da ikke hvad jeg hjælper til med, eller ikke gør.
så det med vi sidder her hjemme må da være på egen regning.
Desuden kan man godt sige VI selvom man ikke er soldat eller udsendt.
Efter som den nation VI lever i Danmark deltager i krigen.
Så er det VI.
De midler der bruges er betalt over skatten som kommer fra OS, så igen er VI en del af det.
Det er rigtig, at den reelle arbejdsindsats udgøres af den danske hær.
Der er jo NGO'er i dele af Afghanistan.
Det er ikke jelles tanke, det er den offentlige udlægning fra flertallet af deltagende nationer.
Og ja Tyskerne var glade for hitler i en periode. Befolkningen i Irak var da også glade for Saddam i lang tid, og nogle var da stadig lige til slut.
Men hvad så med den den af befolkningen der bliver undertrykt kuet og dræbt, det er måske dem som skal slippe af med diktatoren.
Sjov tanke du har. Hvis man tager den tanke videre, så vil en tænker som f.eks. Karl Marx sige, at den verden vi lever i, i dag er et samfund, der undertrykker alle der arbejder under en kapitalist. De marxister som lever i dagens kapitalistiske samfund vil se sig selv som slaver, og dermed undertrykte, men de går ikke i krig fordi de er undertrykte, men prøver at ændre samfundet.
Befolkningen i afghanistan og irak ville i sidste ende ville kunne vældte regimet, og selvfølgelig vil jeg gerne have at saddam skulle afsættes osv, men der er mange andre måder at gøre sådan noget på. Den eneste grund til at vesten er i afghanistan er af frygt for dem selv, og ikke at hjælpe befolkningen. De bruger det som en undskyldning for at indvader og besætte et land.
Og undskyld at jeg blev lidt personlig før.
E: Og ja der er en masse NGO'er, men det sjove ved det, er at NGO Står for non govermential something kan ikke helt huske det, men det er organisationer der intet har med lande at gøre. Derfor forlader man landet i ruiner og lader andre ryde op. (typisk USA) personlig mening.
This post was edited by exiter_dk on Jul 29 2010 04:12pm