d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Mundtlig Fysik Eksamen I Folkeskolen :-/
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2.19
Jun 2 2010 05:50am
Sådan som jeg har forstået det, så foregår det sådan her:
  • Man går ind, hilser på lærer og censor - Og så trækker man et emne.
  • Man har mindst 2-3 forsøg klar til hvert emne, og en del baggrundsviden.
  • Man finder selv og opstiller selv de forskellige forsøg - Mens man fortæller om hvad man laver, hvordan det foregår osv.
  • Lærer og censor kigger ved dig 2-3 gange (hvor man laver et nyt forsøg hver gang)
  • Og mere er der egentligt ikke i det..

Er det rigtigt? Eller helt rundt på gulvet?
Member
Gold: 10.75
Jun 2 2010 05:52am
Quote (drullenz @ Jun 2 2010 12:50pm)
  • Man finder selv og opstiller selv de forskellige forsøg - Mens man fortæller om hvad man laver, hvordan det foregår osv.
  • Lærer og censor kigger ved dig 2-3 gange (hvor man laver et nyt forsøg hver gang)

Korrekt, men jeg lavede nu ellers 4 ;)
Eller man skulle lave 4, jeg lavede kun 3.
Member
Jun 2 2010 05:54am
Quote (Sunshines @ Jun 2 2010 11:52am)
Korrekt, men jeg lavede nu ellers 4 ;)
Eller man skulle lave 4, jeg lavede kun 3.

Hmm, okay ^^
Member
Gold: 7,525.26
Jun 2 2010 05:55am
Quote (drullenz @ 2 Jun 2010 12:50)

Sådan foregik det ved mig, men det er også et par år siden. Ud over at det selvfølgelig ikke er en selvfølge at man har forberedt forsøg/baggrundsviden, men det er jo det der forventes, for at man kan få en rimelig karakter.

This post was edited by Znuggle on Jun 2 2010 05:56am
Member
Gold: 655.43
Jun 2 2010 06:01am
Måden min eksame var (fra den gang med gruppe eksame :))
vi trak et emne (stråling), så lavede vi en plan over hvad vi ville sige og lave. Læren og censor kom og hørte vores plan, vi begyndte så at stille vores forsøg op, da lære og censor kom, begyndte vi at forklare om stråling, som om det var undervisnng, det var helt fra bunden vi startede med at forklare, så begyndte vi på første forsøg, som var praksis til den teori vi havde forklaret. Det gjorde vi så med 4 forsøg, på halvanden time. Jeg fik et flot 11 tal ud af det.

Vi fik ad vide, inden eksamen, at vi skulle forklare dem alt om stråling, men vi skulle starte med at vise hvad stråling var.
Håber det hjalp en smule.
Member
Jun 2 2010 06:14am
Quote (JelleDK @ Jun 2 2010 12:01pm)
Måden min eksame var (fra den gang med gruppe eksame :))
vi trak et emne (stråling), så lavede vi en plan over hvad vi ville sige og lave. Læren og censor kom og hørte vores plan, vi begyndte så at stille vores forsøg op, da lære og censor kom, begyndte vi at forklare om stråling, som om det var undervisnng, det var helt fra bunden vi startede med at forklare, så begyndte vi på første forsøg, som var praksis til den teori vi havde forklaret. Det gjorde vi så med 4 forsøg, på halvanden time. Jeg fik et flot 11 tal ud af det.

Vi fik ad vide, inden eksamen, at vi skulle forklare dem alt om stråling, men vi skulle starte med at vise hvad stråling var.
Håber det hjalp en smule.

Det gjorde det skam, og tak til jer andre også :-]
Member
Gold: 100.38
Jun 2 2010 06:47am
Lad os nu sige du trækker "magnetisme" så når du er færdig med "magnetisme" så skal du gå over i "elektromagnetisme".
Member
Jun 2 2010 07:02am
Quote (OxeV @ Jun 2 2010 12:47pm)
Lad os nu sige du trækker "magnetisme" så når du er færdig med "magnetisme" så skal du gå over i "elektromagnetisme".

Hvaaa?
Forvirret :-[
Og jeg skal også have fysik næste år, dog frem for tysk.. Men stadig..
Håber den her eksamen kan lære mig lidt fysik :D For det har vores lære ihvertfald ikke formået..
Member
Gold: 655.43
Jun 2 2010 07:23am
Quote (OxeV @ Jun 2 2010 02:47pm)

Det skal man kun, hvis du ved 100% hvad du skal med de forskellige emner.
Det kan give en god karakter, hvis du har forklaret dig ind til elektromagntisme. Hvis du bare laver 2 forsøg om magnetisme, kan du ikke bare lave et med elektromagnetisme.
For det er ikke det samme du skal forklare. For med magnetisme, skal du snakke om jordens poler, ikke hvordan man kan lave elektrisk magntisme.
Det er kun smart at gøre, hvis dine forklaringer kommer over imod elektromagnetisme. Men hvis man har styr på det og gør det, så er der nok også et 12 tal, da du blander 2 emner sammen.
Member
Jun 3 2010 06:26am
Fik 4, nok ikke meget for mange af jer, men mere end jeg forventede ^^
Vi havde;
0 stks der fik 12
2 stks der fik 10
2 stks der fik 7
2 stks der fik 4 (inkl. mig)
4 stks der fik 02
1 stk der fik 00
1 stk der fik -3 (btw, han slog skolens rekord i at have lavet det ringeste forsøg der nogensinde var blevet set)

Mange tak for hjælpen! Alle sammen! Specielt Borki, det hjalp sku en heeeeeel del!!

This post was edited by drullenz on Jun 3 2010 06:29am
Go Back To Dansk Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll