d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Officiel Trænings Chat
Prev1176177178179180195Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 20.00
Apr 12 2014 07:54pm
jeg tog 3 min og 20 sec i planken med en 30 kilos sandsæk på ryggen
er 186 høj..

jeg var død allerede efter 2min. men pga de andre soldater stod og så på, kørte jeg det sidste minut på adrenalin :D
( det er dog 3 år siden )

kan ikke gøre det nu :D
Member
Gold: 0.00
Apr 13 2014 11:12am
Quote (Lot2 @ Apr 12 2014 08:24pm)
Tak - 1,90.

Er soldat, så er i ret god form pt.

Anders Fogh tog 10 min 49 sek - foran publikum og diverse tv-stationer. Man skal ej glemme, at han gjorde det i midtsolen i Afghanistan.

Min egen rekord er 8 min 22 sek. Men det er såmænd også mange år siden, da jeg selv var soldat.
Member
Gold: 4,234.00
Apr 15 2014 11:30am
Quote (nito5240 @ Apr 13 2014 05:12pm)
Anders Fogh tog 10 min 49 sek - foran publikum og diverse tv-stationer. Man skal ej glemme, at han gjorde det i midtsolen i Afghanistan.

Min egen rekord er 8 min 22 sek. Men det er såmænd også mange år siden, da jeg selv var soldat.

Fogh er også super badass.
Member
Gold: Locked
Apr 15 2014 04:08pm
Nogle råd til en fattie, der prøver at tage sig sammen til at smide 10kg.- som bare ikke kan stoppe med fredags bajer / cola :) ?

Hvilket sport ud over at løbe, er overskuelig
Member
Gold: 7,525.26
Apr 16 2014 04:17am
Quote (kims @ 15 Apr 2014 23:08)
Nogle råd til en fattie, der prøver at tage sig sammen til at smide 10kg.- som bare ikke kan stoppe med fredags bajer / cola :) ?

Det er ikke for at lyde at overlegen eller hård. Men den letteste måde du kan gøre noget godt for dig selv (uden at jeg kender nogen detaljer om din kost overover det du lige skrev), er at hanke op i dig selv og kvitte det junk du spiser. Hvis du begynder at løbe en smule og stadig spiser det samme junk vil du se en forbedring, det er klart, men hvis du nogensinde opnår de resultater du er ude efter og dropper motionen igen og ikke ændrer madvaner så ryger kiloene på igen det er der ingen tvivl om.
Med andre ord, du skal overbevise dig selv om at du godt kan lade være med at drikke fredagsbajer/cola, og det er nok ikke nemt hvis man er vant til dig, men det er muligt!
Jeg har selv haft en hang til søde sager engang og det var død og pine at skære ned på fordi kroppen bliver afhængig af sukker, men efterhånden som den vender sig til ikke at få det bliver det lettere og lettere.

Mht. motion så er cykling meget overskueligt hvis du spørger mig. Men personligt tror jeg du vil vinde mest på den lange bane ved at tage fat i kosten. Desuden kan jeg sige at kroppen kan blive næsten lige så afhængig af motion som af cola, og det føles lækkert!

Held og lykke med det.
Member
Gold: 4,234.00
Apr 16 2014 04:32am
Quote (kims @ Apr 15 2014 10:08pm)

Laver du selv mad? Handler du selv ind?

Hvis du bor alene, så lav en indkøbsliste før du handler ind - som ikke indholder cola, chips slik osv. Hvis du bor hjemme, så snak sammen med dine forældre om at du gerne vil tabe dig, og om de ikke kan undgå at købe usunde ting, og lave sund mad.

Køb i stedet sunde snacks, personligt er jeg fan af mandler, rosiner og hasselnødder. Det kunne også være nem, sund mad som grovpasta rugbrødsmadder osv osv. Pointen er bare at når man måske er lidt sulten, så har man tendens til at nuppe noget usundt, tag i stedet her noget fyldende.

I min optik er det intet problem at tage en bajer med gutterne i weekenden. Et tip kunne dog være at drikke flere shots i stedet for øl, idet øl har mange kalorier.

Find en ven, som også gerne vil i bedre form, og start sammen i motionscenter. Lav både cardio og styrketræning. Større muskler medfører højere forbrænding.
Member
Gold: 7,525.26
Apr 16 2014 04:43am
Quote (Lot2 @ 16 Apr 2014 11:32)

I min optik er det intet problem at tage en bajer med gutterne i weekenden.

Kan godt ske at min opfordring lød lidt for meget ala drop bajere osv for altid, men jeg er enig i det her, selvfølgelig skal der være plads til at tage en bajer/cola i weekenden, det skal bare gøres med måde.
Member
Gold: 2,300.00
Apr 16 2014 06:05am
Quote (kims @ Apr 15 2014 11:08pm)

Først og fremmest er der intet i vejen med en fredagsbajer, der skal jo være plads til lidt forkælelse - ellers bliver det jo for ekstremt efter min mening. Du kan også sagtens tage "cheatmeals" flere gange om ugen, hvis du ellers holder dig til sund kost. Der findes mange opskrifter på nettet og youtube til hvordan du kan lave disse cheatmeals lidt sundere, man kan altid justere efter behov og smag :) Lot2 kommer med et skidegodt råd, som jeg også selv har benyttet mig af i lang tid - i stedet for chips og cola så køb sunde snacks, der er rigtig meget lækkert og du vil med tiden foretrække dette er jeg sikker på.
Men inden du begynder på alt det her skal du først gøre op med dig selv hvorfor du vil begynde på det hele - hvad er dit mål og hvorfor vil du gøre det? Er det fordi du vil se godt ud for din kæreste/damerne? Eller vil du bare have det godt med dig selv og din krop? Etc. Det er en god indgangsvinkel at have og er noget som Sammy (Bodybananas) har snakket meget om, for det er det der skal give dig viljen til at træne selvom du måske har været i byen dagen inden og simpelthen ikke magter det, eller hvis du er for træt etc etc. Hvis ikke du har lagt det fast på forhånd er det spild af tid for så holder det ikke i længden. Jeg taler af erfaring, både min egen og andres.
Et godt råd er at tage små skridt i starten så det hele ikke virker uoverskueligt, det handler om vaner og du skal først bryde de gamle før du kan føre nye ind.

Håber det hjalp lidt :)
Member
Gold: 25.00
Apr 16 2014 04:47pm
Lidt indput til de skyr spisende mennesker.

Fødevarestyrelsen tilbagetrækker
Levevis skyr yoghurt naturel
Levevis skyr yoghurt med vanilje
på grund af vækst af skimmel.
Dette er gældende for varer med følgende produktionsdatoer: Fra og med 24/3/2014 til og med 11/4-2014
Mindst holdbar til datoerne: Fra og med 16/4-2014 til og med 4/5-2014
Nettovægt: 1000 g
Emballagetype: Karton
EAN stregkode numre: 5710328000075 og 5710328000068
Der er ikke nogen umiddelbar sundhedsmæssig risiko ved produktet, men vækst af skimmel (mug) bevirker, at produktet er uegnet som spise.
Det bedste råd vi kan give er at kassere produktet eller levere det tilbage til butikken, hvor det er købt.
Banned
Gold: 0.00
Warn: 20%
Apr 16 2014 04:55pm
Ved godt det kan komme som et chok, men der ikke noget der hedder usund mad ^^

Kalorier er kalorier.

Men helt klart begynd at træn, kan klart anbefale styrketræning, det ikke kun godt for kroppen men også mentalt.
Go Back To Dansk Topic List
Prev1176177178179180195Next
Add Reply New Topic New Poll