Quote (Lot2 @ 12 Aug 2013 22:46)
Jeg sagde hvilke tidsskrifter der havde publiceret undersøgelserne. Hvis du er så ivrig efter at finde fejl i fremgangsmåden må du selv google undersøgelsen, så er det heller ikke sværere.
Jeg svarede på det jeg quotede, altså
Først og fremmest, man omdanner ikke fedt til muskler. Man taber fedt og tager på i muskler.
Grundene til at man ikke gør det er adskillige; Hvis man indtager mindre kalorier, vil man ikke se en optimal udvikling i muskelvækst (Som jeg nu har pointeret for 8. gang). Det er svært at afbalancere ens indtag af kalorier til at man ikke tager på, men samtidig har nok energi til at kunne lave nogle store guns. Det er hovedsaglig relevant for overvægtige.
Tror du at grunden til at folk ikke har 5% bf er fordi de ikke kan tage muskler på samtidig?
Quotede mit eget svar fra tidligere lige under.
Har kun kunne finde abstract af studiet og ikke al data uden at skulle betale for det. Men der er sådan set også ligegyldigt, det har med svært overvægtige og fuldstændige utrænede mennesker at gøre. AKA newbies, som jeg til at starte med har afgrænset mig fra.
Jeg er udemærket godt klar over at man ikke omdanner fedt til muskler, det var tydeligvis en kommentar i forhold til det overordnede resultat som du har beskrevet (taber fedt, tager på i muskelmasse).
Som jeg ser det taler du for den teoretiske mulighed i det hele. Jeg holder stadig på at det er umuligt i praksis at få et så præcist mål over kalorie indtag og forbrug at man tager 0% fedt på. Når du siger det hovedsageligt er relevant for overvægtige går jeg ud fra du mener utrænede? Hvilket jeg på intet tidspunkt har været uenig i.
"Tror du at grunden til at folk ikke har 5% bf er fordi de ikke kan tage muskler på samtidig?"
Nej på ingen måde, men det rammer stadig meget godt min pointe. At det er upraktisk at gå efter i praksis og fuldstændigt pointless.
Du nævnte tidligere at "Man vil selvsagt ikke få optimal muskelvækst hvis man ligger i kalorieunderskud, hvilket er påkrævet for vægttab."
Igen, når vi ser bort fra nybegyndere kan jeg ikke se hvordan man overhoved kan opleve nogen form for muskelvækst mens man ligger i et kalorieunderskud.
Men er da åben over for at lære mere om det.
Quote (T1M3 @ 15 Aug 2013 18:01)
også er jeg ikke helt sikker på hvordan man bulker/cutter

Bulker = Sørg for at ligge i et kalorieoverskud, tag vægt på.
Cutter = omvendt.
Sørg for at få nok protein og fedt, tænk på carbs bagefter. Generelt kan du skære en del på volumen når du cutter, men undgå at skære ned på hyppighed.
This post was edited by Sunline on Aug 16 2013 01:01pm