d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Officiel Trænings Chat
Prev11516171819195Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
May 24 2010 08:59am
Quote (Gerner @ May 24 2010 02:53pm)
Hmm det der med protein, det er vel kun noget man skal tage hvis man træner Fri ikk? hvor du for mest ud af det?
Jeg træner ikke fri, men kun maskiner, så ville det være dumt at drikke protein? btw er 16 år-

Hvorfor går du ikke til fri?
i stedet for maskiner :wacko:
Member
May 24 2010 09:02am
Quote (jacobsen-the-hero @ May 24 2010 04:59pm)
Hvorfor går du ikke til fri?
i stedet for maskiner  :wacko:

Synes det er lidt pinligt xD
Er ikke den mest pumpede til fitness, er stadig lidt chuppy med ingen muskler, eller har vel lidt ;)
Member
May 24 2010 09:13am
Quote (Gerner @ May 24 2010 03:02pm)
Synes det er lidt pinligt xD
Er ikke den mest pumpede til fitness, er stadig lidt chuppy med ingen muskler, eller har vel lidt ;)

Fri er så meget sjovere end maskine..
Synes du skal springe ud i det.
Member
May 24 2010 09:22am
Quote (jacobsen-the-hero @ May 24 2010 05:13pm)
Fri er så meget sjovere end maskine..
Synes du skal springe ud i det.

Vil bare gerne lige være i okay form inden :)
Men vil gerne lige havde svaret på nogle spørgsmål:

1) Træner 2-3 gange om ugen på maskiner, skal jeg så drikker protein?
2) er dette en god træningsplan?
Dag 1.
10min opvarmning
biceps
bryst
mave
Dag 2.
10 min opvarmning
ryg
lår ( under, over )
ryg
triceps

og så forfra.
Kommer jeg til at bygge muskler op plus tabe vægt?
Member
Gold: 253,169.00
May 24 2010 03:17pm
Quote (Gerner @ 24 May 2010 17:22)
Vil bare gerne lige være i okay form inden :)
Men vil gerne lige havde svaret på nogle spørgsmål:

1) Træner 2-3 gange om ugen på maskiner, skal jeg så drikker protein?
2) er dette en god træningsplan?
Dag 1.
10min opvarmning
biceps
bryst
mave
Dag 2.
10 min opvarmning
ryg
lår ( under, over )
ryg
triceps

og så forfra.
Kommer jeg til at bygge muskler op plus tabe vægt?

IMO drop protein det skal være ret seriøst hvis du skal få nogen markant effekt ud af det. Hvis du derfor træner for at tabe lidt kilo og samtidig opbygge lidt muskelmasse så synes jeg personligt ikke der er noget behov for at tage proteinpulver. Men igen det er jo en smagssag.

Jeg vil anbefale et rimelig standard program der ser således ud:

Dag 1: (ca. 60 minutter)
Bryst
Triceps
Mave
20 minutters motion

Dag 2:
30 minutters motion

Dag 3: (ca. 60 minutter)
Ryg
Mave
Biceps
20 minutters motion

Dag 4:
30 minutters motion

Dag 5: (ca. 60 minutter)
Skuldre
Ben
Mave
20 minutters motion

Dag 6: (valgfri)
30 minutters motion

Dag 7: (valgfri)
30 minutters motion

Det giver dig 4-5 timer i træningslokalet om ugen hvilket de fleste nok kan få presset ind og man kan selvfølgelig bytte lidt om på rækkefølgen som det passer en :)

Jeg har selv haft god erfaring med at lave ens konditionstræning efter man er færdig med at løfte i stedet for at starte ud med at motionere.
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
May 24 2010 06:47pm
Lækkert med sådan et topic, lige hvad jeg mangler til at komme igang:
  • Jeg har længe ønsket at komme igang med at træne, men har funderet meget over kost & træningsplaner:
  • Vejer 64kg, 186cm høj, 18år (dvs. jeg gerne sgu tage lidt vægt på samtidig med at jeg får opbygget nogle muskler)
  • Jeg har al den tid der skal bruges til træning efter skole, hverdag hele ugen,, og jeg har motivationen til det, jeg søger derfor råd omkring diverse pulver/shakers, træningsplan, kostplan (gerne infos omkring før/efter træning mht. måltider eller tilskud fra eventuelle weigh gainer/kreatin og hvad der ellers findes.)
  • Kun seriøse bud, gerne via pm, og hvis det koster noget at få skræddersyet en plan til mig, betaler jeg også gerne

På forhånd tak! :)
Member
May 24 2010 11:53pm
Quote (Profitting @ 25 May 2010 02:47)
Lækkert med sådan et topic, lige hvad jeg mangler til at komme igang:
    [/B]
  • [B]Jeg har længe ønsket at komme igang med at træne, men har funderet meget over kost & træningsplaner:
  • Vejer 64kg, 186cm høj, 18år (dvs. jeg gerne sgu tage lidt vægt på samtidig med at jeg får opbygget nogle muskler)
  • Jeg har al den tid der skal bruges til træning efter skole, hverdag hele ugen,, og jeg har motivationen til det, jeg søger derfor råd omkring diverse pulver/shakers, træningsplan, kostplan (gerne infos omkring før/efter træning mht. måltider eller tilskud fra eventuelle weigh gainer/kreatin og hvad der ellers findes.)
  • Kun seriøse bud, gerne via pm, og hvis det koster noget at få skræddersyet en plan til mig, betaler jeg også gerne

På forhånd tak! :)

Drop weight gainer da det kun vil give dig mere fedt på kroppen. Med hensyn til protein så er der ingen forskel på om du får det i pulverform eller fra almindelig mad. Det skal dog siges at det kan være svært at få den rette mængde kun fra mad så derfor vælger mange at supplere med pulveret.

Spis ofte, gerne 6 måltider om dagen, og se om du ikke kan få ca. 140gram protein i din kost eller suppler med pulveret.

Til sidst synes jeg du skal være realistisk omkring dit resultat da det selvfølgelig afhænger meget fra person til person, men da du stadig er i dine teenage år kan din krop stadig være i en vokse fase. Eftersom du også lige begynder at træne så vil jeg gætte på at du det første år ved hård træning kan tage omkring 10 kg på i muskelmasse. Lad være med at tro på dem der praler i omklædningsrummet med at de lige har taget 10 kg på i løbet af sommeren for det passer ikke.
Member
Gold: 7.77
Trader: Trusted
May 25 2010 02:24am
Kunne lige se i havde smidt en masse af jeres trænings program ind, og jeg kan se mange af jer træner HVER dag, Det er faktisk forkert, Det bedste er at Musklerne får 48 Timers hvile efter en hård og intens træning
Dette ved jeg både personligt, Og så er min fætter Fitness Instruktør :)

Men jeg må indrømme, Jeg holder mig godt nok heller ikke helt motions fri hver dag,

Fedt nok med sådan et topic her :)

Tager selv nogle kosttilskud,

Weight Gainer
Kreatine
Whey Protein pulver

_Jogamok

This post was edited by Jogamok1 on May 25 2010 02:25am
Member
May 25 2010 02:30am
Quote (Jogamok1 @ 25 May 2010 10:24)
Kunne lige se i havde smidt en masse af jeres trænings program ind, og jeg kan se mange af jer træner HVER dag, Det er faktisk forkert, Det bedste er at Musklerne får 48 Timers hvile efter en hård og intens træning
Dette ved jeg både personligt, Og så er min fætter Fitness Instruktør :)

Men jeg må indrømme, Jeg holder mig godt nok heller ikke helt motions fri hver dag,

Fedt nok med sådan et topic her :)

Tager selv nogle kosttilskud,

Weight Gainer
Kreatine
Whey Protein pulver

_Jogamok

Du må gerne træne hver dag :O

Hvis du isolerer de muskelgrupper du træner er det stadig muligt at de får 48 timers hvile. Fx hvis du tager ben mandag så tager du bare arme tirsdag og ryg onsdag. Så er der rigelig med tid til at lade op inden man starter cyklussen forfra.
Member
Gold: 7.77
Trader: Trusted
May 25 2010 02:45am
det ved jeg godt Monze, Men det jeg fik afivde af min fætter var bare det var rigtig godt at lade ALLE musklerne få 48 timers hvile.
og så klø på igen. :)

-Jogamok
Go Back To Dansk Topic List
Prev11516171819195Next
Add Reply New Topic New Poll