d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Moskeer I København > Hvad Synes I?
Prev1141516171832Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 23,380.83
Jan 20 2011 11:16am
Quote (Qhotex @ 20 Jan 2011 18:08)
Har du en kilde til dit postulat?

overhoved ikk... men man skal jo have en mening om noget for at udtale sig

Hvad mener du med det der?

første del. at vi i danmark var ase troende før kristendommen kom til. og der også en del er idag.
et sted hvor ase troende ( den nordiske mytologi) udøve/ "bede". tja ligefrem ofre en ged eller ko. >så længe det er humant og dyret ikke lider< self dette er noget af det vigtigste....
og jeg tænker ikk bare på en klat jord ude i harreskoven,
Member
Gold: 60.00
Jan 20 2011 11:18am
Quote (Buch @ 20 Jan 2011 19:16)
første del. at vi i danmark var ase troende før kristendommen kom til. og der også en del er idag.
et sted hvor ase troende ( den nordiske mytologi) udøve/ "bede". tja ligefrem ofre en ged eller ko. >så længe det er humant og dyret ikke lider< self dette er noget af det vigtigste....
og jeg tænker ikk bare på en klat jord ude i harreskoven,

Hvad har det at gøre med det vi snakker om ? :unsure:
Member
Jan 20 2011 11:18am
Quote (Qhotex @ 20 Jan 2011 18:18)
Hvad har det at gøre med det vi snakker om ?  :unsure:

vis du sætter de 2 beskeder sammen jeg har skrevet.... så at sådan et sted ville da være bedre end en moske.
Member
Gold: 2.00
Jan 20 2011 11:24am
Quote (Buch @ Jan 20 2011 06:02pm)
spørg du mig så nej..... vi lever i et kristent land... hvorfor faaaen ska vi så have alle mulige andre bygninger bygget...( og vel også for vores penge).... så ska vi også ha en bede central for budister eks.....
ska vi ha andet i danmark end en kirke ska vi da først tage de ting danmark har været en del af før. nemlig ase troende eks....

mange af dem der gerne vil have en moske i danmark. yder ikk en skid for samfundet alligevel, tror tror de ka komme herop og lave om på et land.

vis folk mener jeg er racist for at have den holding så fint med det.... så er jeg racist... i dine øjne. jeg kalder det for dansker

Sig mig, er der ingen der har læst den artikel jeg postede et link til? Nej, kommunen betaler ikke for dem. Og selv hvis de gjorde ville det være fuldstændig rimligt, da muslimer også betaler skat i Danmark. Kan ikke se hvorfor folk ikke vil have andre religioner i Danmark. Vi er et land bestående af mange kulturer, og vi har heldigvis lov til at tro på hvad vi vil. De laver ikke om på landet, de lever bare efter den grundlov vores samfund er bygget på. Det er jer der er imod en af de mest fundamentale rettigheder i et hvilket som helst civiliseret land.

This post was edited by Molle_fkk on Jan 20 2011 11:25am
Member
Jan 20 2011 11:31am
Quote (Molle_fkk @ 20 Jan 2011 18:24)
Sig mig, er der ingen der har læst den artikel jeg postede et link til? Nej, kommunen betaler ikke for dem. Og selv hvis de gjorde ville det være fuldstændig rimligt, da muslimer også betaler skat i Danmark. Kan ikke se hvorfor folk ikke vil have andre religioner i Danmark. Vi er et land bestående af mange kulturer, og vi har heldigvis lov til at tro på hvad vi vil. De laver ikke om på landet, de lever bare efter den grundlov vores samfund er bygget på. Det er jer der er imod en af de mest fundamentale rettigheder i et hvilket som helst civiliseret land.

ikk jeg vertfald... den var for lang... hvor skal penge så komme fra...?
deres asyl penge(og hvem betaler så alligvel?) og penge fra dem der arbejder af dem?..

men er vidst kommet med mit argument for imod ^^... om folk mener jeg er racist... fint nok med mig vis i syntes det... så må jeg leve med det på mig..
Member
Jan 20 2011 11:33am
Quote (Buch @ Jan 20 2011 06:31pm)
ikk jeg vertfald... den var for lang... hvor skal penge så komme fra...?
deres asyl penge(og hvem betaler så alligvel?) og penge fra dem der arbejder af dem?..

men er vidst kommet med mit argument for imod ^^... om folk mener jeg er racist... fint nok med mig vis i syntes det... så må jeg leve med det på mig..

En privat organisation.

Mener ikke du er racist, synes bare du har et mærkeligt syn på tingene. Men sådan er vi jo så forskellige :)
Member
Gold: 6.90
Jan 20 2011 11:43am
Man må sige der bliver diskuteret her inde, hold da op.

Tilbage til emnet - Hvis de vælger at bygge en Moske i København, så er det jo ikke sådan at jeg vil klage til politikerne eller noget, for selvfølgelig er det jo på en eller anden måde jo et godt valg. På den måde viser vi danskere jo, at vi faktisk gerne vil hjælpe andre religioner, end kun den kristne tro. Hvis vi begynder at lave diverse byggerier til de forskellige religioner, så synes jeg ikke at vi kan kalde os et dansk kristent land, men mere noget i nærheden af "Et land med mange religioner.." Nu hvor vi i så mange årtier har været et kristent land, så synes jeg ikke vi skal blande alt for mange religioner ind i vores samfund via bygninger osv. da det til sidst ender med at den kristne tro ryger til grund..
Jeg vælger derfor at svare nej til Moskeer, og uanset om det bliver lavet for skatteydernes penge, eller muslimernes selv, så siger jeg stadig nej. De kan bare tage ned til deres eget land, hvis de ikke kan klare, at der ikke findes Moskeer i Danmark..
Det jo lidt det samme, som at sige, at jeg vil have en kristen kirke i alle EU's lande.. Men det sker bare ikke..

Regards
G
Member
Jan 20 2011 11:52am
Quote (Dannebrog @ Jan 20 2011 06:43pm)
Man må sige der bliver diskuteret her inde, hold da op.

Tilbage til emnet - Hvis de vælger at bygge en Moske i København, så er det jo ikke sådan at jeg vil klage til politikerne eller noget, for selvfølgelig er det jo på en eller anden måde jo et godt valg. På den måde viser vi danskere jo, at vi faktisk gerne vil hjælpe andre religioner, end kun den kristne tro. Hvis vi begynder at lave diverse byggerier til de forskellige religioner, så synes jeg ikke at vi kan kalde os et dansk kristent land, men mere noget i nærheden af "Et land med mange religioner.." Nu hvor vi i så mange årtier har været et kristent land, så synes jeg ikke vi skal blande alt for mange religioner ind i vores samfund via bygninger osv. da det til sidst ender med at den kristne tro ryger til grund..
Jeg vælger derfor at svare nej til Moskeer, og uanset om det bliver lavet for skatteydernes penge, eller muslimernes selv, så siger jeg stadig nej. De kan bare tage ned til deres eget land, hvis de ikke kan klare, at der ikke findes Moskeer i Danmark..
Det jo lidt det samme, som at sige, at jeg vil have en kristen kirke i alle EU's lande.. Men det sker bare ikke..

Regards
G

Vi er så heldige at have lov til at tro på hvad vi vil, selvom den tro der er støttet af staten er kristendommen. Den kristne tro ryger ikke til grund bare fordi vi lader andre mennesker tro på hvad de nu vil. Det er jo ikke sådan at vi bliver tvunget til at konvertere til noget.
Og de kan altså ikke bare tage tilbage til deres eget land. Har du nogen idé om hvad nogle af dem er blevet udsat for og risikerer at blive udsat for igen hvis de tager tilbage?
Member
Gold: 888.00
Jan 20 2011 11:57am
det vel fair nok at der er moskeer, men så må de sku os tage at integrere sig lidt

der er sku for mange invandrere der har boet i danmark i over 5 år, og stadigvæk ikke kan et pip dansk, det sku ikke acceptabelt.
Member
Jan 20 2011 12:18pm
Quote (IsoPzyke @ Jan 20 2011 06:57pm)
det vel fair nok at der er moskeer, men så må de sku os tage at integrere sig lidt

der er sku for mange invandrere der har boet i danmark i over 5 år, og stadigvæk ikke kan et pip dansk, det sku ikke acceptabelt.

Se der er jeg ganske enig. Man skal simpelthen lære at snakke det sprog der bliver talt i det land man bor i. Det er så vigtigt for at kunne fungere ordentligt i samfundet.
Go Back To Dansk Topic List
Prev1141516171832Next
Add Reply New Topic New Poll