Quote (Dannebrog @ Jan 20 2011 06:43pm)
Man må sige der bliver diskuteret her inde, hold da op.
Tilbage til emnet - Hvis de vælger at bygge en Moske i København, så er det jo ikke sådan at jeg vil klage til politikerne eller noget, for selvfølgelig er det jo på en eller anden måde jo et godt valg. På den måde viser vi danskere jo, at vi faktisk gerne vil hjælpe andre religioner, end kun den kristne tro. Hvis vi begynder at lave diverse byggerier til de forskellige religioner, så synes jeg ikke at vi kan kalde os et dansk kristent land, men mere noget i nærheden af "Et land med mange religioner.." Nu hvor vi i så mange årtier har været et kristent land, så synes jeg ikke vi skal blande alt for mange religioner ind i vores samfund via bygninger osv. da det til sidst ender med at den kristne tro ryger til grund..
Jeg vælger derfor at svare nej til Moskeer, og uanset om det bliver lavet for skatteydernes penge, eller muslimernes selv, så siger jeg stadig nej. De kan bare tage ned til deres eget land, hvis de ikke kan klare, at der ikke findes Moskeer i Danmark..
Det jo lidt det samme, som at sige, at jeg vil have en kristen kirke i alle EU's lande.. Men det sker bare ikke..
Regards
G
Vi er så heldige at have lov til at tro på hvad vi vil, selvom den tro der er støttet af staten er kristendommen. Den kristne tro ryger ikke til grund bare fordi vi lader andre mennesker tro på hvad de nu vil. Det er jo ikke sådan at vi bliver tvunget til at konvertere til noget.
Og de kan altså ikke bare tage tilbage til deres eget land. Har du nogen idé om hvad nogle af dem er blevet udsat for og risikerer at blive udsat for igen hvis de tager tilbage?