Quote (JVL @ 2 May 2013 13:29)
Okay men hvis jeg følger split 2 kan jeg så ikke løbe/cardio på fridagene eller hvad? Og hvad er forskellen på light triceps og triceps osv? Og er det nok med en øvelser pr. muskelgruppe eller skal man lave flere øvelser? Det kan godt være det er dumt spørgsmål, men synes bare jeg læste noget om det et sted men kan ikke finde det nu.
Du kan sagenst løbe eller dyrke cardio på fridagene, ville dog forslå du gjorde det på de dage du trænet. (men det self op til dig)
forskellen på light triceps, og triceps er bare at du feks kun laver 3-6 sets efter at du har trænet bryst, og det samme med biceps efter du har trænet ryg.
og så på den dag hvor du træner arme med "heavy" triceps/biceps så kører du 9-12+ sets i hver.
omkring det med forskellige øvelser til hver muskel gruppe, det betyder faktisk ikke særligt meget, du kunne lave 1 øvelse med 10 sets og stadig få gode resultater. folk laver typisk 3-4 forskellige, jeg kører "kun" 2-3 da jeg får trænet den samme muskle 2 gange om ugen.
anyway, du burde ikke tænke så meget over det, bare kør dine 3 sets med 8-12 gentagelser i 2-3 forskellige øvelser til hver muskelgruppe til at starte ud med og fokuser på formen på den øvelse du laver.