Quote (Whyred @ 28 Nov 2011 14:14)
Det kommer an på omstændighederne, dermed ikke sagt at 6 månederne i forbindelse med den her sag er fair, det lyder ikke sådan.
Hvis nu at en person med fuldt overlæg løber ud på en vej og bliver ramt af din bil, uden at du har en chance for at undvige, skal du selvsagt heller ikke fængsles, selvom vedkommende ikke overlever.
Det er jo så også to vidt forskellige ting der ikke kan sammenlignes, der er det jo selvforskyldt hvis personen med fuldt overlæg vælger, at løber ud på en trafikkeret vej.
- Beklager Whyred, jeg havde ikke set det var skrevet i forbindelse med at Gnaws skrev det var for lidt generelt.
De danske straffeforhold er alt for lave, finansiel kriminalitet straffes hårdere end vold. Det er så usympatisk som noget overhoved kan være, at en person som enten tager en anden persons liv, eller giver dem varige skader for resten af deres liv straffes så mildt. I forhold til en person der begår økonomisk kriminalitet.
Jeg var i retten med en af mine venner som blev overfaldet, han var selvfølgelig nervøs da han skulle afgive vidne forklaring. Det gjorde det ikke bedre, at dem der var anklaget sad og grinte og latterlige gjorde det han sagde,
uden at dommeren eller deres advokater griber ind.
This post was edited by Sometimes on Nov 28 2011 07:28am