d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > God Humor - Ligestilling > Jer Der Ikke Kan Tåle Kig Ikke
Prev1131415161719Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 2.00
Jul 26 2013 09:36pm
Quote (lulzz @ Jul 26 2013 11:42pm)
mine klunker er faktisk ekstremt store, det er lidt et problem når jeg skal sidde ned.. ellers ikke rigtig, hva med dig?

lol hva har du så ondt i røven over :D er du blevet mishandlet som lille eller er det pga dit hovedet er deroppe 95 % af tiden eller hva er problemet? magen til hyklerisk kælling skal man da lede længe efter

vi andre deler holdninger som er relevante til topic, du kommer jo bare og lader din dobbelt moralske flod at tåre regne ned over folk, så tag dog en kiks og mand dig op lol

og du tror vel seriøst ikke at jeg tager mig det mindste af vores små latterlige samtaler herinde ? :D hvis jeg vil have en samtale med nogle som har noget mellem ørene og tage det seriøst så bliver det næppe på det her forum

husk dit eget lille citat her, ik skvat ? :)

http://imgur.com/Gkmizf7
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
Jul 27 2013 04:32am
Quote (dawnofdead @ 27 Jul 2013 05:36)

Den her tråd... :rofl:
Banned
Gold: 0.00
Warn: 20%
Jul 27 2013 06:23am
Quote (dawnofdead @ 27 Jul 2013 05:36)

LOL

@ topic, giver lulz ret i mange af hans ting.
Hvis de er født her har de ret til at være her siden de er ligesom enhver anden dansker. (Dog syndt 99 ud af 100 af dem bliver hjernevasket med det religion pis)
Men dem som kommer udefra og skaber en masse balade fordi de har en hel anden mentalitet fra deres land som er præget af krig, skal sendes ud igen, selv om de kommer i livsfare som de påstår, heller at man ofre ham/hende end et helt land.
Igen er det her også et enkelt mands problem, da det ikke er alle, men dog flertalet.

Forstår også godt der mange der går amok over det her, bare man har et dannebro flag med sig er man jo racist og alt muligt XDDDD
Nu må de ikke servere gris forskellige steder i landet fordi de skal særbehandles

Ville ønske vi havde det lidt som England/USA med hensyn til det her.
Der er sorte stolte over at være fra det land de bor i, hvor her i danmark der er det jo bare et lorteland og vi alle er bare racister og er kun ude på at gøre livet fuckt op for dem :lol: det til at brækker sig over XD
Har man en anden mening end det de er blevet hjernevasket med gør at man næsten skaber 3.verdenskrig jo :wacko: .....
Member
Gold: 3,440.83
Jul 27 2013 09:21am
Quote (Lot2 @ Jul 27 2013 02:33am)
Igennem Einsteins værker gør han det adskillige gange klart at han er usikker på hvilken trosretning han tror på. Spinozism, som var en af trosretningerne Einstein beskrev sig selv som værende en del af, blev på daværende tidspunkt set som atheistisk. Ift. din idiotiske kommentar, brugte man inden for denne trosretning ordet "gud" og "natur" synonymt. Derfor beskrev Einstein ikke sig selv som teist, men som værende troende på sekulær spiritualitet (Altså kun når han ikke lige mente at han var agnostic), desuden beskriver han det at være troende på en gud som værende "barnligt" og "naivt".

Yderligere, at slette halvdelen af det jeg siger for at fremsætte din pointe må da være definitionen på at tage noget ud af kontekst.

og

jeg tager ikke noget ud af kontekst, jeg viser dig bare hvordan du modsiger dig selv i din post'

pan"THEIST" er ikke nødvendigvis bare at du bytter "natur" ud med "gud" det kan osse være at naturen ER gud, og det er noget vrøvl. prøv du lige at undersøg lidt om panTHEISTS

Einstein var ikke agnostic, værtfald ikke da han blev præsenteret for quantum mekanik. for så ville han aldrig lade sin personlige tro komme i vejen for videnskabelige facts, og det gjorde han

"god does not play dice with the universe" = universet er ikke tilfældigt, og det har vi fundet ud af at det er med quantum mekanik, at universet(gud) ikke skulle være tilfældigt er en panteist tro

som svar fik han "stop telling god what to do" og det er fuldstændig rigtigt

når man lader sin personlige tro så tvivl om videnskabelige facts så er der noget galt, og det er her det bliver mere til en religion end en ideologi

hvis Einstein levede idag med vores viden så ville han nok være 100 % agnostic og vide at alt er tilfældigt i vores univers. men det ændre ikke på hans tro dengang da de ikke var klogere på universet end de var

men anyway, det var bare for sjovt, så gider sku egentlig ikke give dig gratis videnskabs lektioner her, specielt ikke når du er for ignorant til at fatte det ;)

This post was edited by lulzz on Jul 27 2013 09:31am
Member
Gold: 4,234.00
Jul 27 2013 12:01pm
Quote (lulzz @ Jul 27 2013 03:21pm)
jeg tager ikke noget ud af kontekst, jeg viser dig bare hvordan du modsiger dig selv i din post'

pan"THEIST" er ikke nødvendigvis bare at du bytter "natur" ud med "gud" det kan osse være at naturen ER gud, og det er noget vrøvl. prøv du lige at undersøg lidt om panTHEISTS

Einstein var ikke agnostic, værtfald ikke da han blev præsenteret for quantum mekanik. for så ville han aldrig lade sin personlige tro komme i vejen for videnskabelige facts, og det gjorde han

"god does not play dice with the universe" = universet er ikke tilfældigt, og det har vi fundet ud af at det er med quantum mekanik, at universet(gud)  ikke skulle være tilfældigt er en panteist tro

som svar fik han "stop telling god what to do" og det er fuldstændig rigtigt

når man lader sin personlige tro så tvivl om videnskabelige facts så er der noget galt, og det er her det bliver mere til en religion end en ideologi

hvis Einstein levede idag med vores viden så ville han nok være 100 % agnostic og vide at alt er tilfældigt i vores univers. men det ændre ikke på hans tro dengang da de ikke var klogere på universet end de var

men anyway, det var bare for sjovt, så gider sku egentlig ikke give dig gratis videnskabs lektioner her, specielt ikke når du er for ignorant til at fatte det ;)

Viser mig hvordan jeg modsiger mig selv... ved at tage noget ud af kontekst. Flot.

Ift. pantheisme troede han mere specifikt på på spinozism, som forklaret tidligere. Hvorvidt det er "noget vrøvl" er ikke for mig at bestemme, og faktisk fuldstændig irrelevant for diskussionen. Pointen var blot at du fremhævede at jeg brugte ordet gud, og mente dermed at det må være en theistisk tankegang.

Einstein var agnostic. Quote, Einstein "You may call me an agnostic, but I do not share the crusading spirit of the professional atheist..."

Yderligere troede han bestemt ikke på et guddommeligt væsen. Ift. din stupide kommentar hvor du fremhæver theist i ordet pantheist; a"theist". Pan betyder blot "alt", altså tanken at alt i verden er guddommeligt.
Member
Gold: 238,327.92
Jul 27 2013 01:14pm
At være agnostisk vil sige at man hverken bekræfter eller afkræfter eksistensen af en højere intelligens, men holder sig åben overfor begge muligheder og derfor ser objektivt på både religion og såkaldt påvist videnskab. Måske je har misforstået jer begge men det virker ikke som om nogen af jer har inkluderet dette aspekt.

Desuden er INTET tilfældigt i vores univers. Hverken ifølge videnskaben eller diverse religioner, så jeg ved ikke hvor du har det fra.
Member
Jul 27 2013 03:39pm
Quote (Zinaroth @ Jul 27 2013 09:14pm)
At være agnostisk vil sige at man hverken bekræfter eller afkræfter eksistensen af en højere intelligens, men holder sig åben overfor begge muligheder og derfor ser objektivt på både religion og såkaldt påvist videnskab. Måske je har misforstået jer begge men det virker ikke som om nogen af jer har inkluderet dette aspekt.

Desuden er INTET tilfældigt i vores univers. Hverken ifølge videnskaben eller diverse religioner, så jeg ved ikke hvor du har det fra.

min pointe er jo netop at han ikke var en sand agnostiker fordi han vejede sin tro højere end videnskabelige beviser

"Einstein var ikke agnostic, værtfald ikke da han blev præsenteret for quantum mekanik. for så ville han aldrig lade sin personlige tro komme i vejen for videnskabelige facts, og det gjorde han"

hvordan kan det misforstås?

og hvis intet er tilfældigt så går jeg ud fra du ikke ved hva quantum mekanik er. du ved ik hvor jeg har det fra fordi du ik ved basale ting om emnet, så hvorfor blande dig ?
Member
Gold: 2.00
Jul 27 2013 03:58pm
Quote (lulzz @ Jul 27 2013 11:39pm)
min pointe er jo netop at han ikke var en sand agnostiker fordi han vejede sin tro højere end videnskabelige beviser

"Einstein var ikke agnostic, værtfald ikke da han blev præsenteret for quantum mekanik. for så ville han aldrig lade sin personlige tro komme i vejen for videnskabelige facts, og det gjorde han"

og hvis intet er tilfældigt så går jeg ud fra du ikke ved hva quantum mekanik er. du ved ik hvor jeg har det fra fordi du ik ved basale ting om emnet, så hvorfor blande dig ?

Einstein expressed his skepticism regarding an anthropomorphic deity, often describing it as "naïve" and "childlike". He stated, "It seems to me that the idea of a personal God is an anthropological concept which I cannot take seriously. I feel also not able to imagine some will or goal outside the human sphere. My views are near those of Spinoza: admiration for the beauty of and belief in the logical simplicity of the order which we can grasp humbly and only imperfectly. I believe that we have to content ourselves with our imperfect knowledge and understanding and treat values and moral obligations as a purely human problem—the most important of all human problems."
Member
Jul 27 2013 04:46pm
Quote (dawnofdead @ Jul 27 2013 11:58pm)
Einstein expressed his skepticism regarding an anthropomorphic deity, often describing it as "naïve" and "childlike". He stated, "It seems to me that the idea of a personal God is an anthropological concept which I cannot take seriously. I feel also not able to imagine some will or goal outside the human sphere. My views are near those of Spinoza: admiration for the beauty of and belief in the logical simplicity of the order which we can grasp humbly and only imperfectly. I believe that we have to content ourselves with our imperfect knowledge and understanding and treat values and moral obligations as a purely human problem—the most important of all human problems."

du er da meget dygtig du sådan lige kan copy paste noget ind som du ikke vidste en skid om i forvejen, men du har jo stadig ikke fattet forskellen på en personlig gud og en universel gud

har i en indbyrdes konkurrence om hvem der kan udstå mest ignorant?
Member
Gold: 4,234.00
Jul 27 2013 04:46pm
Quote (Zinaroth @ Jul 27 2013 07:14pm)

Jeg har da gentagne gange sagt at han var agnostisk.

Quote (lulzz @ Jul 27 2013 09:39pm)

Du har tydeligvis en Ph.d. i kvantefysik, samt Einsteins opvækst.
Go Back To Dansk Topic List
Prev1131415161719Next
Closed New Topic New Poll