Quote (Lot2 @ Jul 27 2013 02:33am)
Igennem Einsteins værker gør han det adskillige gange klart at han er usikker på hvilken trosretning han tror på. Spinozism, som var en af trosretningerne Einstein beskrev sig selv som værende en del af, blev på daværende tidspunkt set som atheistisk. Ift. din idiotiske kommentar, brugte man inden for denne trosretning ordet "gud" og "natur" synonymt. Derfor beskrev Einstein ikke sig selv som teist, men som værende troende på sekulær spiritualitet (Altså kun når han ikke lige mente at han var agnostic), desuden beskriver han det at være troende på en gud som værende "barnligt" og "naivt".
Yderligere, at slette halvdelen af det jeg siger for at fremsætte din pointe må da være definitionen på at tage noget ud af kontekst.
og
jeg tager ikke noget ud af kontekst, jeg viser dig bare hvordan du modsiger dig selv i din post'
pan"THEIST" er ikke nødvendigvis bare at du bytter "natur" ud med "gud" det kan osse være at naturen ER gud, og det er noget vrøvl. prøv du lige at undersøg lidt om panTHEISTS
Einstein var ikke agnostic, værtfald ikke da han blev præsenteret for quantum mekanik. for så ville han aldrig lade sin personlige tro komme i vejen for videnskabelige facts, og det gjorde han
"god does not play dice with the universe" = universet er ikke tilfældigt, og det har vi fundet ud af at det er med quantum mekanik, at universet(gud) ikke skulle være tilfældigt er en panteist tro
som svar fik han "stop telling god what to do" og det er fuldstændig rigtigt
når man lader sin personlige tro så tvivl om videnskabelige facts så er der noget galt, og det er her det bliver mere til en religion end en ideologi
hvis Einstein levede idag med vores viden så ville han nok være 100 % agnostic og vide at alt er tilfældigt i vores univers. men det ændre ikke på hans tro dengang da de ikke var klogere på universet end de var
men anyway, det var bare for sjovt, så gider sku egentlig ikke give dig gratis videnskabs lektioner her, specielt ikke når du er for ignorant til at fatte det
This post was edited by lulzz on Jul 27 2013 09:31am