d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk >
Poll > Hvem Stemmer I På? > Valg 2011
Prev113141516Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 33,314.00
May 16 2011 01:17pm
undskyd, kan se der er lavet om på hva jeg må ha med hjem, sidste gang jeg slog det op måtte man ha 1.5 liter spiritus med over hvis man kunne bevise man havde været i udlandet over 36 timer.

nu må man så ha noget mere med, og tids kravet er også væk.

Men altså told/moms skal vi gå i så små sko ? alle hernede kalder det told, da vi for nogle år siden havde sprit både, dem kunne man sejle med til tyskland og når man kom ud på vandet kom man i toldfri zone, det gjode man kunne købe varene uden told og det gjode dem billige derfor bliver det stadig kaldt told fri hernede også når vi køre til tyskland for at købe vare med tysk moms, og hva der nu ellers er af danske afgifter
Member
Gold: 253,169.00
May 16 2011 01:19pm
Jeg er ganske sikker på at det ikke er pga. smuling af sprut og cigaretter at grænsen bliver "lukket" igen. Se bare i denne uge hvor de har taget adskillige østeuropæer der har forsøgt at eksportere tyvekoster ud af landet. Havetraktorer, motorcykler, cykler og værktøj i MASSEVIS er bare nogle af de ting de har konfiskeret. Nogle mennesker mangler altså disse ting og forsikringsselskaberne slipper for at betal for dem. Man kan sagtens argumentere for at denne form for besparelse også tæller med i "indtjeningen" til genindførsel af grænsen. Med hensyn til at det skulle begrænse antallet af turister så tror jeg ikke det kommer til at have den store effekt. Du skal alligevel have pas med når man krydser grænsen i dag og det er jo ikke alle der bliver tjekket så det tager måske kun et par minutter at komme igennem.

Jeg er totalt for ideen og jeg kan ikke se hvorfor der er nogen der går så meget i selvsving over det.
Member
May 16 2011 01:28pm
Quote (Monze @ 16 May 2011 20:19)
Jeg er ganske sikker på at det ikke er pga. smuling af sprut og cigaretter at grænsen bliver "lukket" igen. Se bare i denne uge hvor de har taget adskillige østeuropæer der har forsøgt at eksportere tyvekoster ud af landet. Havetraktorer, motorcykler, cykler og værktøj i MASSEVIS er bare nogle af de ting de har konfiskeret. Nogle mennesker mangler altså disse ting og forsikringsselskaberne slipper for at betal for dem. Man kan sagtens argumentere for at denne form for besparelse også tæller med i "indtjeningen" til genindførsel af grænsen. Med hensyn til at det skulle begrænse antallet af turister så tror jeg ikke det kommer til at have den store effekt. Du skal alligevel have pas med når man krydser grænsen i dag og det er jo ikke alle der bliver tjekket så det tager måske kun et par minutter at komme igennem.

Jeg er totalt for ideen og jeg kan ikke se hvorfor der er nogen der går så meget i selvsving over det.

Jeg er nu også temmelig sikker på det er Dansk folkeparti der er skyld i det her, og kan godt se hvis man aldrig kommer dernede så er det ikke et problem, men det vil give en fartsækning idet der er folk i uniform dernede så sænker folk deres fart, det vil give kø. og kø vil spilde min tid jeg er ofte over grensen og jeg gider da ikke spilde min tid i en unødvenlig kø, desuden har jeg ikke noget pas og de vil stoppe ca vær 100 biler så jeg vil blive stoppet ca 1 gang i året så nu skal jeg også ud og invistere i sådan et, og den ene gang i året jeg skal stoppes er bare enu mere spild af min tid så jeg mener det er noget lort.
Member
Gold: 3,135.00
May 16 2011 01:34pm
Quote (Monze @ May 16 2011 08:19pm)

ja det er en anden ting, som også er meget rar.

Quote (Slave @ May 16 2011 08:28pm)
Jeg er nu også temmelig sikker på det er Dansk folkeparti der er skyld i det her, og kan godt se hvis man aldrig kommer dernede så er det ikke et problem, men det vil give en fartsækning idet der er folk i uniform dernede så sænker folk deres fart, det vil give kø. og kø vil spilde min tid jeg er ofte over grensen og jeg gider da ikke spilde min tid i en unødvenlig kø, desuden har jeg ikke noget pas og de vil stoppe ca vær 100 biler så jeg vil blive stoppet ca 1 gang i året så nu skal jeg også ud og invistere i sådan et, og den ene gang i året jeg skal stoppes er bare enu mere spild af min tid så jeg mener det er noget lort.

Du skal altid have pas med dig, da vi i danmark ikke har andet internationalt dækkende legitimation :) Heller ikke kørekortet.
Member
Gold: 253,169.00
May 16 2011 01:35pm
Quote (Slave @ 16 May 2011 20:28)

Du skal jo alligevel have pas med i tyskland hvis du bliver stoppet der så det skal du jo have alligevel. Desuden tror jeg ikke de gider se dit pas med mindre du ser mistænkelig ud. sådan er det i hvert fald i Sverige og sådan var det også med grænsen før i tiden. DF har ikke bestemt en skid. De har forsøgt at trumfe det igennem, men eftersom de ikke har flertal alene så er der jo trods alt nogen der har støttet op omkring forslaget. Jeg blev kæmmet ind i en racia for et par uger siden inden det her forslag kom på banen hvor de tog alle mistænkelige. Det tog måske 2 minutter ekstra at køre turen og det var det hele.

Det som jeg virkelig mener er en fordel er at det sætter en grænse for hvad vi vil finde os i. Hvis vi tager en i tyveri eller anden kriminalitet og udviser ham så er der i dag INTET der forhindrer ham i at kommer herop og lave kriminalitet igen. Skulle han så være så uheldig at blive taget 2. gang så bliver han smidt i dansk fængsel = gratis husleje og øgede udgifter. De skal fandeme ikke bare have lov til at grine af os hele vejen hjem til rumænien eller hvor de kommer fra.
Member
May 16 2011 01:36pm
Quote (Raavigc @ 16 May 2011 20:34)

Du skal altid have pas med dig, da vi i danmark ikke har andet internationalt dækkende legitimation :) Heller ikke kørekortet.

og hvor mange har så det ? hvis de vil ha vi har det på os må de lave det i en størelse så det kan være i en pung

Member
Gold: 3,990.83
May 16 2011 01:43pm
der er program om politiet ved grænsen nu på tv2
Member
Gold: 3,135.00
May 16 2011 01:52pm
Quote (Slave @ May 16 2011 08:36pm)
og hvor mange har så det ? hvis de vil ha vi har det på os må de lave det i en størelse så det kan være i en pung

jeg har :)
Member
Gold: 3,380.00
May 18 2011 01:41pm
Kristendemokraterne 

0.00%  (0 Votes)

:thumbsup: :thumbsup:
Member
Gold: 23,380.83
May 19 2011 10:59am
ikk en skid... om det er den ene politiker eller anden politiker der køre landet i sænk er for mig ligemeget....
Go Back To Dansk Topic List
Prev113141516Next
Add Reply New Topic New Poll