d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk >
Poll > Hvem Stemmer I På? > Valg 2011
Prev11213141516Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 3,990.83
May 16 2011 12:14pm
Quote (Raavigc @ May 15 2011 09:16pm)
Lulzz - har altså givet mange argumenter, bla. dem jeg også kom med.

At sammenligne hash med blufærdigheds krænkelse, menneskehandel osv.
Er jo utopi.

Hash er et rusmiddel på linje med alkohol.

Det er ikke ulovligt for et land at importere en vare som er ulovligt i andre lande.

F.eks er giftslanger ulovlige i Danmark, det er de ikke i Tyskland eller Sverige, derfor må su gerne hente en giftslange gennem Danmark, fra Sverige til Tyskland.

Holland får jo heller ikke hashen ulovligt/smuglet igennem resten af EU - haha.

Det ville satme være dumt, vi smugler det ind for at sælge det frit og lovligt:)

Brud på privat ejendomsret kan heller ikke sammenlignes med en legalisering af hash.

Selvfølgelig er det ikke ok at stjæle en anden persons ting, selvfølgelig er det ikke ok at fra tage en anden person livet (mord).

Men på godkendte steder bør det være ok at sælge/ryge hash.

Nøjagtig som det fungere med spiritusbevilling til beværtninger.

- så kan jeg da sige nogle af os faktisk er politisk aktive, og prøver at gøre en forskel.
Og faktisk kommer på borgen.

Så jo ting kan godt blive hørt - det ikke sikkert det bliver gennemført, men lyttet bliver der.
Og alles meninger i vores samfund er vigtige - ellers udvikler vi os aldrig!

efter alle de argumenter jeg har givet tager de "fordi det er håbløst for staten at stoppe det" og sammenligner det med mord, vold, menneskehandel og sexslaveri og mere til og samtidig er det er mig der er helt væk og ik kan debattere :thumbsup:

du kan lige så godt stoppe med at snakke med dem, de fatter ik særlig meget :O
Member
Gold: 33,314.00
May 16 2011 12:19pm
Quote (Raavigc @ 16 May 2011 19:09)
Jeg er enig i at de steder vi vælger der skal være offentligt finansieret skal fungere - derfor må vi også vælge hvad vi ønsker der skal være privat betalt og hvad der skal være betalt af det offentlige.

Jeg mener der er mange ting vi kunne overlade til borgerne at finansiere.

Grænekontrol er så meget sagt, det er told kontrol.
På samme måde som sverige, tyskland, frankrig osv osv også har.
Det ret misforstået.

Her i gennem vil du altså kunne få en del penge.

hvilke penge, dem der smugler og bliver stoppet har sgu igen penge at tage af, det er jo derfor de smugler, hva er det for en gænse tyskland har siger du ?
Member
May 16 2011 12:22pm
Quote (lulzz @ 16 May 2011 19:14)
efter alle de argumenter jeg har givet tager de "fordi det er håbløst for staten at stoppe det" og sammenligner det med mord, vold, menneskehandel og sexslaveri og mere til og samtidig er det er mig der er helt væk og ik kan debattere  :thumbsup:

du kan lige så godt stoppe med at snakke med dem, de fatter ik særlig meget :O

Nej vi har konstateret at det kun er dig der fatter noget alle andre er retaderede, du behøves ikke skive her mere du har vundet, men derfor har vi andre det lov til at slogs om anden pladsen?
Member
Gold: 3,135.00
May 16 2011 12:29pm
Quote (Slave @ May 16 2011 07:19pm)
hvilke penge, dem der smugler og bliver stoppet har sgu igen penge at tage af, det er jo derfor de smugler, hva er det for en gænse tyskland har siger du ?

Tyskland - Tjekkiet.

Nej, dem der smugler, gør det fordi det er ulovligt eller for at spare penge.

Folk der køber sodavand/sprut med vider salg for øje, som et meget kendt eksempel.

De smugler sku ikke fordi de ikke har penge ^^, men fordi det enten er ulovligt det de vil have til landet, eller for at undgå at betale hvad det normalt ellers koster i Danmark.
Member
May 16 2011 12:43pm
Quote (Raavigc @ 16 May 2011 19:29)
Tyskland - Tjekkiet.

Nej, dem der smugler, gør det fordi det er ulovligt eller for at spare penge.

Folk der køber sodavand/sprut med vider salg for øje, som et meget kendt eksempel.

De smugler sku ikke fordi de ikke har penge ^^, men fordi det enten er ulovligt det de vil have til landet, eller for at undgå at betale hvad det normalt ellers koster i Danmark.

Dem der smugler lidt, normale mennesker , de har penge til at betale men det de skal betale vil aldrig kunne dække lønnen til dem der skal arbejde dernede, dem der smugler Stoffer, mennesker, eller almenlige vare til en kiosk i københavn, de gør det ikke selv de betaler nogle unge drenge for at gøre det, disse unge drenge har INGEN penge, de kommer ind og bromme for det og koster bare somfundet flere penge.

Lad mig give dig et exempel, 4 unge drenge fra et lille lokal somfund hvor jeg er vokset op blev stoppet med 500g heroin, alle disse 4 fyre var unge og fattige og havde bestemt ikke råd til 500g heroin, så de smuglede det nok ikke for dem selv - 3 af dem kom i fengsel og en af dem gik fri efter et par rets møder, hvor meget tjente staten på det vil du tro ?
Member
May 16 2011 12:49pm
Quote (Slave @ May 16 2011 07:43pm)
Dem der smugler lidt, normale mennesker , de har penge til at betale men det de skal betale vil aldrig kunne dække lønnen til dem der skal arbejde dernede, dem der smugler Stoffer, mennesker, eller almenlige vare til en kiosk i københavn, de gør det ikke selv de betaler nogle unge drenge for at gøre det, disse unge drenge har INGEN penge, de kommer ind og bromme for det og koster bare somfundet flere penge.

Lad mig give dig et exempel, 4 unge drenge fra et lille lokal somfund hvor jeg er vokset op blev stoppet med 500g heroin, alle disse 4 fyre var unge og fattige og havde bestemt ikke råd til 500g heroin, så de smuglede det nok ikke for dem selv - 3 af dem kom i fengsel og en af dem gik fri efter et par rets møder, hvor meget tjente staten på det vil du tro ?

Og langt flertallet der smulger, er jo netop heroin og mennesker.

mate, det jo en hel anden debat.

Desuden behøver de ikke at blive betalt, de kan være tvunget.

Der hvor pengene fra grænsekontrollen kommer, er jo netop fra folk der tager for mange smøger, sodavand osv osv.
Debatten omkring heroin osv. er jo en helt anden.

Men det da positivt at det ikke kom på det danske marked, at de blev stoppet?

Men så mener du de hellere skulle have fortsat fordi der var en mer udgift i de smuglede hårde stoffer?

I nogle tilfælde kan de måske lede til de større fisk.
Member
Gold: 10.75
May 16 2011 12:54pm
Lullz, har du nogensinde set Monrad og Rislund?
Du er en perfekt parodi. Idiot.
Member
Gold: 3,990.83
May 16 2011 12:55pm
Quote (Sunshines @ May 16 2011 06:54pm)
Lullz, har du nogensinde set Monrad og Rislund?
Du er en perfekt parodi. Idiot.

har du set morten og peter ?

lig dem sammen og vi har dig
Member
May 16 2011 12:57pm
Nu er jeg aldrig selv blevet stoppet men tager jeg til tyskland og køber en flaske vodka, så kommer jeg til grensen og vælger ikke at få ind og få den toldet, altså jeg smugler den så bliver jeg stoppet, nu skal jeg så betale 4 gange told prisen eller 510kr som er minimums bøden i Danmark - jeg skal satme stoppes mange gange før de 40 millioner som det koster at bygge er tilbage betalt, for slet ikke at snakke om lønen til de hva 50? grense medarbejdere der skal være dernede for at holde dem aktive 24/7.

Har virkelig svært ved at se det som et økonomisk plus.

Jo det fint nok ddet heroin kom af gaden og jo det var også fint nok der kom en straf, men vi sankkede jo økonomi :)
Member
May 16 2011 01:04pm
Quote (Slave @ May 16 2011 07:57pm)
Nu er jeg aldrig selv blevet stoppet men tager jeg til tyskland og køber en flaske vodka, så kommer jeg til grensen og vælger ikke at få ind og få den toldet, altså jeg smugler den så bliver jeg stoppet, nu skal jeg så betale 4 gange told prisen eller 510kr som er minimums bøden i Danmark - jeg skal satme stoppes mange gange før de 40 millioner som det koster at bygge er tilbage betalt, for slet ikke at snakke om lønen til de hva 50? grense medarbejdere der skal være dernede for at holde dem aktive 24/7.

Har virkelig svært ved at se det som et økonomisk plus.

Jo det fint nok ddet heroin kom af gaden og jo det var også fint nok der kom en straf, men vi sankkede jo økonomi :)

Det ikke forbudt for dig at hente en falske vodka, så længe det er til dig selv.
Det først over et hvis kvantum det ikke længere er lovligt.

Det jo ikke toldfrit ^^ Men momsen er forskellig fra tyskland til danmark.
Go Back To Dansk Topic List
Prev11213141516Next
Add Reply New Topic New Poll