Quote (Marquina @ 20 Jan 2012 18:21)
no, der forskellige måder du kan vokse på, du kan vokse i ren fedt pga kalorieoverskudet er højt i proteinpulveret, og fordi proteinen er lavt.. imo hvis du kører protein tilskud skal det være med så lidt kalorier som muligt og uden mere end 1-2 gram fedt per 100 gram.
Nu er der jo normalt heller ikke ret meget "fedt" i proteinpulver. Der er kalorier og det kommer man ikke rigtig uden om hvad enten man vil eller ej. Din krop ophober fedt på din krop når du indtager flere kalorier end du forbrænder.
Quote (Marquina @ 20 Jan 2012 18:21)
no, der forskellige måder du kan vokse på, du kan vokse i ren fedt pga kalorieoverskudet er højt i proteinpulveret, og fordi proteinen er lavt.. imo hvis du kører protein tilskud skal det være med så lidt kalorier som muligt og uden mere end 1-2 gram fedt per 100 gram.
Nu ved jeg ikke hvad du mener med at et kalorieoverskud kan være højt i en proteinshake, men ligesom med alm. kost skal du jo have proteiner for at opbygge muskler og får du nok i din kost er det ikke nødvendigt med shakes. Får du derimod ikke nok proteiner nok gennem din almindelige kost kan du jo supplere med en shake. Man bør bare have i tankerne at der skal være plads til de ekstra kalorier der er i sådan en.
Tag følgende eksempel:
Du skal bruge 3.000 kalorier for at holde din ligevægt. Du får 2.500 gennem din almindelige kost og tager derudover 400 i form af en shake der også giver dig de ekstra proteiner som du (måske) mangler. Du vil IKKE blive grim stor eller tyk af at tage en shake i dette eksempel.
This post was edited by Monze on Jan 20 2012 03:58pm