Quote (Znuggle @ 15 Jan 2011 15:55)
Hvad er det for et intetsigende argument, siden hvornår er folks fantasi blevet så indsnævrede?
Hvornår har din påståede såkaldte "gud" prøvet og løfte en sten, og hvornår har han skabt den?
Hvad er almægtighed?
Intet af dette kan modbevises, men da det heller aldrig kan bevises vil jeg gerne vide hvorfra du har din konklusion.
Siden hvornår er folks fantasi blevet så indsnævrede?
- Har den altid været. Både hos ateister og religiøse. Er ikke ateist som du sikkert tror, men agnostiker.
Hvornår har din påståede såkaldte "gud" prøvet og løfte en sten, og hvornår har han skabt den?
- Har aldrig sagt han har, om som du selv kan se står der "Hvis".
Hvad er almægtighed?
1- At ingen er ens ligemand = ingen har myndighed over dig. Du kan gøre/skabe alt. (ateistisk synsvinkel)
2- Kan også defineres som at kunne hvad der er kan tænkes er muligt. (religiøst synsvinkel)
Intet af dette kan modbevises, men da det heller aldrig kan bevises vil jeg gerne vide hvorfra du har din konklusion.
Hvis vi tager definition 1 på almægtighed kan det sagtens bevises.
Gud er almægtig
Gud skaber en sten han ikke kan løfte
Gud kan ikke løfte stenen
Gud er ikke almægtig
Hvis vi tager definition 2 på almægtighed kan det ikke bevises, da det ikke er tænkbart muligt at der findes en sten så tung.
- Så hvor jeg har det synspunkt fra? Tja, der er så mange modsigelser i biblen (men til det svare de religiøse: vi lærer aldrig at forstå hverken Gud eller Bibelen til fulde på denne jord. Først når vi står overfor Jesus)
Og jeg synes nu at når denne tråd omhandler religiøs/ikke religiøs, må der også komme nogle argumenter mod religionen når nu i må tale for den. (har valgt denne side da jeg har fået det indtryk at denne tråd mest er for dem der tror, og så skal de andre bare jordes – måske ikke rigtigt men det er mit indtryk)
Eks: Post 80 taler imod tro og straks er i over ham. Ja det ikke pænt det han siger, og han kunne godt formulerer anderledes.
Du mener højst sandsynlig at jeg er snævert synet fordi jeg ikke forstår troende? Ved ikke om du er troende, men du tager deres parti.
Jeg har ikke noget imod dem så længe de ikke fortæller mig at det at være ikke-troende er forkert og at jeg skal tro på en Gud (om det så er Allah eller Jahve)
Hør lige her. Jeg kommer hen til dig og siger: Da jeg sov i nat viste ærkeenglen Gabriel sig for mig. Han sagde at du skulle tage en ske, tage til Sverige og dræbe alle dem du ser med den, for Svenskerne er hedninge.
Det vil du sikkert med din sunde fornuft sige at det har Gud nu nok ikke sagt, men du må forstå at der er folk der ser Biblen sådan.
"Ærkeenglen Gabriel viste sig for Josef i en drøm (...)" "Ærkeenglen Gabriel bebudet Jomfru Maria" og jeg kan blive ved.
Du må da være mindst lige så snævert synet hvis du ikke kan se at nogle bare ikke køber det der.
Så, at jeg er så "snævert synet" skyldes, at jeg synes at der lige så godt må tales mod religion som der bliver talt for den.