Quote (peanutboobs @ Nov 18 2011 01:06pm)
amen ...
så bliver det ikke en mega brandert alligvel -.-
Quote
Det, der gør Absinth så vildt iforhold til andre drikke er at det indeholder tujone, som er et ekstrakt fra malurt. Det er det, der giver en noget speciel følelse. I gamle dage var der MEGET tujone i, men det er der ikke mere, så det er IKKE skadeligt mere.
De fleste Absinth drikke er på rimelig høj alkohol procent. MIn her er på 50% ca, men man kan få dem op til 9x%
Jeg synes ik det smager skidegodt og jeg får ikke mere ud af det end med andet alkohol, men nu er min også købt i tyskland, så den er nok ik så stærk på tujone.
Overstående er citat fra hol.dk