Quote (Kazzai @ 27 Dec 2013 22:45)
5x5 vil pres dine muskler særligt godt så derfor 8 4x vil pres dem mest jeg ved hvad jeg snakker om
har selv trænet på den her måde 10 3x men det virker ikke godt nok. Men du får ikke så godt mass på dine muskeler og ben plus mave

5x5 vil lægge massive overload på musklerne i hvert eneste sæt. (self mere styrke end selve bodybuilding)
er heller ikke en stor fan af selve 3x10 mentaliteten men jeg må også indrømme at jeg aldrig har taget den seriøst.
folk glemmer lidt at hvis man træner for selve muskle masse aka bodybuilding har det meget at gøre med at ligge musklen under stress/spænding iløbet af ens sæt , så du + mig har sikkert været for hurtige med vores sæt istedet for at bruge 2-4 sek på at få vægten ned og 1-2 sec på at få vægten op (eks bænkpress)
hvilket også giver god mening hvorfor 4x8 har virket for dig fordi du manglet det sidste sæt for volume til at få dine muskler til at reagere.
synes OP burde eksperimentere lidt med sig selv, men gå ikke over 15 reps som nybegynder.
find et program og kør efter det 100%, husk at havde en deload uge for ikke at ramme loftet (google deload hvis du ikke ved hvad det er)