d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Srp - Skiferie
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,300.00
Dec 10 2013 10:36am
Quote (EnTeK @ Dec 10 2013 05:34pm)
Her er min erfaring. 

Dem der går mest op i fester og ferie er dem der får det dårligste udbytte af en ungdomsuddannelse. Men de får oftest en plads forrest i kontanthjælps køen.

Da du allerede har besluttede dig for at tage på ferie,  er der kun tilbage at sige god ferie  :) 

:love:  :santa:

Stryg alle over én kam, good job.

This post was edited by JVL on Dec 10 2013 10:36am
Member
Gold: 20,797.00
Dec 10 2013 10:39am
Quote (JVL @ Dec 10 2013 05:36pm)
Stryg alle over én kam, good job.

Mange tak :)

:love: :santa:
Member
Gold: 20.00
Dec 10 2013 10:40am
Du kan sagtens tage på skiferie i uge 5 hvis du bare forbereder dig godt inden skiferien, så når du kommer hjem har alle dine informationer klar til at skrive.

så skal du ikke bruge de første 2-3 dage på at være kildekritisk og finde diverse ting.

Forberedelse forberedelse forberedelse... så det no problem.

En god SRP til et 10 tal kan sagtens skrives på 3 dages tid... Det kommer også meget an på hvor god du selv er til at skrive opgaver og holde rød tråd :)
Member
Gold: 2.00
Dec 10 2013 10:48am
Personligt kunne jeg godt have taget på ferie i løbet af min SRP, men jeg havde også forberedt mig rigtig meget i forvejen. Jeg vil dog ikke anbefale det, da du ikke kan vide hvor meget tid du skal bruge før du er færdig, og det vil være umådelig dumt at lave en dårlig opgave for at spare penge. Medmindre du er ligeglad med din karakter.

Desuden er det rart at kunne kontakte sin vejleder hvis man har problemer.
Member
Gold: 1,719.00
Dec 10 2013 01:44pm
Quote (Grandebedte @ 10 Dec 2013 17:32)
Jamen min erfaring er, at ens vejleder har bedst erfaring og indsigt i, hvad der måtte være en god og en dårlig idé.

Fair nok, kender bare mine lærer/vejleder ret godt, og hun er en meget ældre konservativ-type VØ lærer så det er 100% sikkert hvilket svar jeg får af hende, da hun højst sandsynlig ikke kan forholde sig til det

Quote (EnTeK @ 10 Dec 2013 18:34)
Her er min erfaring. 

Dem der går mest op i fester og ferie er dem der får det dårligste udbytte af en ungdomsuddannelse. Men de får oftest en plads forrest i kontanthjælps køen.

Da du allerede har besluttede dig for at tage på ferie,  er der kun tilbage at sige god ferie  :) 

:love:  :santa:

Sødt nok, heldigvis er der plads til både skole og fritid i mit liv. Det handler trods alt om prioritering og hvis man kan blande det med en god selvdisciplin så skal du nok se det fungere fint for nogen uanset hvad dine fordomme er.
Gymnasiet er trods alt ikke særligt svært.. Ihvertfald ikke hvis man har en nogenlunde fugerende hjerne

Tak til jer andre for svaret, det hjælper lidt til at vurdere, havde tænkt mig at undersøge kilder og så videre inden ferien og bruge turen derned og hjem samt sætte dage af dernede til at skrive hvis det går for langsomt fremad så jeg ikke står helt på bar bund når jeg kommer hjem. Har selvfølgelig også hele tiden mulighed for at skrive til min vejleder da jeg bare kan kontakte hende via email, og i værste fald lave aftaler med hende i uge 6.
Ferien ville heller ikke være en druk ferie, men sammen med mine søskende så ville være hygge hygge
Member
Gold: 20,797.00
Dec 10 2013 02:26pm
Quote (serwork @ Dec 10 2013 08:44pm)
Fair nok, kender bare mine lærer/vejleder ret godt, og hun er en meget ældre konservativ-type VØ lærer så det er 100% sikkert hvilket svar jeg får af hende, da hun højst sandsynlig ikke kan forholde sig til det

Sødt nok, heldigvis er der plads til både skole og fritid i mit liv. Det handler trods alt om prioritering og hvis man kan blande det med en god selvdisciplin så skal du nok se det fungere fint for nogen uanset hvad dine fordomme er.
Gymnasiet er trods alt ikke særligt svært.. Ihvertfald ikke hvis man har en nogenlunde fugerende hjerne

Tak til jer andre for svaret, det hjælper lidt til at vurdere, havde tænkt mig at undersøge kilder og så videre inden ferien og bruge turen derned og hjem samt sætte dage af dernede til at skrive hvis det går for langsomt fremad så jeg ikke står helt på bar bund når jeg kommer hjem. Har selvfølgelig også hele tiden mulighed for at skrive til min vejleder da jeg bare kan kontakte hende via email, og i værste fald lave aftaler med hende i uge 6.
Ferien ville heller ikke være en druk ferie, men sammen med mine søskende så ville være hygge hygge

Hvis du havde kommet med den oplysning til at starte med havde vi undgået misforståelsen, at jeg tog dig for at være endnu en gymnasieelev der leder efter sit næste Prag fix

:love: :santa:

Member
Gold: 0.00
Dec 11 2013 07:51am
Hvis det var mig, ville jeg helt klart kontakte "Mads og monopolet" :)
Member
Gold: 2.00
Dec 11 2013 03:31pm
skal skrive srp i uge 6+7, og skal til prag i uge 8 med drengene. (stortset alle andre tager af sted i uge 7, og vi havde også overvejet det, men tror det havde været uoverskueligt)
så jeg ville nok vente til SRP var overstået, og så "fejre" det efter srp ^^
Member
Gold: 1,719.00
Dec 12 2013 06:01am
Quote (Sweek1e @ 11 Dec 2013 23:31)
skal skrive srp i uge 6+7, og skal til prag i uge 8 med drengene. (stortset alle andre tager af sted i uge 7, og vi havde også overvejet det, men tror det havde været uoverskueligt)
så jeg ville nok vente til SRP var overstået, og så "fejre" det efter srp ^^

Hvilken skole går du på siden du først har ferie i uge 8?
Troede det var ganske almindeligt at have fri i uge 7 for alle skoler i Danmark
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
Dec 12 2013 09:09am
Quote (serwork @ 12 Dec 2013 13:01)
Hvilken skole går du på siden du først har ferie i uge 8?
Troede det var ganske almindeligt at have fri i uge 7 for alle skoler i Danmark

Jeg ved, at nogen (mange/alle?) Nordjyllandske skoler lægger deres ferier en uge efter resten af Danmark.
Go Back To Dansk Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll