d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Hjælp Til Min Computer
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 578.20
Nov 29 2013 08:37am
Quote (JoneZ @ 29 Nov 2013 15:35)
Synes ellers at jeg puster hårdt ^^
Men vil så prøve med trykluft for at sikre mig...
Vil du ellers foreslå at sende den ind og sige at der er problemer med overophedning? :)

brug trykluft og ikke støvsuger som jeg ofte har gjort. statisk elektricitet osv.. :)
og anskaf dig da en ekstern og smid alt dit lort over på, de koster nada nu om dage.
Member
Gold: 138.00
Nov 29 2013 08:45am
Quote (LazyDazy @ 29 Nov 2013 16:37)
brug trykluft og ikke støvsuger som jeg ofte har gjort. statisk elektricitet osv.. :)
og anskaf dig da en ekstern og smid alt dit lort over på, de koster nada nu om dage.

Som jeg skrev tidligere, har jeg en :)
Stikket er bare bøjet så jeg skal sidde og holde den hele tiden... Og det skete like 2 uger efter jeg købte den, så gider ikke til at spendere flere penge på en nu :)
Banned
Gold: 0.00
Warn: 20%
Nov 29 2013 09:01am
Min går også ud når den bliver for varm.

det bare så simpelt som det er, bærbar er noget lort, om du har købt en til 5k eller 10k, de bliver så varme utrolig hurtigt.

og efter noget tid hvis en af dine blæsere/faner (hvad fuck de nu bliver kaldt) er gået i stykker eller ikke virker optimalt, er du fucked^^

Du kan prøve at købe sån en ting som blæser koldt luft op i din bærbar , den ligger under din bærbar, kan købes i el giganten

This post was edited by waw on Nov 29 2013 09:01am
Member
Gold: 2.00
Nov 29 2013 09:33am
Til din originale post: Brug trykluft til at få snavs, nullermænd og hvad der nu ellers må gemme sig inde i din laptop, ud. Det med at puste er og bliver ikke godt nok, der skal noget tryk på! ;)
Hvis det ikke virker kunne det tyde på at en af dine blæsere (hvis ikke flere) ikke virker optimalt og nok skal skiftes.

Trykluft kan købes i mange PC varehuse eller lign. i små beholdere der er nemme at håndtere så du ikke skal stå med et kæmpe monstrum af en kompressor og blæse i din pc.

Quote (JoneZ @ Nov 29 2013 03:45pm)
Som jeg skrev tidligere, har jeg en :)
Stikket er bare bøjet så jeg skal sidde og holde den hele tiden... Og det skete like 2 uger efter jeg købte den, så gider ikke til at spendere flere penge på en nu :)

Skal lige høre; hvilket stik ? Hvis det er dit power coord (strømstikket) så kan jeg varmt anbefale dig at købe et nyt. Det koster omtrent 30-40 kroner i de fleste PC varehuse.
Hvis du har bøjet stikkene i din PSU (strømforsyning) så kan det også rekvireres relativt billigt. Det kommer naturligvis an på hvor meget strøm den skal spytte ud, og om du vil have top notch kvali eller ej.

Håber det hjælper lidt på sagerne :)

RED.: Som ovenstående også har pointeret til sidst i sin post, så kan en "coolpad" være en rigtig god løsning i mange tilfælde. De er typisk designet så der er en køler under den måtte du stiller din laptop på, så pladen automatisk nedkøler bunden af din laptop hvor alt dit hardware er placeret. Der findes mange varianter af dem her og kan typisk fås for 50-100 kroner alt efter hvilken du vælger.

This post was edited by Thau on Nov 29 2013 09:36am
Member
Gold: 138.00
Nov 29 2013 01:31pm
Trykluft er prøvet og intet kom ud...

Min nuværende eksterne hardisk er denne: http://www.amazon.com/Iomega-Prestige-Portable-SuperSpeed-35194/dp/B004NIDHXC
Og det er jo stikket, som skal i den eksterne og ikke USB-stikket.

Har så overvejet at købe denne cooler: http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computertilbehoer/notebookholdere/targus-lap-chill-mat-blackgrey
Member
Gold: 10,563.40
Nov 29 2013 02:01pm
Send den nu til Rep, mens du stadig har en måneds reklamationsret garanti...

This post was edited by TheAngel on Nov 29 2013 02:01pm
Member
Nov 30 2013 12:02pm
Oftest kan man ikke få lavet sin computer pga. støv.. Men prøv enten at bruge lufttryk på den, eller det aller bedste ville være at skille den ad, hvis du tør.

// Gerner
Member
Gold: 10,563.40
Nov 30 2013 04:57pm
Quote (Gerner @ Nov 30 2013 08:02pm)
Oftest kan man ikke få lavet sin computer pga. støv.. Men prøv enten at bruge lufttryk på den, eller det aller bedste ville være at skille den ad, hvis du tør.

// Gerner

Hvis den overopheder, så det sgu da ikke kun på grund af støv, efter som han allerede har forsøgt at rense den? Så det sgu nok fordi der er noget som er gået i stykker.

Og jo, han kan faktisk godt sende den til rep, selv om det bare var det. Der er stadig reklamationsret på den, så hvis den ikke virker og går ud hele tiden, pga fx overophedning så har han al ret til at få den fejl meldt.
Member
Dec 1 2013 10:29am
Quote (TheAngel @ Nov 30 2013 11:57pm)
Hvis den overopheder, så det sgu da ikke kun på grund af støv, efter som han allerede har forsøgt at rense den? Så det sgu nok fordi der er noget som er gået i stykker.

Og jo, han kan faktisk godt sende den til rep, selv om det bare var det. Der er stadig reklamationsret på den, så hvis den ikke virker og går ud hele tiden, pga fx overophedning så har han al ret til at få den fejl meldt.

At skille den ad er ALTID at fortrække.. Min gamle HP hjalp det ikke en skid på om jeg blæste trykluft igennem den.. Du får så meget mere støv ud ved at skille den fra hinanden..
Hvad angår reklamationsret har du sikkert ret, har bare hørt det modsatte.

// Gerner
Member
Warn: 20%
Dec 1 2013 10:45am
Quote (TheAngel @ 30 Nov 2013 23:57)

Man skal bare huske, at man 6 måneder efter købet selv sidder med bevisbyrden. Det er selvfølgelig et forsøg værd, men det bliver en krig. Det er i den sammenhæng vigtigt, at du ikke fortæller dem, at du har brugt trykluft; den kan de med lethed bruge som argument for, at du selv har forvoldt skaden...

Quote (Gerner @ 1 Dec 2013 17:29)
At skille den ad er ALTID at fortrække.. Min gamle HP hjalp det ikke en skid på om jeg blæste trykluft igennem den.. Du får så meget mere støv ud ved at skille den fra hinanden..
Hvad angår reklamationsret har du sikkert ret, har bare hørt det modsatte.

// Gerner

Jeg ville selv gøre det sammen, men

Quote (JoneZ @ 29 Nov 2013 10:15)
Det skal lige siges at jeg ikke har styr på computere og elektronik...

jeg ville ikke anbefale ham at kaste sig ud i det selv - specielt ikke før han har forsøgt sig med reklamationsretten.
Go Back To Dansk Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll