d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Headset I Bilen - Er Det Lovligt?
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 138.00
Oct 26 2013 12:58pm
Quote (Serria @ 26 Oct 2013 20:40)
Præcis, det er derfor jeg nogle gange bruger headset. Men det burde vel ikke være svært at få et juridisk svar?

Men igen, jeg er sikker på det er lovligt. Hvis ikke, jamen vi ses bluetooth headset. (hvilket er ikke tilfældet, right?)

Jeg har prøvet at google det, men kunne ikke rigtigt finde et juridisk svar.
Jeg tænkte også bare på at tage en øresnejl (or w/e u call it) så jeg stadig kan hører trafikken delvist.
Kan bare ikke overskue at skulle modtage en bøde for det hvis det nu var ulovligt :)
Retired Moderator
Gold: 520.00
Trader: Trusted
Oct 26 2013 01:03pm
Quote (JoneZ @ 26 Oct 2013 20:58)
Jeg har prøvet at google det, men kunne ikke rigtigt finde et juridisk svar.
Jeg tænkte også bare på at tage en øresnejl (or w/e u call it) så jeg stadig kan hører trafikken delvist.
Kan bare ikke overskue at skulle modtage en bøde for det hvis det nu var ulovligt :)

Jeg ville trygt gøre det. :)
HØJT musik er ikke ulovligt. Folk der hører møg skidt er også berettiget til at køre bil. Jeg ser ingen problemer.

This post was edited by Serria on Oct 26 2013 01:03pm
Member
Oct 26 2013 01:06pm
Quote (Serria @ 26 Oct 2013 21:03)
Jeg ville trygt gøre det. :)
HØJT musik er ikke ulovligt. Folk der hører møg skidt er også berettiget til at køre bil. Jeg ser ingen problemer.

Godt nok :)
Det vil jeg så gøre.
Tak for svarene til jer andre også.
Member
Gold: 655.43
Oct 27 2013 12:58am
Jeg er rimelig sikker på det er ulovligt.. Ligesom det faktisk også er ulovligt at køre rundt med mega højt musik.. Da du skal kunne høre andres horn, eller høre en udrykningsbil..
Så jeg vil mene det er ulovligt, lige meget om du kører bil, cykler eller what ever, så må du ikke isolere dig selv fra udekommende lyde, da du så vil være til fare for andre i trafikken..
Retired Moderator
Gold: 520.00
Trader: Trusted
Oct 27 2013 04:15am
Kom til at forveksle headset med earphones, ved faktisk ikke med headset.

Quote (JelleDK @ 27 Oct 2013 08:58)
Jeg er rimelig sikker på det er ulovligt.. Ligesom det faktisk også er ulovligt at køre rundt med mega højt musik.. Da du skal kunne høre andres horn, eller høre en udrykningsbil..
Så jeg vil mene det er ulovligt, lige meget om du kører bil, cykler eller what ever, så må du ikke isolere dig selv fra udekommende lyde, da du så vil være til fare for andre i trafikken..

Hvis det er lydisolerende headset ville jeg også nok lade vær.
Member
Gold: 0.00
Nov 1 2013 03:03pm
Så længe lyd niveauet ikke er højere end du kan høre eventuelle udrykningskøretøjer, så er alt i den fineste orden. Personligt bruger jeg, af samme anledning som dig, tror jeg (kan ikke udstå reklame og de typiske radiostationer som overspiller en håndfuld sange) et Dr. Dre headet som hænger omkring halsen eller sidder på det ene øre.
Member
Gold: 20,797.00
Nov 1 2013 03:51pm
Der er begyndt at falde dome for at tale i mobiltelefon, selvom det kan bevises ved hjælp af telefon regningerne at der ikke blev talt i telefon på det tidspunkt bøden blev udskrevet.

De dømmes for at være uopmærksom i trafikken i henhold til færdselsloven, fdm har uden held været ude og fordømme den nye praksis på området

Rådet for større trafiksikkerhed arbejder på at få håndfri mobiltelefoni forbudt, da der ikke er nogen væsentlige forskel på ulykkesstatistikkerne når håndfri og håndholdt sammenlignes.

Så du kan nemt få en bøde hvis en betjent der har for lidt at lave, synes at du er uopmærksom i trafikken
Member
Nov 1 2013 03:57pm
Quote (EnTeK @ 1 Nov 2013 23:51)
Der er begyndt at falde dome for at tale i mobiltelefon, selvom det kan bevises ved hjælp af telefon regningerne at der ikke blev talt i telefon på det tidspunkt bøden blev udskrevet.

De dømmes for at være uopmærksom i trafikken i henhold til færdselsloven, fdm har uden held været ude og fordømme den nye praksis på området

Rådet for større trafiksikkerhed arbejder på at få håndfri mobiltelefoni forbudt, da der ikke er nogen væsentlige forskel på ulykkesstatistikkerne når håndfri og håndholdt sammenlignes.

Så du kan nemt få en bøde hvis en betjent der har for lidt at lave, synes at du er uopmærksom i trafikken

Ja... Har godt hørt om det med bøderne... Det er jo totalt latterligt at give en bøde for at tale i telefon med et direkte bevis for at det ikke er sket...
Member
Gold: 20,797.00
Nov 1 2013 04:24pm
Quote (JoneZ @ Nov 1 2013 10:57pm)
Ja... Har godt hørt om det med bøderne... Det er jo totalt latterligt at give en bøde for at tale i telefon med et direkte bevis for at det ikke er sket...

De dømmes for at være uopmærksom i trafikken i henhold til færdselsloven og ikke for at tale i mobiltelefon, selvom det startede med en bøde for at tale i mobiltelefon.

De ville ikke erkende noget de ikke har gjort, og så går sagen nødvendigvis i retten. Og de bliver dømt for en anden pragrafe, da de stadige har brudt færdselsloven.

Der er ingen vej udenom når betjenten med sine egne øjne ser bilisten være uopmærksom.

Jeg vil anbefale dig at bruge en radio / cd afspiller eller noget lignende
Member
Nov 2 2013 07:40am
Quote (EnTeK @ 2 Nov 2013 00:24)
De dømmes for at være uopmærksom i trafikken i henhold til færdselsloven og ikke for at tale i mobiltelefon, selvom det startede med en bøde for at tale i mobiltelefon.

De ville ikke erkende noget de ikke har gjort, og så går sagen nødvendigvis i retten. Og de bliver dømt for en anden pragrafe, da de stadige har brudt færdselsloven.

Der er ingen vej udenom når betjenten med sine egne øjne ser bilisten være uopmærksom.

Jeg vil anbefale dig at bruge en radio / cd afspiller eller noget lignende

Hvis retten kan se en betjent troværdig hvis han skriver en bøde til en person for at snakke i telefon, når han ikke gør, kunne det være at de skulle tænke sig om engang imo...
Hvordan kan de så være sikker på at personen ret faktisk var uopmærksom...? En smule latterligt imo...
Det kunne jo også bare være at betjenten ville være med til at opfylde deres kvoter...............
Go Back To Dansk Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll