d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > For Gammel Til At Game
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 20.00
Dec 27 2012 08:02am
Quote (BackInBusiness @ Dec 27 2012 01:02pm)
Det sidste spil jeg spillede var WoW, og det var godt nok en tidsrøver. Kunne også mærke det gik lidt udover mit socialt liv, ikke at jeg ville sige nej til byen/fester osv. men man opsøger det ikke selv lige så meget når man alligevel bare kan hygge sig med at game derhjemme.
Så jeg besluttede mig for at ligge det på hylden for et år siden, og det er jeg super glad for, har slet ikke haft en trang til at spille det siden, og har også solgt mit acc for ikke så længe siden. Desuden synes jeg også at jeg har fået mindre og mindre tid til det, i takt med at man flytter og starter på studie.

Og det går ikke at være casual gamer i et spil som wow/diablo 3, da jeg elsker at vinde og være blandt de bedste :D
FPS spil var jeg helt vild med som knægt, men det keder mig instant nu jo mindre jeg spiller sammen med nogle venner.

Til gengæld mangler jeg en hobby siden jeg er stoppet, og jeg kan simpelthen ikke finde på noget :/

e: og i forhold til dit topic, så tror jeg sagtens jeg kunne finde på at game når jeg bliver pensionist :D man får masser af tid på det tidspunkt, samt ens børnebørn nok ville elske at komme over at game hos farfar/morfar! :D

Hehe super!
Det kan jeg godt forstå - Jeg har tit overvejet at prøve at ligge gaming på hylden.

Da jeg var munk var der jo ingen gaming og jeg tænkte slet ikke på gaming på noget som helst tidspunkt, det var først da jeg kom ud af templet at jeg begyndte at tænke på gaming.

Jeg har overvejet bare at stoppe med gaming i en måned og se hvor "slemt" det er - fordi hvis det ikke er så slemt, så ville det jo være nice!
+ gaming kan fandeme gøre en sur nogen gange :D!

Jeg har allerede en god hobby ved siden af gaming. Jeg danser meget breakdance så det ville jo bare være dét jeg ville bruge mere tid på.
så der self kæreste osv.
Member
Dec 27 2012 12:07pm
Quote (eLmasten @ Dec 27 2012 04:02pm)
Hehe super!
Det kan jeg godt forstå - Jeg har tit overvejet at prøve at ligge gaming på hylden.

Da jeg var munk var der jo ingen gaming og jeg tænkte slet ikke på gaming på noget som helst tidspunkt, det var først da jeg kom ud af templet at jeg begyndte at tænke på gaming.

Jeg har overvejet bare at stoppe med gaming i en måned og se hvor "slemt" det er - fordi hvis det ikke er så slemt, så ville det jo være nice!
+ gaming kan fandeme gøre en sur nogen gange :D!

Jeg har allerede en god hobby ved siden af gaming. Jeg danser meget breakdance så det ville jo bare være dét jeg ville bruge mere tid på.
så der self kæreste osv.

Jeg lagde gaming på hylden i et års tid, og savnede det ikke. Så begyndte jeg at se nogle dota streams POW! Jeg gamede igen...
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
Dec 27 2012 05:49pm
Jeg gamer heller ikke rigtig mere; i takt med at man får mere og mere at se til i hverdagen, er der mindre tid til at blive god. Fx gad jeg godt spille Starcraft som i gamle dage, men jeg kan på ingen måde flette tid nok ind i mit liv til at opnå et bare nogenlunde niveau. MOBA-spil er nederen i min optik, så det er også no-go, og så er der ikke meget tilbage... Diablo 3 var desværre en værre omgang lort, for det havde ellers været en super kandidat til casual gaming. Generelt synes jeg ikke, at spil bliver lavet på det samme niveau som de plejede: ofte virker spil rushed, overfladiske, eller som et åbenlyst forsøg på at hive så mange penge ud af folk som muligt (fuck DLC og micro transactions, seriously).
Member
Dec 27 2012 07:39pm
Quote (Grandebedte @ Dec 28 2012 12:49am)
Jeg gamer heller ikke rigtig mere; i takt med at man får mere og mere at se til i hverdagen, er der mindre tid til at blive god. Fx gad jeg godt spille Starcraft som i gamle dage, men jeg kan på ingen måde flette tid nok ind i mit liv til at opnå et bare nogenlunde niveau. MOBA-spil er nederen i min optik, så det er også no-go, og så er der ikke meget tilbage... Diablo 3 var desværre en værre omgang lort, for det havde ellers været en super kandidat til casual gaming. Generelt synes jeg ikke, at spil bliver lavet på det samme niveau som de plejede: ofte virker spil rushed, overfladiske, eller som et åbenlyst forsøg på at hive så mange penge ud af folk som muligt (fuck DLC og micro transactions, seriously).

Jeg er helt enig med alt du siger. Bortset fra Moba spil. Jeg synes også moba spil kan være nederen fordi folk laver ikke andet end at flame hinanden og det kan virkelig ødelægge ens humør... og man gamer jo i bund og grund for at have det sjovt.
Jeg ville også ønske jeg kunne bruge mere tid på starcraft. Jeg var masters i de første 3 seasons.. men så fik man kæreste, videregående uddannelse osv. Så var der ikke nok til tid at holde sig i "form"

Jeg synes også at mange nye spil er som du selv siger, blot for at hive penge ud af folk. Der bliver ikke fokuseret så meget på gameplay som i gamle dage, men derimod kun på grafik.
Spil bliver for " realistiske "..
diablo 3 var mega fail.. ingen pvp = fail game. Det var derfor man spillede diablo....

Quote (exiter_dk @ Dec 27 2012 07:07pm)
Jeg lagde gaming på hylden i et års tid, og savnede det ikke. Så begyndte jeg at se nogle dota streams POW! Jeg gamede igen...

haha :D klassiker :D
Member
Gold: 238,327.92
Dec 27 2012 07:55pm
Quote (Grandebedte @ Dec 28 2012 01:49am)
Generelt synes jeg ikke, at spil bliver lavet på det samme niveau som de plejede: ofte virker spil rushed, overfladiske, eller som et åbenlyst forsøg på at hive så mange penge ud af folk som muligt (fuck DLC og micro transactions, seriously).

Jeg kan godt være enig, men jeg tror der går lidt nostalgi i dig her.
Spilverdenen var altså bare bedre dengang man lige havde opdaget den og alt var nyt og spændende.
Så kan man snakke om forventninger til Diablo III ud fra nostalgiske værdier forbundet med Diablo II, og om hvorvidt de var retfærdige eller ej, men det er ikke her. :)

Jeg tror aldrig man bliver for gammel til at dyrke en hobby hvis man er glad for den, og gaming er en hobby. (det selvfølgelig med undtagelse af hobbier der har fysiske krav som man ikke kan indfri som ældre)
Jeg tror derimod, baseret på min egen oplevelse, at ens fokus i spil flytter sig.
Jeg er nu 23, og startede med at spille da jeg var en 7-8 år.
Dengang var det oplevelsen, og så blev det mere og mere til gameplayet og det at klare sig bedre end andre da jeg begyndte på competetive raiding og PvP i WoW.
Nu er jeg kommet dertil hvor historien bag og selve spiluniverset interesserer mig mere end selve spillet, oftest.
Det er blandt andet også derfor jeg er sådan en fan af Diablo, ikke fordi Diablo II har nostalgisk værdi for mig (hvilket det har), ikke fordi jeg synes Diablo III er super godt (for det var det ikke), og ikke fordi jeg elskede at blive nakket af Butcher i Diablo I, men på grund af historien.
Har købt Book of Cain og har et par enkelte af bøgerne, og historien er virkelig fyldig og universet alt for fedt.
Diablo har sin egen skabelseshistorie og historiske begivenheder, det er lige før jeg synes den er mere spændende end Ringenes Herre eller Elder Scrolls.
Dette er jo selvfølgelig bare min oplevelse.

Så nej, jeg tror aldrig man bliver for gammel til at game, men ens synspunkter og prioriteringer ændrer sig hele tiden.
Jeg er blevet meget mere bevidst om min tid end jeg var da jeg var yngre, som resultat af det er jeg meget nytteeffektsorienteret i spil.
Hvad er det jeg gør nu? Hvorfor? Hvor lang tid vil det tage? Er det tiden værd? Hvad er det jeg vil opnå indenfor de næste X timer?
Førhen kunne jeg logge på og idle på taget i Orgrimmar, nu har jeg et mål hver gang jeg logger på.

Håber det var svar nok fra mig. :)

Member
Dec 27 2012 08:23pm
Quote (Zinaroth @ Dec 28 2012 02:55am)
Spilverdenen var altså bare bedre dengang man lige havde opdaget den og alt var nyt og spændende.
Så kan man snakke om forventninger til Diablo III ud fra nostalgiske værdier forbundet med Diablo II, og om hvorvidt de var retfærdige eller ej, men det er ikke her. :)

Jeg tror aldrig man bliver for gammel til at dyrke en hobby hvis man er glad for den, og gaming er en hobby. (det selvfølgelig med undtagelse af hobbier der har fysiske krav som man ikke kan indfri som ældre)
Jeg tror derimod, baseret på min egen oplevelse, at ens fokus i spil flytter sig.
Jeg er nu 23, og startede med at spille da jeg var en 7-8 år.
Dengang var det oplevelsen, og så blev det mere og mere til gameplayet og det at klare sig bedre end andre da jeg begyndte på competetive raiding og PvP i WoW.
Nu er jeg kommet dertil hvor historien bag og selve spiluniverset interesserer mig mere end selve spillet, oftest.
Det er blandt andet også derfor jeg er sådan en fan af Diablo, ikke fordi Diablo II har nostalgisk værdi for mig (hvilket det har), ikke fordi jeg synes Diablo III er super godt (for det var det ikke), og ikke fordi jeg elskede at blive nakket af Butcher i Diablo I, men på grund af historien.
Har købt Book of Cain og har et par enkelte af bøgerne, og historien er virkelig fyldig og universet alt for fedt.
Diablo har sin egen skabelseshistorie og historiske begivenheder, det er lige før jeg synes den er mere spændende end Ringenes Herre eller Elder Scrolls.
Dette er jo selvfølgelig bare min oplevelse.

Så nej, jeg tror aldrig man bliver for gammel til at game, men ens synspunkter og prioriteringer ændrer sig hele tiden.
Jeg er blevet meget mere bevidst om min tid end jeg var da jeg var yngre, som resultat af det er jeg meget nytteeffektsorienteret i spil.
Hvad er det jeg gør nu? Hvorfor? Hvor lang tid vil det tage? Er det tiden værd? Hvad er det jeg vil opnå indenfor de næste X timer?
Førhen kunne jeg logge på og idle på taget i Orgrimmar, nu har jeg et mål hver gang jeg logger på.

Håber det var svar nok fra mig. :)

Sådan havde jeg ikke set på det, men det jo 100% korrekt.
Man tænker meget mere over de ting man gør og hvad det kommer til at gavne en i forhold til antal tid det tager.
Jeg kunne aldrig i mit liv finde på at grinde en Diablo 2 char op til lvl 99 - men da man var lille tænkte man ikke over det, der gjorde man det bare (ikke fordi jeg har være lvl 99)

Jeg er også enig i at når man bliver ældre tænker man mere på historien osv, det er jeg selv blevet meget bidt af når jeg prøver et nyt spil!

Godt svar! er enig ! :)
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
Dec 27 2012 08:33pm
Quote (Zinaroth @ 28 Dec 2012 03:55)

Jeg er helt sikker på, at du har ret mht. det nostalgiske, og jeg kom også selv til at tænke lidt på det, efter jeg havde smidt mit indlæg ind. Egentlig tror jeg, at din egen analyse rammer plet på min egen forventning til spil: jeg har fundet de gamle Fallout-spil frem igen, og spiller også et lignende spil, Arcanum of Steamworks and Magick Obscura, hvor verden er åben og fokus ligger på din karakter.

Problemet er vel egentlig, at jeg føler at jeg er blevet for "moden" til nyere spils historie: hvis vi fx kigger på historien i Diablo 3, får jeg kuldegysninger bare ved tanken om det elendige plot.

Alt i alt føles det mere som pointless tidsfordriv end en egentlig hobby, og det er vel derfor, at gaming ikke længere står på mit skema, og jeg fx læser bøger i stedet for. Det kunne godt være, at jeg skulle kigge lidt på Diablo-bøgerne. :)

Member
Dec 27 2012 09:03pm
Quote (Grandebedte @ Dec 28 2012 03:33am)
Jeg er helt sikker på, at du har ret mht. det nostalgiske, og jeg kom også selv til at tænke lidt på det, efter jeg havde smidt mit indlæg ind. Egentlig tror jeg, at din egen analyse rammer plet på min egen forventning til spil: jeg har fundet de gamle Fallout-spil frem igen, og spiller også et lignende spil, Arcanum of Steamworks and Magick Obscura, hvor verden er åben og fokus ligger på din karakter.

Problemet er vel egentlig, at jeg føler at jeg er blevet for "moden" til nyere spils historie: hvis vi fx kigger på historien i Diablo 3, får jeg kuldegysninger bare ved tanken om det elendige plot.

Alt i alt føles det mere som pointless tidsfordriv end en egentlig hobby, og det er vel derfor, at gaming ikke længere står på mit skema, og jeg fx læser bøger i stedet for. Det kunne godt være, at jeg skulle kigge lidt på Diablo-bøgerne. :)

Det er faktisk rigtig rigtig spændene at læse om historien i Diablo og ligeså spændene at læse historien i Warcraft.
Man må tage hatten af for blizzard at havde lavet sådan nogle gode spil, og samtidig have en virkelig spændene og fantastisk historie.

Jeg er selv begyndt at læse bøger, fordi man nemlig bedre kan leve sig ind i den rolle man nu læser og forstå handlingen på en hel anden måde, end dengang man læste bøger i skole tiden.
Personligt er jeg i gang med Game of thrones bøgerne, der er 7 - på i alt 4800+ sider sammenlagt med en tekst som er meget mindre end dem i harry potter etc.
+ de er på engelsk, så der er noget at tage fat i :) !
Member
Gold: 238,327.92
Dec 27 2012 09:41pm
Quote (Grandebedte @ Dec 28 2012 04:33am)
jeg har fundet de gamle Fallout-spil frem igen, og spiller også et lignende spil, Arcanum of Steamworks

Troede seriøst jeg var den eneste der havde spillet det spil! Arcanum er genialt, har stadig originalen liggende. Kunne være man skulle installere det igen.
Historien deri er for vild og har aldrig fået gennemført det.
Member
Dec 27 2012 10:58pm
Quote (Zinaroth @ Dec 28 2012 04:41am)
Troede seriøst jeg var den eneste der havde spillet det spil! Arcanum er genialt, har stadig originalen liggende. Kunne være man skulle installere det igen.
Historien deri er for vild og har aldrig fået gennemført det.

do it ! :D
Go Back To Dansk Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll