Quote (Grandebedte @ Dec 28 2012 01:49am)
Generelt synes jeg ikke, at spil bliver lavet på det samme niveau som de plejede: ofte virker spil rushed, overfladiske, eller som et åbenlyst forsøg på at hive så mange penge ud af folk som muligt (fuck DLC og micro transactions, seriously).
Jeg kan godt være enig, men jeg tror der går lidt nostalgi i dig her.
Spilverdenen var altså bare bedre dengang man lige havde opdaget den og alt var nyt og spændende.
Så kan man snakke om forventninger til Diablo III ud fra nostalgiske værdier forbundet med Diablo II, og om hvorvidt de var retfærdige eller ej, men det er ikke her.

Jeg tror aldrig man bliver for gammel til at dyrke en hobby hvis man er glad for den, og gaming er en hobby. (det selvfølgelig med undtagelse af hobbier der har fysiske krav som man ikke kan indfri som ældre)
Jeg tror derimod, baseret på min egen oplevelse, at ens fokus i spil flytter sig.
Jeg er nu 23, og startede med at spille da jeg var en 7-8 år.
Dengang var det oplevelsen, og så blev det mere og mere til gameplayet og det at klare sig bedre end andre da jeg begyndte på competetive raiding og PvP i WoW.
Nu er jeg kommet dertil hvor historien bag og selve spiluniverset interesserer mig mere end selve spillet, oftest.
Det er blandt andet også derfor jeg er sådan en fan af Diablo, ikke fordi Diablo II har nostalgisk værdi for mig (hvilket det har), ikke fordi jeg synes Diablo III er super godt (for det var det ikke), og ikke fordi jeg elskede at blive nakket af Butcher i Diablo I, men på grund af historien.
Har købt Book of Cain og har et par enkelte af bøgerne, og historien er virkelig fyldig og universet alt for fedt.
Diablo har sin egen skabelseshistorie og historiske begivenheder, det er lige før jeg synes den er mere spændende end Ringenes Herre eller Elder Scrolls.
Dette er jo selvfølgelig bare min oplevelse.
Så nej, jeg tror aldrig man bliver for gammel til at game, men ens synspunkter og prioriteringer ændrer sig hele tiden.
Jeg er blevet meget mere bevidst om min tid end jeg var da jeg var yngre, som resultat af det er jeg meget nytteeffektsorienteret i spil.
Hvad er det jeg gør nu? Hvorfor? Hvor lang tid vil det tage? Er det tiden værd? Hvad er det jeg vil opnå indenfor de næste X timer?
Førhen kunne jeg logge på og idle på taget i Orgrimmar, nu har jeg et mål hver gang jeg logger på.
Håber det var svar nok fra mig.