d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Løbetræning
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Gold: 146,870.00
Trader: Trusted
Nov 12 2012 03:08pm
Quote (Whyred @ 12 Nov 2012 22:00)
Min kammerat løb sjældent 15+ kilometer da han trænede op til maraton. Han løb 4-5 gange om ugen, og heraf var en tur omkring 15-18 km, de andre var mellem 4-12 km, han løb aldrig over 21 km i et stræk før selve maratonen. Jeg kan godt prøve at høre ind til hans plan hvis du er interesseret, men ellers er det nok også glimrende litteratur på biblioteket hvis du vil have en udførlig plan.
Jeg har kun tid til at løbe ca. 3 gange om ugen, men forventer at løbe med Sparta om søndagene snart, så man kan løbe med nogen som har prøvet det før.

Skal op at ramme de 25 km et par gange før jeg løber det marathon, men dog ikke meget mere end det. Ellers begynder jeg bare at ødelægge kroppen for meget.

Alle forslag er mere end velkommen ;)
Member
Gold: 6,532.69
Trader: Trusted
Nov 12 2012 03:13pm
Quote (Whyred @ 12 Nov 2012 23:00)
Min kammerat løb sjældent 15+ kilometer da han trænede op til maraton. Han løb 4-5 gange om ugen, og heraf var en tur omkring 15-18 km, de andre var mellem 4-12 km, han løb aldrig over 21 km i et stræk før selve maratonen. Jeg kan godt prøve at høre ind til hans plan hvis du er interesseret, men ellers er det nok også glimrende litteratur på biblioteket hvis du vil have en udførlig plan.

this ^^ Jeg har et par venner der er begyndt at gå meget op i marathons, iron mans etc. Den bedste af dem løber stort set aldrig over ~18km, bortset fra konkurrencer. Til gengæld løber han ofte kortere ture (4-15km), og så pænt fast.

Har også hørt om folk der har trænet op til marathon ved udelukkende at intervaltræne, og kun har løbet enkelte lange ture. Ved dog ikke skide meget om det :(
Go Back To Dansk Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll