d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Hvor Køber Du Din Vinterjakke? > Noget At Tænke Over
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,417,629.50
Oct 10 2012 03:15pm
Quote (IAcid @ 10 Oct 2012 23:12)
jakker med falsk pels er utrolig grimme
det ligner plastik
foretrækker ski jakker B)

Hold da op man kan få noget godt kvalitet af syntetisk matriale.
Member
Gold: 7,525.26
Oct 11 2012 08:58am
Quote (IAcid @ 10 Oct 2012 22:12)
jakker med falsk pels er utrolig grimme
det ligner plastik
foretrækker ski jakker B)

Uanset kvaliteten, så synes jeg ikke det kan bruges som argument for at dyr skal lide. Så længe reglerne er som de er, og pelsen tages på den måde som i videoen, så er det lige gyldigt hvor stor en kvalitetsforskel der end må være.
Member
Gold: 20.00
Oct 11 2012 10:59am
Så længe dyret er behandlet ordenligt har jeg ikke noget imod det, men hvis det ikke er, så burde det sgu forbydes. Har det på samme måde med burhøns osv. Derfor prøver jeg så vidt om muligt kun at spise øko + går ikke i pels :)
Member
Oct 11 2012 11:12am
Quote (exiter_dk @ 11 Oct 2012 17:59)
Så længe dyret er behandlet ordenligt har jeg ikke noget imod det, men hvis det ikke er, så burde det sgu forbydes. Har det på samme måde med burhøns osv. Derfor prøver jeg så vidt om muligt kun at spise øko + går ikke i pels :)

Jeg har det på samme måde med æggene også, kunne aldrig finde på at købe buræg eller skrabeæg. Har nogen gange næsten lyst til at spørge folk der gør det nede i supermarkederne, om de overhovedet er klar over hvilke forhold de dyr lever under, for jeg tvivler.
Member
Gold: 71,097.36
Oct 11 2012 12:47pm
Quote (Whyred @ Oct 11 2012 06:12pm)
Jeg har det på samme måde med æggene også, kunne aldrig finde på at købe buræg eller skrabeæg. Har nogen gange næsten lyst til at spørge folk der gør det nede i supermarkederne, om de overhovedet er klar over hvilke forhold de dyr lever under, for jeg tvivler.

Og jeg tvivler på de interesserer sig for det ;)
Member
Oct 11 2012 01:16pm
Quote (berens @ 11 Oct 2012 19:47)
Og jeg tvivler på de interesserer sig for det ;)

Men det skulle man måske? Det kunne ikke skade at tage stilling til det i hvert fald. Hvis det på den lange bane kunne sænke forbruget af buræg, så er jeg glad.

Men det er en anden diskussion.
Member
Gold: 0.00
Oct 11 2012 02:56pm
Har selv en canada goose, som jeg dog aldrig rigtig har gået med. Den er jeg igang med at sælge, men overordnet set ikke pga. de dyr som dør.

Jeg er selv 110% imod dyrplageri og blev helt sur da jeg så klippet, men kan vi overhovedet være sikre på, at det er disse ulve som bliver brugt til at fremstille den alt for dyre jakke?

Jeg sagde faktisk til en nede i supermarkedet her den anden dag, om hun vidste hvordan hønsene levede, og så svarede hun: "Det er jo bare æg... - Der blev jeg fandme også sur indeni, men nikkede bare til hende i butikken selvfølgelig...
Member
Gold: 75.00
Oct 11 2012 03:20pm
Quote (mhgpwner @ 11 Oct 2012 22:56)
Har selv en canada goose, som jeg dog aldrig rigtig har gået med. Den er jeg igang med at sælge, men overordnet set ikke pga. de dyr som dør.

Jeg er selv 110% imod dyrplageri og blev helt sur da jeg så klippet, men kan vi overhovedet være sikre på, at det er disse ulve som bliver brugt til at fremstille den alt for dyre jakke?

Jeg sagde faktisk til en nede i supermarkedet her den anden dag, om hun vidste hvordan hønsene levede, og så svarede hun: "Det er jo bare æg...  -    Der blev jeg fandme også sur indeni, men nikkede bare til hende i butikken selvfølgelig...

fortæl mig så hvordan lever høns ?

This post was edited by IAcid on Oct 11 2012 03:20pm
Member
Oct 11 2012 03:28pm
Quote (mhgpwner @ 11 Oct 2012 21:56)

Jeg sagde faktisk til en nede i supermarkedet her den anden dag, om hun vidste hvordan hønsene levede, og så svarede hun: "Det er jo bare æg...  -    Der blev jeg fandme også sur indeni, men nikkede bare til hende i butikken selvfølgelig...

Jeg kan ikke garantere det, Canada Goose selv påstår selvfølgelig at de fanger deres dyr med "humane" fæller og derefter behandler dyret ordentligt indtil de slår det ihjel. Det er op til en selv hvem man vil tro på, men jeg ved godt hvad jeg selv tror. Jeg tror at folk har en kedelig tendens til at forkaste deres moralske holdninger når der går business i den.

Her er en anden artikel om emnet med lidt video og billeder, som du evt også kan læse: http://www.psychologytoday.com/blog/animal-emotions/201202/wearing-pain-canada-gooses-fur-policy-is-lame-and-self-serving

Quote (IAcid @ 11 Oct 2012 22:20)
fortæl mig så hvordan lever høns ?

Det kan du blive klogere på her: http://www.foedevarestyrelsen.dk/Forbruger/Fakta_om_aeg/Sider/Fakta_om_aeg.aspx
Det er de generelle danske retningslinjer, men der er set flere danske eksempler på at både burhøns og skrabehøns i Danmark lever under væsentligt værre kår, end det fastsatte minimumskrav, bl.a. mht pleje og kvadratmeterplads/høne.
Member
Gold: 75.00
Oct 11 2012 03:42pm
Quote (Whyred @ 11 Oct 2012 23:28)
Jeg kan ikke garantere det, Canada Goose selv påstår selvfølgelig at de fanger deres dyr med "humane" fæller og derefter behandler dyret ordentligt indtil de slår det ihjel. Det er op til en selv hvem man vil tro på, men jeg ved godt hvad jeg selv tror. Jeg tror at folk har en kedelig tendens til at forkaste deres moralske holdninger når der går business i den.

Her er en anden artikel om emnet med lidt video og billeder, som du evt også kan læse: http://www.psychologytoday.com/blog/animal-emotions/201202/wearing-pain-canada-gooses-fur-policy-is-lame-and-self-serving

Det kan du blive klogere på her: http://www.foedevarestyrelsen.dk/Forbruger/Fakta_om_aeg/Sider/Fakta_om_aeg.aspx
Det er de generelle danske retningslinjer, men der er set flere danske eksempler på at både burhøns og skrabehøns i Danmark lever under væsentligt værre kår, end det fastsatte minimumskrav, bl.a. mht pleje og kvadratmeterplads/høne.

mhgpowners historie melder jo intet om hvilke æg personen i supermarkedet købte og burde indeholde nogle flere oplysninger for at man ville kunne bruge den viden til noget

This post was edited by IAcid on Oct 11 2012 03:42pm
Go Back To Dansk Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll