d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Robert Nielsen > Slacker
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 75.00
Sep 26 2012 01:03pm
Quote (Markos. @ 26 Sep 2012 19:23)
Motivationen for at gå ud at finde et arbejde er bestemt ikke lige så høj, hvis kontanthjælpssatsen er tæt på lønnen ved forskellige jobs.

Nogen tænker jo nok: "Hvorfor skal jeg gå ud at finde et job, når jeg kun vil få måske 3.000 kr. mere mellem hænderne?"

Jeg ville bestemt ikke tænke sådan, da jeg meget hellere vil have et arbejde, men der er jo nok nogen som tænker således.

når vi snakker så små beløb som 10k om måneden er 3k meget at tjene ekstra hvis man vælger at arbejde

Joachim B. Olsen siger også at den måde kontanthjælpen fungerer er til grin

Quote (JVL @ 26 Sep 2012 20:07)
double post, gg

gg
Retired Moderator
Gold: 146,870.00
Trader: Trusted
Sep 26 2012 01:13pm
Quote (IAcid @ 26 Sep 2012 21:03)
når vi snakker så små beløb som 10k om måneden er 3k meget at tjene ekstra hvis man vælger at arbejde

Joachim B. Olsen siger også at den måde kontanthjælpen fungerer er til grin
Der skal helt sikkert være nogen personer, som ikke synes det er nok.
Member
Sep 26 2012 01:22pm
Quote (Markos. @ 26 Sep 2012 21:13)
Der skal helt sikkert være nogen personer, som ikke synes det er nok.

Ja bare se på Robert lol
synes han er en nar og han burde blive barberet så kan det være det ville hjælpe på job mulighederne
Retired Moderator
Gold: 146,870.00
Trader: Trusted
Sep 26 2012 01:28pm
Quote (IAcid @ 26 Sep 2012 21:22)
Ja bare se på Robert lol
synes han er en nar og han burde blive barberet så kan det være det ville hjælpe på job mulighederne
Der er desværre også nogen som saboterer deres jobsamtaler, når de endelig kommer ud til nogen.

Min lærer fortalte os en historie om en kvinde, som fjernede sit gebis når hun skulle til jobsamtaler om et receptionist job.

Nok ikke lige det fedeste at have en i receptionen uden tænder. Ikke lige det bedste førstegangs indtryk man får, hehe.
Member
Gold: 0.00
Sep 26 2012 02:11pm
Gal et rotte skæg!!

Men han er fandme en egoistisk klovn..
Member
Gold: 20.00
Sep 26 2012 02:36pm
11 år er langtid at gå uden arbejde, men jeg synes det er latterligt at folk vil sænke kontanthjælpsloftet over et enestående eksempel. Så i nyhederne i går (tror jeg) at myten om at folk vælger kontanthjælp over arbejde er bullshit. De fleste søger sådan set arbejder, og kontanthjælpen er sgu nogenlunde mindstesatsen et voksent menneske burde leve efter i dag. Selvfølgelig vil man altid have snyltere, men at lade det gå udover 90-95% (mine egne tal) føler jeg er latterligt. Det at folk har et grundlag for eksistens (økonomisk set) i danmark er sgu en grundstenene i Dk. Vi hører sgu også alle firmaer nu om dage klage over de høje skatter, men man glemmer alle de fordele der er ved dem. F.eks. har man ikke de langtidsopsigelser/lønkontrakter man bliver bundet til i udlandet. Det koster sindsygt mange penge og det gør, at det er svært at finde jobs/komme af med jobs i udlandet i forhold til DK. Og et andet sjovt fact er at UK har prøvet på det som folk som B. Olsen råber op om (sænk skatter osv.) Men det har ikke gjort dem en skid mere konkurrencedygtige. I know kom off topic!

Edit: Og specielt i disse tider hvad ville det hjælpe at sænke kontanthjælpen? Det vil ikke på magisk vis skabe flere jobs (som vi i stor stil mangler).
Edit edit: Men ja jeg synes han skal have sig et arbejde, og jeg synes ikke at nogen skal snylte på samfundet.

This post was edited by exiter_dk on Sep 26 2012 02:39pm
Member
Gold: 11.00
Sep 27 2012 03:10am
Quote (Markos. @ Sep 26 2012 12:22pm)
Vil ligge ud med at sige, at jeg ikke har fulgt med i denne sag overhovedet. Har set nogle få overskrifter og set dette youtube klip, men det er så også det hele.

Jeg kan sagtens forstå, at Robert ikke ønsker at have et arbejde, hvor han ikke føler sig velkommen. Det burde alle mennesker vel kunne sætte sig ind i. Det som
jeg finder foruroligende er, at man simpelthen kan nasse på samfundet i så mange år. Så må han bide i det sure æble og finde et arbejde, som måske desværre ikke
er lige så givende som han ønsker. Manden fejler bestemt ikke noget og har da også uddannelser, som burde kunne give jobs. At han ikke kan se problemet i, at alle
dem som betaler skat skal finansiere hans dovne holdning til arbejde er skræmmende.

En grund til at han har foretrukket kontanthjælp i forhold til et job kunne være, at det simpelthen ikke har været økonomisk givende nok. Man skulle måske kigge på
satserne for kontanthjælp om de skulle reguleres. På den måde kunne man "presse" folk (Robert) ud på arbejdsmarkedet.
Kunne også godt forestille sig, at han ikke har søgt jobs i nær og fjern. Han har nok ikke været så fleksibel i forhold til hvor man kunne få arbejde henne.

Konsensus der.
Member
Sep 27 2012 04:00pm
Quote (exiter_dk @ 26 Sep 2012 22:36)
11 år er langtid at gå uden arbejde, men jeg synes det er latterligt at folk vil sænke kontanthjælpsloftet over et enestående eksempel. Så i nyhederne i går (tror jeg) at myten om at folk vælger kontanthjælp over arbejde er bullshit. De fleste søger sådan set arbejder, og kontanthjælpen er sgu nogenlunde mindstesatsen et voksent menneske burde leve efter i dag. Selvfølgelig vil man altid have snyltere, men at lade det gå udover 90-95% (mine egne tal) føler jeg er latterligt. Det at folk har et grundlag for eksistens (økonomisk set) i danmark er sgu en grundstenene i Dk. Vi hører sgu også alle firmaer nu om dage klage over de høje skatter, men man glemmer alle de fordele der er ved dem. F.eks. har man ikke de langtidsopsigelser/lønkontrakter man bliver bundet til i udlandet. Det koster sindsygt mange penge og det gør, at det er svært at finde jobs/komme af med jobs i udlandet i forhold til DK. Og et andet sjovt fact er at UK har prøvet på det som folk som B. Olsen råber op om (sænk skatter osv.) Men det har ikke gjort dem en skid mere konkurrencedygtige. I know kom off topic!

Edit: Og specielt i disse tider hvad ville det hjælpe at sænke kontanthjælpen? Det vil ikke på magisk vis skabe flere jobs (som vi i stor stil mangler).
Edit edit: Men ja jeg synes han skal have sig et arbejde, og jeg synes ikke at nogen skal snylte på samfundet.

mener du det?
er arbejdsløshedsprocenten ikke kun på ca 6% i DK ?
Member
Gold: 7,525.26
Sep 28 2012 12:39am
Quote (IAcid @ 27 Sep 2012 23:00)
mener du det?
er arbejdsløshedsprocenten ikke kun på ca 6% i DK ?

6,2 %.

Quote (www.ae.dk - Intro til arbejdsløshedsanalyse)
Arbejdsløsheden er fra juli til august 2012 faldet med 2400 fuldtidspersoner - dermed er der nu 162700 registrerede arbejdsløse i Danmark, svarende til en ledighedsprocent på 6,2 procent - tallene er en glædelig overraskelse, men AE forventer imidlertid, at arbejdsløsheden kan vokse med yderligere 12000 personer og dermed når op på 175000 personer i 2013.
Member
Gold: 20.00
Sep 28 2012 12:55am
Quote (waw @ Sep 26 2012 12:51pm)
Systemet og staten snyder os konstant men lige så snart en borger snyder systemet/staten så går der ballade i det.

Det sjovt ikk?

Sug de skatte penge ud af dem og arbejd sort, yes sir.

haha this
Go Back To Dansk Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll