Quote (Froziph @ Aug 14 2012 04:07pm)
Tcase på en 3570k er 67,4 grader, alt herunder kan den altså køre nonstop uden problemer. 60-65 skader den altså ikke overhoved. Kommer den over 67,4 kan det skade CPU'en, at den ryger op på 70 i 10 minutter i ny og næ burde ikke gøre meget i det store billede.
Personligt har jeg planer om at købe Phanteks twin tower luftkøler, skulle være super god :), ikke så meget til de der hXXX modeller, de fylder en helvedes masse med alle deres store dele :P.. Har ikke plads til sådan en i kabinettet :).. (Ved dog ikke om dit har en indbygget plads til det).
Hvorfor er det overhovedet du vil overclocke? Kører det ikke fint :P?
hvorfor ikke ? har fået 10 % mere grafik allerede som jeg nemt kunne føle, og der er ik rigtig noget der tager skade hvis man holder sig inden for grænserne og holder temps nede
ved ik hvor meget det har med min cpu at gøre men når jeg recorder hd i bf3 med settings i high så kan den lagge lidt en gang i mellem, og den bruger 100 % cpu i bf3 så den kan åbenbart trække mere, så når jeg nu har betalt extra for en k chip som er skabt til at overclocke kan jeg ik se hvorfor jeg ik skulle

hvis jeg kan gå fra 3.6 til 4.5 ved at trykke på nogle taster i bios og evt købe en blæser som jeg kan bruge til andet også, så er det da win / win ^^
hvis den så holder 6 år istedet for 10 så går det nok. den ender højst sandsynligt til storskrald om 1 års tid