d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Kørekort Nogle Som Kan Forklar Mig Det Her
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 26,323
Joined: Dec 30 2009
Gold: 2.00
May 28 2012 04:07pm
Quote (IAcid @ May 28 2012 11:51pm)
:rofl:

nej de giver et klip :(




jeg ville sætte dem

ja
nej
nej


Det ville jeg også.
Banned
Posts: 31,873
Joined: May 12 2009
Gold: 0.00
Warn: 20%
May 28 2012 04:36pm
Når du har kørt en ned i et trafikuheld, vil du så også poste på jsp om det var rigtigt eller forkert gjordt?

Du burde aldrig kunne få et kørekort knægt :lol:
Member
Posts: 26,460
Joined: Jun 16 2010
Gold: 12,213.40
May 28 2012 04:37pm
Quote (waw @ May 29 2012 12:36am)
Når du har kørt en ned i et trafikuheld, vil du så også poste på jsp om det var rigtigt eller forkert gjordt?

Du burde aldrig kunne få et kørekort knægt :lol:


Det da okay at spørge, så lære han det jo?
Må sgu ærligt erkende at det sidste spørgsmål han havde, der var jeg sgu i tvivl O.o
Har aldrig set sådan en fletning der er der.
Men mit gæt var så også

Ja
Nej
Nej

Men tvivlen var der
Member
Posts: 10,474
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
May 29 2012 01:42am
Quote (TheAngel @ 29 May 2012 00:37)
Det da okay at spørge, så lære han det jo?
Må sgu ærligt erkende at det sidste spørgsmål han havde, der var jeg sgu i tvivl O.o
Har aldrig set sådan en fletning der er der.
Men mit gæt var så også

Ja
Nej
Nej

Men tvivlen var der


jeg kom også i tvivl men kom frem til samme resultat
Member
Posts: 5,363
Joined: Aug 24 2007
Gold: 655.43
May 29 2012 05:33am
Quote (TheAngel @ May 28 2012 11:37pm)
Det da okay at spørge, så lære han det jo?
Må sgu ærligt erkende at det sidste spørgsmål han havde, der var jeg sgu i tvivl O.o
Har aldrig set sådan en fletning der er der.
Men mit gæt var så også

Ja
Nej
Nej

Men tvivlen var der


Skiltet betyder at der vil kunne komme modkørende..
Og derfor er ensretningen stoppet.. Det er bare det de gør opmærksom på..
I det første billed vil alle svar teknisk set alle være korrekte, da det ikke er en ulovlig overhæling, at overhæle højre om, hvis man følger trafikken..
Så hvis du kører 80 og det det er lovligt at køre 80 og den til venstre kun kører 70, så følger du bare trafikken og din bane..
Det er jo sådan det også gælder med kø eller når man starter ved et lyskryds..
Member
Posts: 26,460
Joined: Jun 16 2010
Gold: 12,213.40
May 29 2012 05:48am
Quote (JelleDK @ May 29 2012 01:33pm)
Skiltet betyder at der vil kunne komme modkørende..
Og derfor er ensretningen stoppet.. Det er bare det de gør opmærksom på..
I det første billed vil alle svar teknisk set alle være korrekte, da det ikke er en ulovlig overhæling, at overhæle højre om, hvis man følger trafikken..
Så hvis du kører 80 og det det er lovligt at køre 80 og den til venstre kun kører 70, så følger du bare trafikken og din bane..
Det er jo sådan det også gælder med kø eller når man starter ved et lyskryds..


Det er ikke rigtigt :)
Du må heller ikke køre inde om, hvis en kø bevæger sig med en specifik hastighed.

Du må ALDRIG overhale indenom, uanset hvad.
Du skal bremse ned og trække ud og vise du vil overhale.
Member
Posts: 5,363
Joined: Aug 24 2007
Gold: 655.43
May 29 2012 06:00am
Quote (TheAngel @ May 29 2012 12:48pm)
Det er ikke rigtigt :)
Du må heller ikke køre inde om, hvis en kø bevæger sig med en specifik hastighed.

Du må ALDRIG overhale indenom, uanset hvad.
Du skal bremse ned og trække ud og vise du vil overhale.


Kører du på motorvejen og venstre sporet kører 40 pga kø, men højre bane kører 50.. Så er det teknisk set at overhæle inden om, men man ser igennem fingre med det da man følger trafikken..
Så fordi der er en tumpe som vælger at køre lavere end man må køre også kører i venstre spor.. Så teknisk set er det ikke ulovligt, det vil dog være en fejl i køreprøven..
Du vil ikke få en bøde for at gøre det, selvom politiet ser det.. Da det sinker hele trafikken, hvis man så bliver nød til at sænke farten og vente på personen på et tidspunkt vælger at trække ind..
Men igen det vil stadig give en fejl til teoriprøve og køreprøven..
Member
Posts: 10,474
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
May 29 2012 06:03am
Quote (JelleDK @ 29 May 2012 14:00)
Kører du på motorvejen og venstre sporet kører 40 pga kø, men højre bane kører 50.. Så er det teknisk set at overhæle inden om, men man ser igennem fingre med det da man følger trafikken..
Så fordi der er en tumpe som vælger at køre lavere end man må køre også kører i venstre spor.. Så teknisk set er det ikke ulovligt, det vil dog være en fejl i køreprøven..
Du vil ikke få en bøde for at gøre det, selvom politiet ser det.. Da det sinker hele trafikken, hvis man så bliver nød til at sænke farten og vente på personen på et tidspunkt vælger at trække ind..
Men igen det vil stadig give en fejl til teoriprøve og køreprøven..


sådan er det også inde i byen hvor der fx er 3 spor der følger man bare sin bane lige meget hvor stærkt de andre baner nu kører
Member
Posts: 5,363
Joined: Aug 24 2007
Gold: 655.43
May 29 2012 06:35am
Quote (IAcid @ May 29 2012 01:03pm)
sådan er det også inde i byen hvor der fx er 3 spor der følger man bare sin bane lige meget hvor stærkt de andre baner nu kører


Lige præcis.. Der bliver set igennem fingre med det, hvis man bare følger sin bane..
Men hvis man desideret overhæler inden om, så gær de ikke.. Som hvis man kører for stærkt eller trækker ind i venstre bane bagefter, eller bare skifter bane hele tiden..
Retired Moderator
Posts: 23,285
Joined: Feb 8 2006
Gold: 146,970.00
Trader: Trusted
May 29 2012 07:23am
Med hensyn til billede 1, så må du ikke overhale indenom. Også selvom personen kører 10 km/t under det man må, og du kører det tilladte.
Det er meget muligt, at politiet ville se gennem fingre med det, men de ville være i deres fulde ret til at give dig en bøde for at overhale indenom.
Det man skal gøre i denne situation er, at man kører over i overhalingsbanen, og håber at tossen foran fatter, at han skal køre ind til siden.

Situationen er dog anderledes, når man holder i kø. Der kan man bare holde sig til sin bane, og hvis der sker det, at du overhaler indenom så sker der ikke noget ved det.
Ved ikke om der er lavet et regelsæt til denne situationen når man sidder i kø, men der er det i hvert fald ikke noget problem.

Opsummering: Du må aldrig overhale indenom (medmindre du sidder i kø).
Go Back To Dansk Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll