d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Problemformuleringer
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Apr 27 2012 01:39pm
Quote (SIT_nTakeNotes @ 27 Apr 2012 21:21)
Lige præcis, du husker rigtigt :) Men man kan ikke holde sig til problemformuleringen, enten fordi opgaven bliver for bred, eller fordi man ikke rigtigt kommer ind på sin problemformulering. Derfor finpudser man den til sidst så opgaven får en helhed.

Det lidt som indledning/afslutning som skrives til sidst :)


Okay. Tror bare min pointe var, at man skulle kunne skrive sin problemformulering før man skrev sin opgave, for at sikre sig at opgaven rent faktisk var god. Kan ikke huske hvorfor jeg gik ud af den her tangent, though. :p
Member
Posts: 11,601
Joined: May 3 2007
Gold: 6,532.69
Trader: Trusted
Apr 27 2012 02:28pm
Quote (kims @ 27 Apr 2012 19:43)
Nogle der har nogle gode guidelines til at lave en god problemformulering

Sådan lidt i punk form

Hvad man skal have med etc.

Niveau: Universitet


Har du ikke haft videnskabsteori?? Du ved, problemfelt > problemstillinger > problemformulering; to led og en relation.

Quote (Grandebedte @ 27 Apr 2012 20:39)
Okay. Tror bare min pointe var, at man skulle kunne skrive sin problemformulering før man skrev sin opgave, for at sikre sig at opgaven rent faktisk var god. Kan ikke huske hvorfor jeg gik ud af den her tangent, though. :p


Den gode opgave vil næsten altid gå tilbage og rette problemformuleringen til, da det må antages at man får en dybere forståelse af emnet efter at have arbejdet med det i noget tid, og dermed kan lave en mere præcis og generelt bedre problemformulering senere hen.
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Apr 27 2012 02:31pm
Quote (Sunline @ 27 Apr 2012 22:28)
Har du ikke haft videnskabsteori?? Du ved, problemfelt > problemstillinger > problemformulering; to led og en relation.



Den gode opgave vil næsten altid gå tilbage og rette problemformuleringen til, da det må antages at man får en dybere forståelse af emnet efter at have arbejdet med det i noget tid, og dermed kan lave en mere præcis og generelt bedre problemformulering senere hen.


Der er en forskel på at rette den til og så at skrive den fra bunden. Man burde altid rette sine ting igennem. ;)

Og jeg har aldrig haft videnskabsteori, ikke som fag i hvert fald. Det lugter lidt af STX. På HTX lærte vi tingene, fordi vi skulle bruge dem. :p
Member
Posts: 11,601
Joined: May 3 2007
Gold: 6,532.69
Trader: Trusted
Apr 27 2012 02:43pm
Quote (Grandebedte @ 27 Apr 2012 21:31)
Der er en forskel på at rette den til og så at skrive den fra bunden. Man burdealtid rette sine ting igennem. ;)

Og jeg har aldrig haft videnskabsteori, ikke som fag i hvert fald. Det lugter lidt af STX. På HTX lærte vi tingene, fordi vi skulle bruge dem. :p


Anyway, du kan stadig ende med en helt ny problemformulering efter at have arbejdet med emnet, hvilket der ikke nødvendigvis er noget galt med.

Lugter af STX? Lol, har endnu ikke hørt om en bachelor linje der ikke har videnskabsteori på et eller andet tidspunkt. GL med at skrive en ordentlig afhandling uden god metode.

Vi lærer også metode fordi vi skal bruge det :P
Member
Posts: 1,050
Joined: Feb 24 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 30%
Apr 27 2012 02:55pm
Quote (Grandebedte @ 27 Apr 2012 22:31)
Der er en forskel på at rette den til og så at skrive den fra bunden. Man burdealtid rette sine ting igennem. ;)

Og jeg har aldrig haft videnskabsteori, ikke som fag i hvert fald. Det lugter lidt af STX. På HTX lærte vi tingene, fordi vi skulle bruge dem. :p


Nu skrev jeg præcisere ;) Ellers se #14 :)

This post was edited by SIT_nTakeNotes on Apr 27 2012 02:56pm
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Apr 28 2012 02:24am
Quote (kims @ 27 Apr 2012 20:43)
Nogle der har nogle gode guidelines til at lave en god problemformulering

Sådan lidt i punk form

Hvad man skal have med etc.

Niveau: Universitet


:o
Member
Posts: 5,525
Joined: May 23 2007
Gold: Locked
Apr 28 2012 02:43am
Den opgave jeg har fået stukket i hånden er at udarbejde en problemformulering i emnerne "Anerkendelse" , "Mobning" , "Klasseledelse" inden for psykologi.

Problemformuleringerne skal udformuleres inden opgaven skal skrives, idet en af de 3 overnævnte skal jeg udtrække senere, og derefter lave resten af opgaven på baggrund af problemformuleringen
Go Back To Dansk Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll