Quote (LazyDazy @ Apr 23 2012 08:47pm)
har faktisk ikke smagt dem endnu, regner jeg med at gøre her i weekenden !
noget siger mig du er vegetar

ii'm not, men fordi du sidder på en computer, betyder ikke du går i en jernmine i fritiden og hugger jern til at bygge den.
Quote (Slave @ Apr 23 2012 08:57pm)
små ?`syntes de æjne virker meget store iforhold til deres krop, og hvordan kan de entlig se fremaf hvis de har æjnene siden sådan der !
Planteædere har gerne øjnene ude til siderne i hovedet for bedre at kunne holde øje med om der kommer rovdyr. Rovdyr har dem midt i fjæset for at have god dybde-syn for at bestemme distance til byttet.
F.eks. kan et får se ca. 270* rundt om sig (såvidt jeg husker). Mennesker kan op til 180* (mange mindre end det og heraf ca. 120* med dybdesyn).