d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Alle De Store Rapper
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 702.00
Apr 13 2012 07:40am
Forskellen liger jo primært i om de laver musik for at tjene penge og dumme piger, eller om de har noget på hjertet som de vil bruge deres talent til at viderebringe.
Endnu en god grund til at nedlægge copyright og storepladeselvskaber, så vi kan få noget mere musik med mening og mindre med fesen kærlighed og øl.
Member
Gold: 20.00
Apr 13 2012 07:44am
Quote (Molle_fkk @ Apr 13 2012 03:37pm)
Definition:

Og så lige for at kommentere på din første post igen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pop_music

sounds about right. God definition på pop musik, men hvis vi lejer videre med tanken - så er tilnærmelsesvis alt dansk rap pop. Men god definition.
Vil bare hører et godt bud på ikke pop rap i DK?

Edit:
Quote (LOLouis @ Apr 13 2012 03:40pm)
Forskellen liger jo primært i om de laver musik for at tjene penge og dumme piger, eller om de har noget på hjertet
som de vil bruge deres talent til at viderebringe.
Endnu en god grund til at nedlægge copyright og storepladeselvskaber, så vi kan få noget mere musik med mening og mindre med fesen kærlighed og øl.

Synes det er en forkert tilgang til musik. Du ved ikke om kunstneren gør det fordi personen elsker musikken eller for pengene. Og selvom man gør det for penge er det ikke nødvendigvis dårligt. Dog skal det siges, at jeg også er imod pladeselskabernes indflydelse på kunstnerens musik.

This post was edited by exiter_dk on Apr 13 2012 07:47am
Member
Gold: 0.55
Apr 13 2012 07:45am
Quote (exiter_dk @ Apr 13 2012 03:35pm)
og det er ikke populært?

Der findes rap der er populært så kan ikk se din mening :)?
Member
Apr 13 2012 07:49am
Quote (Vinum @ Apr 13 2012 03:45pm)
Der findes rap der er populært så kan ikk se din mening :)?

Din argumentation giver ikke mere input, da du ikke definerer Pop, men godtager gerne molles
Member
Gold: 2.00
Apr 13 2012 07:50am
Quote (LOLouis @ Apr 13 2012 03:40pm)
Forskellen liger jo primært i om de laver musik for at tjene penge og dumme piger, eller om de har noget på hjertet som de vil bruge deres talent til at viderebringe.

Det er ikke gratis at producere/udgive musik, så man har lidt brug for pladeselskaber. Desværre er der nogle (lidt for mange) pladeselskaber der bare gør det for pengene og ikke musikken.

Quote (exiter_dk @ Apr 13 2012 03:44pm)
sounds about right. God definition på pop musik, men hvis vi lejer videre med tanken - så er tilnærmelsesvis alt dansk rap pop. Men god definition.

Edit:
Synes det er en forkert tilgang til musik. Du ved ikke om kunstneren gør det fordi personen elsker musikken eller for pengene. Og selvom man gør det for penge er det ikke nødvendigvis dårligt. Dog skal det siges, at jeg også er imod pladeselskabernes indflydelse på kunstnerens musik.

Tjae, nu er jeg ikke særlig meget inde i dansk rap, så den kan jeg nok ikke hjælpe dig med.

This post was edited by Molle_fkk on Apr 13 2012 07:50am
Member
Apr 13 2012 07:52am
Quote (exiter_dk @ Apr 13 2012 02:49pm)
Din argumentation giver ikke mere input, da du ikke definerer Pop, men godtager gerne molles

du ved jo godt hvad han mener, la' vær at spil dum g.

Quote (Vinum @ Apr 13 2012 01:59pm)
Der få som holder det undergrund :)

vouch.

- Du burde komme til Getdown næste gang der er det.
vildeste hip hop event i næstved, kommer mange fra kbh og fra andre lande...

graf, break, mc'es & djs .. der er ikke noget " tidsrum " hvornår ting sker.. man laver det selv..

åbent gulv for breakerne... masser af vægge til graf og heletiden en dj på som mixer live breakbeats.

/edit:
sidst der var GetDown - så var det dagen før FloorWars .. så det var Getdown med alle crewsne fra Floorwars som fyrede op..
+ det er FREE.. og free food & drik... hiphop koster ikk noget, man deler bare sine ting

This post was edited by eLmasten on Apr 13 2012 07:54am
Member
Gold: 702.00
Apr 13 2012 08:14am
Quote (exiter_dk @ 13 Apr 2012 15:44)

Edit:

Desværre vil jeg nu sige at man ofte tydeligt kan se hvorvidt der er sjæl og hold i musikken, i hvertfald her hvor vi snakker rap, og det er altså primært hos dem som har noget og sige og som ikke kun laver et eller andet mtv hit om øl, nøgne damer og kærlighed.
Quote (Molle_fkk @ 13 Apr 2012 15:50)
Det er ikke gratis at producere/udgive musik, så man har lidt brug for pladeselskaber. Desværre er der nogle (lidt for mange) pladeselskaber der bare gør det for pengene og ikke musikken.

Nej selvfølgelig skal kunstneren have sin løn for arbejde og penge til at indspille osv. Men når pladeselvskaberne selv rager 99% af pengene* til sig så holder det jo ikke. Jeg donere penge til de kunstnere jeg kan lide og specielt ved koncerter er det jo at kunstnerne kan og bør hive lidt penge hjem. Koncerterne og jo sådan set også der hvor musikken bør høres.

Tjek grupper som Sort Stue og Larica. 100% gratis musik som kun bliver finanseret gennem fans som giver penge direkte til kunstneren gennem koncerter (som i øvrig er røv billige.. hvem har sagt at man skal blive millionær på at lave musik??) og lign..
Member
Apr 13 2012 08:18am
Quote (LOLouis @ Apr 13 2012 04:14pm)
Desværre vil jeg nu sige at man ofte tydeligt kan se hvorvidt der er sjæl og hold i musikken, i hvertfald her hvor vi snakker rap, og det er altså primært hos dem som har noget og sige og som ikke kun laver et eller andet mtv hit om øl, nøgne damer og kærlighed.

Nej selvfølgelig skal kunstneren have sin løn for arbejde og penge til at indspille osv. Men når pladeselvskaberne selv rager 99% af pengene* til sig så holder det jo ikke. Jeg donere penge til de kunstnere jeg kan lide og specielt ved koncerter er det jo at kunstnerne kan og bør hive lidt penge hjem. Koncerterne og jo sådan set også der hvor musikken bør høres.

Tjek grupper som Sort Stue og Larica. 100% gratis musik som kun bliver finanseret gennem fans som giver penge direkte til kunstneren gennem koncerter (som i øvrig er røv billige.. hvem har sagt at man skal blive millionær på at lave musik??) og lign..

Tror nu mere på, at pladeselskaberne er dem som laver lorte musik, og får kunstnerene til at spille deres musik. Når pladeselskaberne går ind og roder med kunstnerens musik er det ofte tydeligt...
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Apr 13 2012 01:37pm
hvor kommer det fra?
Go Back To Dansk Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll