d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Fordele Ved Demokrati
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Mar 12 2012 02:34pm
Quote (Provo2100 @ 12 Mar 2012 21:32)
Har aldrig været godtroende, hvad angår regeringer rundt omkring i de forskellige lande i verden. Tror sgu ikke på halvdelen af hvad de siger og tror sgu på at det er meget mere korrupt og forskruet end hvad vi "almindelige" mennesker kan tåle at vide.


Du burde starte en klub med lulzz. :blush:
Member
Posts: 13,208
Joined: Mar 14 2009
Gold: 20,199.00
Mar 12 2012 02:37pm
Quote (Grandebedte @ Mar 12 2012 09:34pm)
Du burde starte en klub med lulzz. :blush:


Det er nu under overvejelse. Kunne du evt. tænkte dig at være dørmand? B)
Member
Posts: 26,323
Joined: Dec 30 2009
Gold: 2.00
Mar 12 2012 02:42pm
Quote (Provo2100 @ Mar 12 2012 10:32pm)
Har aldrig været godtroende, hvad angår regeringer rundt omkring i de forskellige lande i verden. Tror sgu ikke på halvdelen af hvad de siger og tror sgu på at det er meget mere korrupt og forskruet end hvad vi "almindelige" mennesker kan tåle at vide.


Korruption eksisterer helt sikkert - regeringer består jo blot af mennesker. Men jeg tror nu at demokratiet fungerer nogenlunde fornuftigt, dog ikke alle steder (umad, Russia?).
Quote (exiter_dk @ Mar 12 2012 10:33pm)
langt fra total ytringsfrihed. Tæt på i forhold til omverdenen!


Hvordan mener du, at din ytringsfrihed er begrænset? Har svært ved at se det, men kan sagtens være jeg overser noget.
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Mar 12 2012 02:49pm
Quote (Provo2100 @ 12 Mar 2012 21:37)
Det er nu under overvejelse. Kunne du evt. tænkte dig at være dørmand? B)


Det lyder pisse frækt tbh.
Member
Posts: 8,478
Joined: May 7 2007
Gold: 20.00
Mar 12 2012 02:50pm
Quote (Molle_fkk @ Mar 12 2012 10:42pm)
Korruption eksisterer helt sikkert - regeringer består jo blot af mennesker. Men jeg tror nu at demokratiet fungerer nogenlunde fornuftigt, dog ikke alle steder (umad, Russia?).


Hvordan mener du, at din ytringsfrihed er begrænset? Har svært ved at se det, men kan sagtens være jeg overser noget.


racisme paragraf. blasfami paragraf etc. etc. Vi har ikke tilnærmelsesvis total ytringsfrihed i Danmark, men i forhold til omverdenen har vi.
Og korruption findes sgu også i Danmark ;)
Member
Posts: 26,323
Joined: Dec 30 2009
Gold: 2.00
Mar 12 2012 02:54pm
Quote (exiter_dk @ Mar 12 2012 10:50pm)
racisme paragraf. blasfami paragraf etc. etc. Vi har ikke tilnærmelsesvis total ytringsfrihed i Danmark, men i forhold til omverdenen har vi.
Og korruption findes sgu også i Danmark ;)


Nåå ja, racisme paragraffen. Fuck den. Vidste faktisk ikke der var en blasfemi paragraf, men hvis der er skal den også udryddes.

Og ja, det gør det sikkert, den danske regering består stort set kun af mennesker.
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Mar 12 2012 03:15pm
Quote (Molle_fkk @ 12 Mar 2012 21:42)
Korruption eksisterer helt sikkert - regeringer består jo blot af mennesker. Men jeg tror nu at demokratiet fungerer nogenlunde fornuftigt, dog ikke alle steder (umad, Russia?).


Hvordan mener du, at din ytringsfrihed er begrænset? Har svært ved at se det, men kan sagtens være jeg overser noget.


det er helt klart en stor ulempe ved demokratiet
hvor imod Oligarki / enevælde er man ude over korruption
Member
Posts: 26,323
Joined: Dec 30 2009
Gold: 2.00
Mar 12 2012 03:20pm
Quote (IAcid @ Mar 12 2012 11:15pm)
det er helt klart en stor ulempe ved demokratiet
hvor imod Oligarki / enevælde er man ude over korruption


Der er så til gengæld hele "hvad nu hvis en galning får magten og fucker alt grueligt op?" aspektet at tage højde for når man snakker oligarki/enevælde.
Member
Posts: 10,935
Joined: Dec 27 2007
Gold: 20.00
Mar 12 2012 04:02pm
Quote (Provo2100 @ Mar 12 2012 06:54pm)
Det mest triste ved den her kommentar, er nok at den højst sandsynlig er meget tæt på virkeligheden.


true.
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Mar 13 2012 12:57pm
Quote (Molle_fkk @ 12 Mar 2012 22:20)
Der er så til gengæld hele "hvad nu hvis en galning får magten og fucker alt grueligt op?" aspektet at tage højde for når man snakker oligarki/enevælde.


er også meget godt tilfreds med demokrati
man kan jo bare se på Saddam Hussein hvor galt det kan gå
Go Back To Dansk Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll